Olga Olivera-Tabeni: ‘Hem de pensar espais creatius on criticar el capitalisme’
L’artista publica un llibre on reflexiona sobre el megaprojecte de Portland del Ebro

Per: Redacció


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
Olga Olivera-Tabeni (Lleida, 1972) publica ‘Portland del Ebro S.A. Una acció de comprar accions’, un llibre d’artista que segueix la petjada d’un megaprojecte en forma de cimentera al micropoble d’Almatret, a la comarca del Segrià. L’empresa Portland del Ebro va començar la peripècia el 1947, aixecant dues fàbriques faraòniques al costat del pantà de Riba-roja. Un projecte que va durar vint anys fins al 1966 quan es va dissoldre l’empresa. El llegat? Un monstre d’infraestructura que mai va arribar a produir ciment i que va arrossegar més de 2.000 petits propietaris que havien comprat accions. Ara, després d’una extensa recerca, Olga Olivera explica en un llibre la història d’aquest fantasma i critica, a través d’una acció artística, el capitalisme més monstruós.
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells , clicant ací.
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits