S’ha mort Josep Maria Joan Rosa, fundador del Museu del Joguet de Catalunya

  • Va fundar el museu de Figueres amb la seva esposa a partir d’una col·lecció particular i en va ser el director durant dècades

VilaWeb
04.07.2025 - 09:48
Actualització: 04.07.2025 - 11:44

Ahir es va morir, a 84 anys Josep Maria Joan Rosa, fundador i director del Museu del Joguet de Catalunya, a Figueres (Alt Empordà), la seva ciutat natal. Va estudiar arquitectura tècnica i va exercir la professió durant molts anys. Fa quaranta-tres anys va crear el museu a partir d’una col·lecció particular reunida amb la seva esposa, Pilar Casademont.

L’any 1997, van donar la col·lecció a la Fundació Privada Museu del Joguet de Catalunya, i l’any següent s’hi va obrir l’actual seu. En un comunicat, el museu en destaca el llegat cultural i personal, que considera “excepcional”, i assegura que el seu esperit guiarà sempre la feina de l’equip.

 

Entre les distincions que ha rebut, destaquen la Creu de Sant Jordi de la Generalitat l’any 2007, la Fulla de Figuera de Plata de l’ajuntament figuerenc el 2010 i el Premi Nacional de Foment a la Creativitat del Joguet del ministeri de Cultura espanyol el 2022.

El Museu del Joguet tancarà demà en senyal de dol.

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor