Netflix comença, ara sí, a blocar els comptes compartits (però és fàcil d’evitar-ho)

  • Alguns usuaris ja s'han trobat una pantalla que els demana de posar un codi que s'envia al titular de la subscripció

VilaWeb
Redacció
16.03.2023 - 17:46
Actualització: 16.03.2023 - 18:05

El 21 de febrer era el dia marcat al calendari per Netflix com a data límit per a regularitzar els comptes compartits i fer que cada domicili pagui una subscripció. La plataforma havia avisat que una vegada superat aquell dia començaria a blocar els dispositius que detectessin que es connectaven a Netflix des d’una ubicació diferent de la del domicili del subscriptor oficial. Amb tot, el 21 de febrer va passar i els dies es van anar succeint sense que canviés res per als usuaris que comparteixen compte. Ha estat així fins ara, però, segons que publica el portal especialitzat Espinof, ja hi ha gent a la qual els ha aparegut un missatge d’advertència que indica que han de tenir un compte propi.

De moment, el missatge no apareix de manera general, però sí que hi ha usuaris que quan obren Netflix des d’un indret diferent del de la ubicació anotada del subscriptor oficial es troben un missatge que els demana un codi per a accedir-hi fora de casa. Aquest codi s’envia a l’adreça de correu electrònic o al telèfon mòbil del titular del compte i s’ha d’introduir al dispositiu perquè Netflix l’autoritzi i en permeti l’accés. El codi dóna accés a Netflix durant catorze dies, que un cop esgotats poden prorrogar-se introduint un altre codi.

El mètode de verificació pot ser una murga, però és relativament fàcil continuar compartint compte com fins ara i n’hi ha prou de coordinar-se amb el titular de la subscripció. D’aquesta manera, Netflix opta per molestar els usuaris en comptes d’expulsar-los, una decisió que hauria pogut accentuar el malestar de molts subscriptors, que van emprendre una campanya per a donar-se de baixa com a protesta pel canvi de política de Netflix, que fins ara permetia i fins i tot encoratjava els comptes compartits.

Netflix no ha donat cap explicació pel lapse de temps entre la data límit que va marcar perquè tothom establís la seva ubicació i el començament d’aquesta nova fase per a dificultar que es comparteixin els comptes. Una de les teories amb més suports relacionava el retard amb el desastre dels emplaçaments automàtics que Netflix decidia automàticament si el subscriptor no definia voluntàriament la ubicació del seu domicili. Llavors, Netflix tirava pel dret i l’ubicava amb la IP, però molts subscriptors es van trobar que els ubicaven a molts quilòmetres del seu domicili.

Pagar per compartir compte

A banda d’enviar el codi, la pantalla que apareix ofereix l’opció de renunciar a aquell compte i tancar la sessió. L’objectiu de Netflix és regularitzar aquests comptes compartits i fer que també paguin per la subscripció. És per això que ofereix la possibilitat de contractar subcomptes associats a un altre compte per un preu reduït.

Actualment, la subscripció “bàsica” de Netflix val 7,99 euros el mes. Permet de mirar els continguts des d’un únic dispositiu (si s’intenta reproduir un vídeo des d’un dispositiu quan ja se’n reprodueix en un altre, ho bloca) amb una qualitat de 720p. La subscripció estàndard permet de reproduir des de dos dispositius amb una qualitat de 1080p per 12,99 euros; i amb la premium es pot mirar des de quatre dispositius alhora amb una qualitat de 4K per 17,99 euros el mes.

Ara Netflix ofereix de continuar compartint el compte amb un subscriptor extra pagant 5,99 euros més. Les subscripcions estàndard poden afegir-ne un i les premium dos i el cost es cobra al titular del compte principal.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any