Carnet a setze anys i assegurança per a patinets: així és la nova estratègia de seguretat viària de la DGT

  • El principal objectiu de l'estratègia 2030 és reduir a la meitat els morts en carretera al termini de la dècada

VilaWeb
Redacció
09.06.2022 - 14:25

La Direcció General de Trànsit (DGT) ha presentat avui l’estratègia de seguretat viària 2030, que implementarà mesures com ara fer els exàmens de conduir amb cotxes automàtics, implantarà l’exigència d’assegurança obligatòria de responsabilitat civil entre els propietaris de patinets i escurçarà els terminis de renovació del carnet entre els conductors més grans. També impulsarà el nou carnet B1 per a joves a partir de setze anys en vehicles elèctrics amb una velocitat màxima de 90 quilòmetres/hores i un pes màxim de 400 quilograms.

Així ho ha explicat aquest matí el ministre espanyol de l’interior, Fernando Grande-Marlaska, en una compareixença conjunta amb Pere Navarro, director de la DGT. El principal objectiu de l’estratègia 2030 és reduir a la meitat els morts en carretera al termini de la dècada respecte de les xifres de 2019, cosa que suposaria una reducció de 1755 a 877 defuncions.

El pla s’estructura en nou àrees prioritàries i seixanta-dues línies d’actuació que, al seu torn, es defineixen en plans biennals. El de 2022-23 aposta, sobretot, per l’educació i la formació, però també contempla noves normes per als vehicles de mobilitat personal, l’actualització dels permisos de conducció, la potenciació del vehicle elèctric o bé l’aprovació d’un nou catàleg de senyals. En el primer pla biennal de l’estratègia també s’actualitzaran les proves d’aptitud psicofísiques dels centres de reconeixement mèdic de conductors, una norma que fa quinze anys que no es modifica.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any