La tertúlia proscrita

MWC.- Fabricants d’automòbils coincideixen en la necessitat de cooperar per adaptar-se al nou consumidor

  • Representants d'alguns dels principals fabricants d'automòbils i també de start-ups relacionades amb la mobilitat i la connectivitat de l'automòbil han debatut aquest dimarts al 4YFN del Mobile World Congress (MWC) sobre el futur de la mobilitat, i han coincidit en la necessitat de col·laboració i cooperació entre els competidors tradicionals per adaptar-se a les noves necessitats del consumidor.

VilaWeb
Redacció
28.02.2017 - 16:41

BARCELONA, 28 (EUROPA PRESS)

Representants d’alguns dels principals fabricants d’automòbils i també de start-ups relacionades amb la mobilitat i la connectivitat de l’automòbil han debatut aquest dimarts al 4YFN del Mobile World Congress (MWC) sobre el futur de la mobilitat, i han coincidit en la necessitat de col·laboració i cooperació entre els competidors tradicionals per adaptar-se a les noves necessitats del consumidor.

Al debat han participat el fundador i conseller delegat de la companyia de ‘car sharing’ Drivy, Paulin Dementhon; el cofundador i director general de l’empresa de serveis de connectivitat Bright Box, Ivan Mishanin; el vicepresident de Vehicles Connectats i Serveis de Mobilitat de Renault-Nissan, Ogi Redzic; el cap d’Informació de Volkswagen, Martin Hofmann; el responsable de Desenvolupament de vehicle connectat de Ford, Scott Lyons, i la cap de gestió de tecnologia i recerca de Daimler, Anne Knierim.

Tots els participants a la taula rodona han coincidit a afirmar que les noves tecnologies estan suposant un enorme i ràpid canvi en el negoci tradicional de l’automoció, centrant-se en la connectivitat de l’automòbil, l’electrificació, i la conducció autònoma.

Així mateix, han assenyalat el servei de cotxe compartit com una altra de les revolucions d’aquest sector i també una de les solucions als problemes vinculats a la mobilitat a les ciutats, i el màxim responsable de Drivy ha explicat que la companyia no se cenyirà només a particulars, sinó que s’obrirà també a flotes d’empreses.

Pel que fa al desenvolupament de noves tecnologies, els ponents han assegurat que els fabricants no poden fer-ho sols, sinó que la solució està en la col·laboració i en la integració d’innovacions d’altres empreses.

Sobre la conducció sense conductor, el representant de Volkswagen, Martin Hofmann, ha afirmat que es pot discutir sobre quant temps es trigarà, però ha assegurat que serà una realitat en els pròxims anys, i per part de Renault-Nissan, Ogi Redzic ha augurat que ho serà “molt abans del que la gent pensa”, ja que aquestes innovacions desperten un gran interès al Japó.

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any