Sagnia de subscriptors a Netflix per la campanya contra els comptes compartits

  • Un estudi mostra que va perdre un milió d'usuaris a l'estat espanyol i que un 10% dels que mantenen la subscripció tenen la intenció de cancel·lar-la ben aviat

VilaWeb
Arnau Lleonart
26.04.2023 - 17:05
Actualització: 27.04.2023 - 21:20

A principis de febrer Netflix va començar a moure’s perquè els usuaris que fins ara compartien una subscripció deixessin de fer-ho i en contractessin una a cada casa. No va ser fins un mes i mig després que va començar a posar impediments a alguns usuaris que la compartien, tot i que el gran gruix continua podent-hi accedir sense problemes. Ara bé, el sol fet d’haver fet passes en aquesta direcció li ha suposat una sagnia de subscripcions, que han tramitat la baixa del servei. Segons un estudi de l’auditora Kantar, en el primer trimestre de l’any Netflix ha perdut un milió d’usuaris arreu de l’estat espanyol.

L’efecte que va tenir la mesura —molt polèmica entre els usuaris— va fer que la taxa d’abandonament de les subscripcions fos gairebé el triple que el trimestre anterior. A més, la meitat dels usuaris diuen que no tenen cap intenció de pagar.

Kantar destaca que no hi ha cap biaix demogràfic dels usuaris que han cancel·lat el compte, cosa que interpreten com un rebuig transversal a la política contra els comptes compartits. A més, pronostiquen una caiguda encara major: un 10% dels usuaris que no s’havien donat de baixa van dir que tenien la intenció de cancel·lar la subscripció en el segon trimestre de l’any, una xifra molt per sobre de la mitjana observada en trimestres anteriors.

D’altra banda, Prime Video encapçala el rànquing de noves subscripcions a plataformes de televisió a la carta, amb una quota del 34%. Per novè mes consecutiu els nous subscriptors esmenten, en primer lloc, la sèrie El senyor dels anells: Els anells de poder com a principal atractiu per a fer el pas i subscriure-s’hi. Més de la meitat dels usuaris de Netflix que han cancel·lat la subscripció també tenien una subscripció a Prime Video.

Després de Prime Video la segona plataforma que més ha crescut ha estat la nova plataforma Sky Showtime, estrenada el 28 de febrer, que copa el 32,6% de les noves subscripcions. A molta distància, en tercer lloc hi ha HBO Max (9,2%) i, després, Netflix (6,6%). La sèrie més vista durant el primer trimestre ha estat The last of us, l’adaptació d’HBO Max del popular videojoc postapocalíptic que ha fet les delícies dels espectadors.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any