Les quatre lectures de la polièdrica Carmen
Òpera de nova creació i en format breu a partir del clàssic de Bizet

Per: Redacció


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
L’Arts Santa Mònica de Barcelona acull avui i demà una òpera contemporània. Són quatre peces breus: reinterpretacions de parelles de llibretistes i compositors de Carmen, un dels personatges més polièdrics i mítics de l’òpera. Creat per Marimeé i desenvolupat per Bizet ja en forma d’òpera, Carmen és, alhora, l’encarnació de l’alliberament sexual de la dona, la ‘femme fatale’ i una víctima de la violència masclista.
‘4Carmen’ és un encàrrec de l’Òpera de Butxaca i Nova Creació a les parelles formades per Marc Angelet i Clara Peya (‘Autòpsia’), Jordi Oriol i Carles Pedragosa (‘Restaurant Carmen’), Marc Artigau i Lucas Peire (‘Passió, mort i dolor’) i Helena Tomero i Misha Tangian (‘Carmen aux enfers’). L’obra resultant es presenta de forma unitària, malgrat la seva heterogeneïtat i eclecticisme. Confronta estils i trenca la frontera entre la música tonal i l’experimental.
‘4Carmen’ dóna continuitat al projecte iniciat amb ‘Dido Reloaded/ Go, Aeneas, go!’, una revisió operística en format breu del mite clàssic de Dido i Eneas. Les Carmen es van estrenar el passat agost al claustre del Festival Castell de Peralada i es van poder veure a la Neuköellner Oper de Berlín a principi d’aquest mes. Ara, i només durant dos dies, Barcelona també podrà conèixer les cares de Carmen.
S'ha afegit la noticia a Favorits