Comencen les obres a la superilla de l’Eixample: com afectarà a la mobilitat?

A partir d'avui ja no es poden recórrer de punta a punta els carrers de Consell de Cent, Girona, Rocafort i Comte de Borrell

VilaWeb
Redacció
15.08.2022 - 21:40
Actualització: 18.08.2022 - 13:08

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Avui comencen les obres per a implantar els quatre eixos verds i les noves places que conformaran la superilla de l’Eixample, dins el marc del pla Superilla Barcelona que la batllessa de la ciutat, Ada Colau, havia promès d’enllestir abans no se li acabi el mandat. Aquestes transformacions, segons l’Ajuntament de Barcelona, permetran de guanyar cinquanta-vuit mil metres quadrats d’espai públic i multiplicar per dotze el verd dels carrers.

Per quins carrers es podrà circular?

Les obres se situen al llarg del carrer de Consell de Cent, entre el carrer de Vilamarí i el passeig de Sant Joan, i als carrers de Rocafort, Comte de Borrell i Girona. També implicaran la creació de quatre places noves als encreuaments del carrer de Consell de Cent amb els carrers de Rocafort, Comte de Borrell, Enric Granados i Girona.

mapa_superilles_eixample
Mapa d’actuació de l’actual mandat, facilitat per l’Ajuntament de Barcelona.

Fins ara s’han fet treballs inicials i preparatoris per reubicar els serveis principals: s’han recol·locat les places per a persones amb mobilitat reduïda, s’han incorporat noves zones de càrrega i descàrrega i s’han canviat de lloc les places d’estacionament de motos i bicicletes.

Avui comencen les intervencions de manera simultània a diferents punts dels carrers que s’han de transformar i comporten canvis destacats en la mobilitat.

En primer lloc, els vehicles poden circular per les vies afectades, però només s’habilitarà un carril. A més, a partir d’avui ja no es podrà recórrer els carrers afectats de punta a punta, sinó que els vehicles estan obligats a tombar a cada illa.

Una volta s’hagin construït les futures places, la mobilitat quedarà tal com es veu en aquest esquema:

superilla-eixample-mobilitat-10160758

Per una altra banda, les obres només ocuparan la meitat del carrer, de manera que quedarà alliberada o bé la banda de mar o bé la de muntanya, mai no estaran blocades totes dues a la vegada.

Així, sempre quedarà garantit un carril per als veïns, serveis, bicicletes, vehicles d’emergència i també vorera lliure per als vianants. Es podrà accedir als guals i aparcaments en tot moment i no hi haurà cap afectació al transport públic.

Es retira el carril bici de Consell de Cent i el de Girona

Una altra novetat que ha avançat el consistori és que desapareixen els carrils bici dels carrers de Consell de Cent i de Girona. El model de mobilitat dels dos eixos verds nous compta amb el pas de bicicletes pel tram central, però s’haurà de respectar la prioritat dels vianants i el sentit del carrer.

Els carrils bici alternatius al de Consell de Cent seran el del carrer de València i el de la Gran Via, i els alternatius al de Girona seran el de Roger de Llúria i el de Pau Claris.

Més notícies

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes