L’Ajuntament de Benicarló demanarà responsabilitats a Renfe i Adif

  • Respon així la denúncia de l'usuari de tren a qui una taquillera no li va voler validar un bitllet perquè parlava en català

VilaWeb
Redacció
05.08.2016 - 18:32

L’Ajuntament de Benicarló ha emès avui un comunicat en el qual diuen que demanaran responsabilitats a Renfe i Adif, empreses que gestionen el servei ferroviari al municipi, si es confirma el cas de discriminació lingüística denunciat ahir per l’usuari Xavier Lluís. En el mateix text el consistori considera que el cas es tracta d’una manca de consideració i de respecte, a més d’una vulneració de la legalitat vigent.

Segons que expliquen, l’objectiu del consistori és treballar per arribar a la ‘igualtat lingüística plena  i activa’ i per això impulsen campanyes en aquest sentit.

Xavier Lluís va denunciar al seu compte de Twitter que Renfe no l’havia volgut atendre perquè parlava català. Segons que va explicar a VilaWeb, es va dirigir a la taquilla de l’estació de Benicarló per formalitzar el bitllet de tornada a Tortosa. Quan ho va demanar la taquillera va respondre, en castellà: ‘Jo no parlo ni entenc valencià’, i tot seguit se’n va anar. Sense saber què fer va decidir de fer un piulet per a demanar ajuda i el va acompanyar d’una fotografia de l’estació amb un cartell en què hi deia ‘eixides’, en valencià, per demostrar on es trobava. Quan la taquillera va veure que volia fer una foto li va etzibar mentre picava al vidre del mostrador: ‘Fotos no o trucaré a la policia!’

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any