07.02.2025 - 16:13
|
Actualització: 07.02.2025 - 20:39
Un canvi d’oratge ha portat inestabilitat i un descens important de les temperatures a causa de l’arribada d’una gran fredorada anomenada “bèstia de l’est”, una massa d’aire fred provinent de l’est d’Europa. Si bé la fredorada es nota a tot arreu, la previsió de nevades al Pirineu ha activat les alertes al Principat, Andorra i la Franja fins demà el migdia.
De fet, Protecció Civil ha informat que es mantenia la prealerta Neucat per nevades a partir d’aquest tarda al nord de Catalunya, especialment a les comarques del Pirineu, com la Vall d’Aran, el Pallars Sobirà, l’Alta Ribagorça, el Pallars Jussà, l’Alt Urgell, la Cerdanya i el Ripollès. Andorra i el nord de la franja també tenen avís groc per nevades. Segons AEMET, el risc d’acumulació de neu a la Ribagorça és de quinze centímetres, que podrien acumular-se a partir dels 1.000 metres d’altitud. Per sobre dels 1.300, podrien acumular-se’n fins a vint. A Andorra, nevarà a tot arreu.
El Meteocat, per la seva banda, ha advertit que, a Catalunya, la cota de neu podia anar baixant durant la matinada, i ha demanat molta precaució als qui s’hagin de desplaçar per la zona, on recorden que cal estar alerta de les actualitzacions dels serveis oficials del Meteocat i Trànsit.
⚠El Servei Meteorològic de Catalunya actualitza l’avís de situació meteorològica de perill (#avisosSMP) per neu⚠
➡ Dv. 13:00 h. – Ds. 13:00 h.
➡ Grau de perill màx. 🟡2/6
➡ Llindar:
❄ Pirineu i Prepirineu: > 20 cm a cotes > 1.400 m.
❄ Nord-est: > 2 cm a cotes > 400 m. pic.twitter.com/Bhsgs0YbpE— Meteocat (@meteocat) February 7, 2025
Es manté la previsió d’acumulació de 20 centímetres a cotes de 1.400 metres a partir d’aquest divendres al Pirineu i Prepirineu, i dissabte al matí la cota es preveu que baixi fins als 400 metres també al nord-est català, amb una acumulació de més de 2 centímetres, fins dissabte a les 13.00,quan el grau de perill màxim se situarà a 2.
El Meteocat també ha informat dels episodis de pluja i neu a Catalunya, que es preveuen entre aquesta tarda i demà. Les quantitats més abundants es preveuen al Pirineu i comarques del nord-est català, especialment les comarques de la província de Girona. De fet, el Servei Meteorològic de Catalunya ha emès un avís de situació meteorològica de perill per intensitat de pluja a les comarques litorals de Girona, al Maresme i al Vallès Oriental a partir d’aquest divendres i fins dissabte al migdia.