La línia 5 del metro de Barcelona recupera demà el ple funcionament

  • L’Ajuntament de Barcelona espera haver eliminat el 45% de les vibracions del metro, que suposava una molèstia per als veïns

VilaWeb
ACN Redacció / ACN
31.08.2022 - 18:10
Actualització: 31.08.2022 - 18:16

La línia 5 del metro de Barcelona recupera demà el funcionament total, després de dos mesos d’obres. Es tracta de la segona fase de renovació de la línia, en què també s’han fet reformes a dues estacions de la línia 3 –Liceu i Drassanes–, per eliminar l’amiant de totes les instal·lacions.

Després d’un primer període d’obres que es va fer per Setmana Santa entres les parades de Congrés i Verdaguer i que va fer treballs preparatoris, l’actuació duta a terme els últims dos mesos ha renovat els tres quilòmetres de via que hi ha entre l’estació de la Sagrera i la del Carmel.

Eliminar una molèstia pels veïns

El principal motiu que ha empès l’ajuntament a renovar aquest tram de la Sagrera i el Carmel de la línia ha estat, a més de renovar els materials de la infrastructura, la voluntat d’eliminar les vibracions que produïa el pas del metro, que suposava una molèstia pels veïns. Segons que ha explicat la regidora de Mobilitat de Barcelona, Laia Bonet, l’objectiu és haver eliminat el 45% de les vibracions de tota la xarxa de metro, que es concentra en aquest sector de la línia 5. “En els dies vinents farem tests i veurem en quin grau ho hem aconseguit”, ha precisat. Les vibracions es devien a l’antiguitat de la infrastructura, construïda ara fa seixanta anys.

La renovació ha consistit, sobretot, a canviar les pedres petites que hi havia entre els raïls i que havien perdut en gran part la capacitat d’eliminar les vibracions per unes plaques de formigó que han estat situades de la mateixa manera, sota els raïls. Per fer aquest canvi, ha calgut retirar la via que hi havia, posar les plaques i col·locar-hi uns nous raïls.

La renovació de l’L4, l’estiu vinent

Quant al calendari de les properes renovacions, Bonet ha dit que a la línia 4, el tram que va per sota la Via Laietana, hi cal una actuació similar a la que s’ha fet a la línia cinc perquè la via té una antiguitat que també supera els seixanta anys. La regidora de Mobilitat no ha donat una data concreta per a l’inici de les obres.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any