La tertúlia proscrita

Motociclisme.- Lorenzo: “Maverick és un altre Márquez, si no té mala sort serà campió de MotoGP”

  • El pilot espanyol de MotoGP Jorge Lorenzo (Ducati) té clar que "si no té mala sort" el seu compatriota Maverick Viñales (Yamaha), "un altre Marc Márquez", serà algun dia campió del món de la categoria reina, encara que veu el de Cervera com "el favorit" per aquest 2017, mentre que va remarcar que el seu nou equip li va donar "aquest foc interior" que necessitava després de molts anys a Yamaha.

VilaWeb
Redacció
28.02.2017 - 15:33

MADRID, 28 (EUROPA PRESS)

El pilot espanyol de MotoGP Jorge Lorenzo (Ducati) té clar que “si no té mala sort” el seu compatriota Maverick Viñales (Yamaha), “un altre Marc Márquez”, serà algun dia campió del món de la categoria reina, encara que veu el de Cervera com “el favorit” per aquest 2017, mentre que va remarcar que el seu nou equip li va donar “aquest foc interior” que necessitava després de molts anys a Yamaha.

“Si no té mala sort, segur que Maverick serà campió un any. És un altre Márquez, però amb diferent estil. Tenen la mateixa gana, una mica més Maverick perquè no ha estat campió, la velocitat és semblant, són pilots de diumenge i grans frenadors. El més diferent és la seva posició en la moto, potser sense ser molt iguals en tots els sentits”, es va sincerar Lorenzo en una entrevista al programa ‘El Larguero’ de la cadena SER.

De totes maneres, de cara aquest any que és a punt de començar, veu “favorit” l’actual campió. “Ha estat ràpid en els tests i té la consistència que no tenia altres anys”, va admetre. “El problema és que Viñales és molt fort amb la Yamaha, o Rossi, que sempre està aquí. Nosaltres esperem anar a poc a poc apropant-nos a ells”, va afegir.

Del nou vegades campió del món, el balear creu que “segurament pateixi” amb el seu nou company a Yamaha, però va insistir que “possibilitats té” de sumar el seu desè títol. “Té un arma molt forta que és la seva gana, encara està enfocat a aconseguir el desè títol i s’esforça dia rere dia a millorar-se a sí mateix i seguir a l’altura dels més joves”, va opinar.

“És molt regular, però Márquez cada vegada és més complet i Viñales té una moto millor ara, i venen joves que van molt ràpid. Amb Valentino mai se sap, pot sorprendre a qualsevol moment”, va subratllar Lorenzo d’Il Dottore.

En aquest sentit, va eludir referir-se a la polèmica dels últims anys. “Jo intento admirar els altres i d’ell es pot aprendre molt i es pot admirar pel que ha aportat a aquest esport. És el número u mediàticament, amb una capacitat de convèncer el públic que no té ningú, i s’ha autoinventat per seguir al màxim nivell i és molt intel·ligent dins i fora de la pista. Prefereixo admirar els meus rivals que treure’n la part negativa”, va confessar.

No obstant això, va deixar clar que quan Rossi va dir que feien falta “collons” para anar-se’n a Ducati, “no va influir” en la seva decisió de deixar Yamaha. “La decisió la vaig prendre abans. Em quedo amb la part positiva, ell també va aprendre de mi i formem un gran duo”, va sentenciar sobre aquest tema.

Sobre la seva nova moto, el mallorquí va reconèixer que quan hi va pujar per primera vegada en el test de València de postemporada tenia “molta il·lusió de provar-ne una de diferent i tan històrica”. “Té un motor espectacular, el més potent de la graella i bastant dòcil, perquè tenia por que fos massa agressiu”, va apuntar.

“Compta amb bastants punts forts, però també amb febles que hem de treballar”, va aclarir, citant la dificultat per “girar” respecte a les motos japoneses. “Cal usar més el fre posterior i aquest és el principal problema”, va reflexionar.

“NECESSITAVA ALGUNA COSA NOVA I DUCATI EM VA DONAR AQUEST FOC INTERIOR”

Lorenzo considera que en haver-hi “cada vegada menys entrenaments” no ha gaudit de “suficient temps” per adaptar-se a la ‘Desmosedici’ i que a més els tests de València i Sepang estaven “molt separats” i això va provocar que tornés als “automatismes de Yamaha”. “No m’esperava tanta diferència entre una moto i una altra, requerirà més adaptació de la que esperava”, va ressaltar.

“M’han fitxat per fer un pas endavant en els resultats, però és complicat, cada vegada hi ha més nivell, més joves amb més gana i preparats. Honda ha fet un pas endavant molt gran, la Yamaha és molt completa. Amb aquesta moto podem aspirar a lluitar per la victòria en algun circuit, però no és encara prou completa per lluitar pel Mundial. És complicat imaginar-m’ho si no canvien moltes les coses”, va prosseguir.

El pentacampió del món va tenir “moltes dificultats” al test de Sepang i es va quedar “en xoc” després de veure que no estava entre els millors temps perquè estava “acostumat a sortir amb la Yamaha i rodar a mig segon del rècord”, mentre que amb la Ducati es veia “a quatre segons”.

A més, una Ducati satèl·lit com la d’Álvaro Bautista el va superar. “Bautista ha estat una sorpresa per a tots, ha anat molt ràpid des del principi, encara que a Austràlia li va costar una mica més. És una moto que coneix perquè va ser a Ducati fa uns anys i també és un gran frenador, serà una de les sorpreses d’aquest any”, va expressar.

Respecte a la seva aposta per anar-se’n a la fàbrica italiana, Lorenzo va advertir que la seva “intenció” era finalitzar la seva carrera esportiva a Yamaha. “Ho creia, era el més romàntic, però quan vam començar a negociar va arribar l’oferta de Ducati i comences a valorar les coses positives d’aquest canvi i em va moure més el repte”, va puntualitzar.

El pilot espanyol va prendre la decisió de canviar durant “el Gran Premi de Qatar” i va afirmar que “per res” el va afectar que Rossi anunciés la seva renovació. “Jo tenia una gran oferta de Yamaha, millor que l’anterior, però després de 9 anys tot es fa una mica més monòton i vas perdent una mica aquesta il·lusió. Necessitava alguna cosa nova per donar una mica més del que estava donant i aquest foc interior només me’l podia donar Ducati”, va asseverar.

“Tinc més ganes que mai que comenci el Mundial. El de Losail és un circuit molt favorable i no és impossible guanyar-hi, però sí complicat. Serà bo tenir tres dies més de tests (a Qatar a mitjan març) perquè sóc el que més necessita adaptar-se a una moto que és difícil”, va recordar, feliç que Michelin hagi “millorat molt” els seus pneumàtics, cosa clau per al seu estil.

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any