La policia espanyola investiga la lletra de ‘Mar i cel’ per ‘càntics a Al·là’

  • El motiu de la investigació és la interpretació que es va fer de 'L'himne dels pirates' a la festa de final de curs de l'Escola Musical Ireneu Segarra, de Palma

VilaWeb
21.06.2017 - 02:00

El musical Mar i cel de Dagoll Dagom, basat en l’obra homònima d’Àngel Guimerà, és en el punt de mira de la policia espanyola, segons que ha publicat El Mundo avui. S’investiga la versió que se’n va representar a la festa de final de curs de l’Escola Musical Ireneu Segarra de Palma, concretament la peça titulada ‘Himne dels pirates’. Els alumnes de l’escola, que tenen entre deu i tretze anys, van aparèixer vestits de negre i descalços interpretant la cançó que, en paraules d’El Mundo, contenia ‘lloances a Al·là’ i celebrava ‘l’extermini dels cristians’.

La cançó és interpretada per la tripulació del vaixell on succeeix l’obra, integrada per pirates moriscs. La penúltima estrofa diu així: ‘I arribarà el dia de glòria, quan ja no quedin cristians, que cantarem la gran victòria dels fidels valents fills d’Al·là.’ Segons El Mundo, la mare d’un alumne d’aquesta acadèmia va manifestar la disconformitat amb l’elecció de la cançó triada, perquè va considerar que incitava a l’odi.

En la notícia del diari també hi intervé un representat del centre, que explica que Mar i cel és una obra cabdal de la literatura catalana i que la denúncia treu la cançó de context. Així mateix, defensa la tria de la roba, adduint raons d’il·luminació, i el fet que els nens anessin descalços, per a no fer soroll sobre l’escenari.

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor