L’ICD renova el Cercador d’Expertes per donar més visibilitat a les dones

  • El cercador compta amb 480 professionals inscrites de 190 especialitats

VilaWeb
Redacció
28.02.2017 - 12:47

El cercador compta amb 480 professionals inscrites de 190 especialitats

BARCELONA, 28 (EUROPA PRESS)

L’Institut Català de les Dones (ICD) de la Generalitat ha renovat el cercador de dones expertes Cercador d’Expertes amb una pàgina web amb domini propi, que es dirigeix a mitjans de comunicació, però també a empreses i institucions.

L’eina, que es va crear el 2006, ha estat presentada aquest dimarts en la Jornada ‘Eina per a l’apoderament personal, familiar, laboral, social, econòmic i polític de les dones’ per la presidenta de l’ICD, Teresa M. Pitarch.

“El talent ha de sortir al carrer, hem de ser visibles i hem de creure-ho”, ha defensat Pitarch, que ha animat les dones a alçar encara més la veu en sostenir que mai abans hi ha hagut professionals tan preparades i amb tanta energia.

L’ICD ha actualitzat la tecnologia i el disseny de la web, que fins ara estava inclosa en la pàgina de l’institut; ha facilitat el donar-se d’alta i la renovació d’informació, i s’ha obert a empreses, institucions i altres organitzacions.

Aquest recurs, que cerca connectar una oferta poc visible amb una demanda poc conscient, compta amb 480 expertes inscrites que pertanyen a 190 especialitats, els perfils de les quals es poden compartir, imprimir i posar com a favorits.

Per a Pitarch, “cap país es pot permetre el luxe de prescindir del talent femení” i no pot ser líder si no prioritza les polítiques d’igualtat, ha afegit.

#ONSÓNLESDONES

La periodista i codirectora del Màster de Gènere en la Comunicació en l’Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Isabel Muntané, ha fet balanç de la iniciativa #onsónlesdones, que va arrencar fa sis mesos.

En aquest període, ha constatat que les dones tenen una representació del 18% en els mitjans escrits amb un 31% en el Nació Digital, un 22% en el diari Ara i ElPuntAvui, un 17% en La Vanguardia i El Periódico, i un 9% en El Nacional, entre uns altres.

Ha celebrat que el canal 3/24 va comptar amb un 44% de representació femenina en les seves tertúlies, fet que mostra que “és possible i que no ha baixat l’audiència”, i ha recordat que els homes tertulians ocupen un 79,4% de l’espai mediàtic malgrat representar el 49% de la població.

DEFENSEN LES QUOTES

La productora i presidenta de l’Acadèmia del Cinema Català, Isona Passola, ha defensat les quotes de dones com a “etapa transitòria” mentre no s’aconsegueix la igualtat, i ha assenyalat que el gran repte ara és conciliar la maternitat amb la carrera professional, una qüestió que és responsabilitat també dels homes i de tota la societat, en les seves paraules.

Segons ha assegurat, el 68% de consumidors de cultura són dones: “Són molt més cultes que els homes en termes de consum cultural, i els proporciona una mirada més alta i crítica”, ha dit, i ha considerat que la cultura té un potencial enorme per guanyar seguretat.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any