La naturalesa del conflicte és l’opressió nacional, no el pressupost
"Si es fa tot això, si han fet tot això durant onze llarguíssims anys, és perquè Arnaldo Otegi és independentista. I si fan tot això que han fet a Carme Forcadell i Dolors Bassa, i a la resta de presoners polítics catalans, és perquè són independentistes"

Per: Vicent Partal


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
Ahir la justícia espanyola va prendre una decisió inaudita. En resposta a la sentència del Tribunal Europeu de Drets Humans que anul·lava el judici del cas Bateragune, va anunciar que el repetiria. Dic que és una decisió inaudita no tan sols perquè no havia passat mai, sinó també perquè és una burla total i absoluta del sistema judicial europeu. I un despropòsit, si seguim la seqüència dels fets.
Otegi i la resta de detinguts del cas Bateragune són detinguts l’octubre del 2009 acusats d’intentar de reconstruir ETA. En realitat, proven de dur ETA a un procés de pau, com expliquen i com el temps ha demostrat, però això no es té gens en compte. Es fa el judici. I Otegi i quatre dirigents més de l’esquerra independentista basca són condemnats a penes que van de sis anys a sis anys i mig de presó, penes que compleixen de manera íntegra. Finalment, el 2019, el Tribunal d’Estrasburg condemna l’estat espanyol a anul·lar el judici perquè no ha estat just. Aleshores la justícia espanyola s’espera a anul·lar formalment el judici fins al moment en què Otegi ja no pot ser candidat a les eleccions basques perquè ha estat inhabilitat pel judici que s’havia d’haver anul·lat. I ara resulta que decideixen de tornar-lo a fer, el judici. I acusen una altra vegada Otegi i els seus companys de voler reconstruir ETA, una organització que va deixar d’actuar el 2011 i es va dissoldre el 2018. Es podria dir que tot plegat és una follia, però seria injust perquè té un sentit polític, lamentablement.
I el sentit polític que té no és que Bildu haja votat a favor del pressupost de Pedro Sánchez, com algú ha corregut a dir. És evident, i això no ho pot discutir ningú, que després de l’aprovació del pressupost la repressió ha caigut durament sobre els dos grups independentistes que van decidir d’atorgar els vots al PSOE. Però no és per aquest motiu que els passa tot això, perquè no és aquesta la naturalesa del conflicte. La naturalesa del conflicte és l’opressió nacional que Espanya exerceix sobre els Països Catalans i sobre el País Basc. I és per això que la justícia espanyola actua com actua. Convertir-ho en un episodi de bons contra dolents dins l’estat espanyol tan solament explica el desconcert que regna a Bildu i ERC. Però no explica els fets.
Perquè si tot fos això, si tot fos el vot al pressupost i prou, Otegi no hauria estat detingut el 2009; l’estat espanyol hauria col·laborat, com han fet tots els estats del món en casos semblants, com va fer obertament l’estat francès en aquest mateix cas, en la dissolució d’ETA; evidentment, els qui intentaven el desarmament no haurien entrat a la presó o si hi haguessen entrat n’haurien eixit ràpidament i en cap cas no s’hauria reaccionat a una sentència com la d’Estrasburg reproduint i augmentant l’amenaça sobre Otegi. Si es fa tot això, si han fet tot això durant onze llarguíssims anys, és perquè Arnaldo Otegi és independentista. I si fan tot això que han fet a Carme Forcadell i Dolors Bassa, i a la resta de presoners polítics catalans, és perquè són independentistes. La resta, fins i tot la situació personal o allò que puguen pensar avui sobre les possibilitats reals del procés d’independència, tot és molt secundari.
PS. L’amenaça de repetir el judici és especialment greu, perquè significa que Arnaldo Otegi, segons què passe, pot tornar a entrar a la presó per la mateixa acusació per la qual ja hi ha passat sis anys i mig. Cosa que despulla i deixa al descobert l’element clau de la pràctica penal espanyola: la presó no es concep com un espai de reparació i reintegració sinó com un mecanisme d’intervenció, de pressió directa, en la vida política.
58 comentaris dels subscriptors

JOSEP AMILCAR ALBERT
14.12.2020 | 22:07
Això ha de ser per allò de marcaespaña!!

Xavier Colon
14.12.2020 | 22:14
Dignes successors de la “Santa Inquisición”, ara amb eufemismes com “Tribunal Supremo, Audiencia Nacional, Tribunal Constitucional…” per donar-los aparença democràtica. Només disfresses. Ara als lacais els anomenen fiscals i als inquisidors, jutges. Això és Fachilàndia 🤮🤮🤮

Josep Usó
14.12.2020 | 22:14
Tan gran menyspreu de la Justícia al cor d’Europa per part d’un estat econòmicament zombi des de fa anys, bé ha de passar factura, a una UE afeblida cada dia més. I tot per no encarar el veritable problema. La impossibilitat d¡’homologar un estat amb marca pròpia, la d’Ejpania.

Francesc Gilaberte
14.12.2020 | 22:24
I de què us estranyeu? L’opressió i la repressió hi han estat, hi són i hi seràn s’aprovin pressupostos o no. A mi el que m’estranya és que tant Bildu com ERC els hagin aprovat! Tant curts de mira i de gambals són? Trobo impressionant i inexplicable aquesta síndrome d’Estocolm què semblen tenir, de la mateixa manera que trobo inexcusable que VW no parli clar i denunciï aquesta deriva enblanquinadora. Francament, us havia conegut més combatius i actius sobre el terreny.
Salut i independència !!*!!

Antoni Muntané
14.12.2020 | 22:31
Em sap greu dir-ho… tampoc trobo cap explicació a els vots favorables als pressupostos de ERC i BILDU
Els hi esta bé per passerells!!!! (desgraciadament)
i als nostres els hi espera el mateix, (malauradament !!!!)

Pauli Morer
14.12.2020 | 22:31
Entenc que ara tan Bildu com ERC votaran que no al Pressupost, tant al Senat com al Congrés.

J. Miquel Garrido
14.12.2020 | 22:35
Ni Alexy, Robert, Hart, Bobbio, Puffedorf, Betham, Kelsen, Savigny o tants altres. No.
El veritable guia de la judicatura espanyola és… Kafka.
Al.lucinant!

Josep Salart
14.12.2020 | 22:37
No sé si fan tot això perquè són independentistes, no tinc prous elements per afirmar-ho. Potser preguntant a l’ Antoni Batista en treuríem les coses més clares.
Penso que fan tot això per dues coses ben simples, més simples que la mecànica d’un xupa-xup.
Ho fan primer, per demostrar a Europa que, dels socis ultradretans, ells no els guanya ningú. No repeteixen l’episodi d’Anvers (Flandes) del 4 de novembre de 1576 quan l’exèrcit hispànic de Felip II, es lliura al saqueig de la ciutat i els soldats hispànics van protagonitzar l’episodi més sagnant de la història de Flandes, perquè de moment, poden masacrar als catalans, i segons, ho fan per demostrar que si algú vol trencar la unidad de españa, faci veure que és independentista o flaquer de llonguets i coques de greixons, no se’n sortirà.
Veure en Rufian enllustrant amb la llengua, les sabates del presidente del gobierno español, és normal i lògic perquè és el seu ofici, però veure l’ Otegui a l’estil Arzallus, això és de traca i mocador. Suposso que senyors com en Julen Madariaga, es deuen voler fondre..
No serveix de rés fer-lis la pilota aprovant els pressupostos al gobierno, o entregar-te a la justícia (?) dient que .. yo pasava por allí i aquí el senyor Melero ya lo demuestra bien clar, sabe…
Ells van a la seva i nosaltres espero que el 14 de febrer ens treiem del damunt els traïdors d’ERC per continuar la lluita contra aquests assassins.

ESTUDI D'ARQ. JOSEP BLESA, SLPU JOSEP
14.12.2020 | 22:55
Me n’alegre. Així alguna “bona gent” nostrada sabran amb qui ens juguem els quartos. I de què va aquesta guerra.
Josep Blesa (València)
PS: veieu, aquells q demaneu escurçar els comentaris, jo també sé parlar foradat i dir-ne sense aportar-n’hi gairebé res de bo.

Rosa Gispert
14.12.2020 | 22:56
No crec que ningú atribueixi aquesta jugada perversa de la justicia al fet d’haver aprovat els PGE. En tot cas seria per recordar-los lo bé que els han pagat el favor.
El que de veritat és inaudit i increïble és que ER i Bildu, malgrat que el PSOE no hagi fet res per aturar la repressió, quan està en les seves mans, aprovin el pressupost per estintolar aquest govern nefast, covard i tant agenollat davant l’extrema dreta com l’anterior.

Antoni Sala
14.12.2020 | 23:01
Sisplau, que algú em digui d’on treu l’estat espanyol tant poder com per mantenir en silenci a tot Europa, menystenir les Institucions Europeas i seguir actuant amb total impunitat.
Es que no s’acabarà mai això ?

Gerber van
14.12.2020 | 23:18
Jo he entés que el TS torna a fer el judici perquè Ortegi ha gosat a demanar empara al Tribunal Europea del Drets Humans. Però és igual. El que fa el TS és una amenaça greu i directa a la credibilitat de la Unio Europea. Això fa molt mal a la EU i per a això nosaltres l’hem d’aprofitar i treure rendit polític.

Josep Gualló
14.12.2020 | 23:31
MENTIDA DE VILAWEB “ELS PRESOS POLÍTICS CATALANS SON INDEPENDENTISTES”
La veritat és que una part dels presos polítics catalans son independentistes i una altra part son unionistes autonomistes.
En el Mail Obert de Joan Ramon Resina d’ahir 14/12/2020, titulat “El Newspeak d’ERC”, segons el meu criteri un dels millors que ha fet, explicava amb tota mena de detalls com ERC ha copiat l’estil del PSOE de transgredir la llengua emprant els mots en el sentit contrari que tenen.
És així com esquerra vol fer desaparèixer barroerament del mapa polític a Josep Costa perquè posa en evidencia les trampes que fan.
Si no el veu llegir encara podeu fer-ho avui. Sobretot que ningú es quedi sense llegir-lo.

Jordi Torruella
14.12.2020 | 23:31
Què fa falta més que passi per fer entendre a tots els partidaris del diàleg que segueixen un camí erroni? Ells saben que estan en guerra i així actuen. Que la gent comenci a entendre que la guerra acabarà quan sols quedi una sola nacionalitat a l’estat. De nosaltres depèn que la nostra nacionalitat no desaparegui. Cal fer efectiva la República perquè tingui el seu propi estat per subsistir.

jaume vall
15.12.2020 | 00:05
A veure si comencen a caure algunes benes dels ulls.
Jo sóc de tradició més francòfila que italianòfila, però en fi :
Roma no paga traidors (Roma non paga traditori)
Deixeu aquí tota esperança (“Lasciate ogni speranza” )
Crec que esperar, bé retribució bé clemència d’ aquell a qui has desafiat i t’ha guanyat, és ser molt ingenu. Més ingenu que després d’entomar una derrota, preparar-te per a la següent confrontació, millor.
Perquè tenim clar que l’estat espanyol ens ha guanyat -de moment, i per no perdre el costum- , no?
Crec que tenir esperança de convèncer aquell a qui has desafiat i t’ha guanyat per reconduir la situació és ser molt ingenu. Més ingenu que revoltar-se de nou, amb millor preparació, i tornar a confrontar l’enemic més fort.
Si a sobre estem parlant d’Espanya, crec que els polítics -que per definició no poden ser ingenus- i els polítics historiadors -que per def’inició han de saber història- han d’entendre el missatge. No serveix de res enllustrar les sabates dels hidalgos. Que no recordem “La escopeta nacional” als anys 70’s ? Que no recordem “els del pont aeri”, als anys 2000’s.
Que no n’aprenem ?

Anna Linares
15.12.2020 | 00:12
Anem de mal a pitjor, l’estat espanyol ha embogit i si el proper govern es de dretes i ultradretes, i encara no hem marxat ens espera el pitjor de lo pitjor!!!

Núria Castells
15.12.2020 | 00:18
Estan embogits i van de cap a l’abisme -al blasme d’EU- o marquen paquet perquè saben que els sortirà de franc?
Doncs, desgraciadament, hem de concloure que s’abonen a la segona possibilitat. Que no temen, en absolut, cap tipus de sanció important per part de la Unió Europea. I que tenen les seves raons. Altres estats ja fa dies que tiben la corda i, de fet, no els ha passat res. I ells mateixos ja s’han passat per l’arc del triomf les resolucions del TJUE. Doncs, per què s’haurien d’aturar?
L’Espanya negra emboscada, ara, sota la capa del “gobierno más democrático de la historia”, dirigeix el gignol estatal movent amb les togues i les punyetes els putxinel·lis que abans movia amb els sabres i els galons (de moment, els sabres només fan música de fons, per tal d’acabar d’arrodonir l’efecte).
I a una bona part de la UE també li va bé la façana democràtica que representa el govern PSOE-UP. Allò que passa dins de la casa sembla que interessa poc. L’Europa dels mercats no fa por. Callarà el suficient. Alguns escarafalls i endavant.
Estic d’acord amb en Vicent: tot això els passa a Otegi i als represaliats catalans perquè són independentistes.
L’estat, per tal de mantenir la mamella a les seves mans és capaç de molt. I qui amenaça de veritat el seu privilegi és Catalunya. I Euskadi. Perquè allò que es va presentar com la “nova esquerra”, espanyola o espanyolista, ja està fagocitat.
Són mals temps i, segons sembla, en vindran de pitjors.
Ara, si una cosa és clara és que la tebior i la transigència només ho empitjoraran.

Enric Roca
15.12.2020 | 00:22
I tot això amb la connivència (com a mínim) de la “gran Europa”… perquè no s’uniran els diferents estaments europeus per posar a ratlla a l’estat espanyol, no…. es un veí massa incòmode. Tot plegat, un fàstic!

Antoni López
15.12.2020 | 00:29
Si poguessin exportar la bilis i la “chuleria” podrien pagar el deute. Quan aquella Sra. petita va dir “nosotros a lo nuestro”, en resposta, si ho recordo be, a una sentencia “castiza” que va ser
rebregada per un tribunal europeu, ho va deixar clar: Casa nostra no és Europa i aquí fem el que ens dona la REAL gana.

Lluí Mor
15.12.2020 | 00:40
Tant ús estranya lo de BILDU-ERC, te una explicació mol lògica, la vida continua i n’hi ha molts d’aquests partits que viuen a cor que vols boca que desitges, guanyan un munt de pasta i lo del Pais Basc o els Paisos Catalans els hi sona com la flauta d’Ameli, de lluny, de molt lluny.
Espanya no te cap problema, jo no veig que hi haigi ni cap partit ni cap sindicat ni cap contrapoder que questioni res, ans al contrari, el problema el tenim aquí i, el tenim els que sóm o ens sentim catalans, crec que una minoria, si fossim dos millons que pensesim com els subcriptors de vilaweb, la història seria molt diferent.
I pels que diuen que aquest comportament de Ñ fa mal a la Unio Europea, no hi estic d’acord, la UE és can pixa i també moltisims que viuen a cor que vols boca que desitges, i festes a lo grande i que no hi falte de res. Si espereu que ens solventin rés, agafeus-ho amb calma.

Jaume Riu
15.12.2020 | 00:43
CÒCTEL AUTODESTRUCTIU
Un regne d’Espanya acorralat i malferit sobretot pel Procés independentista de Catalunya, amb soroll de sabres que ha tornat a les casernes, i un bon raig de justícia enrabiada, fan un còctel autodestructiu que els ha de portar a l’esfondrament inevitable.
La intenció de la Fiscalia de tornar a jutjar Otegui m’ho miro des d’un punt de vista positiu perquè és tècnicament inviable, ens omplen més d’arguments, i cada dia ens fan més independentistes.

Umberto Ciotti
15.12.2020 | 01:17
Decía Albert Einstein que se tenía que explicar las cosas más complicadas en modo tal que pudieran sen entendidas por un niño de cinco años…
El teorema que sigue está explicado en este modo… La verdad de lo que se afirma es indiscutible.
El problema es otro.
Hay gente que no quiere entender… Estos monstruos podridos de maldad que para imponerse son totalmente indiferentes en arrojar encima de la sociedad los más espantosos y funestos desastres son los que se llaman:
Chusma fascista
—————————————-
Teorema
Enunciado del teorema:
“PSOE, PODEMOS y ER son unos partidos fascistas”
Demostracion:
Si el PSOE y PODEMOS, que son los partidos que están actualmente al mando del “Gobierno desde siempre más progresista de España”, fueran partidos democráticos y no fascistas y quisieran solucionar el conflicto con Catalunya en plan democrático, aún queriendo que Catalunya se quedara dentro de España, concederian la celebración del referéndum y eso por no violar la Libertad y la Voluntad Soberana del Pueblo Catalán de decidir el propio futuro, inviolabilidad esta indispensable para establecer el trato democrático entre las dos partes y al mismo tiempo para que los electores Catalanes votarán masivamente para quedarse dentro de España darían todas las garantías posibles e imaginables para que una vez ganado el unionismo el referéndum los Catalanes fueran tratados con el máximo Respeto y Dignidad…
Eso es ni más ni menos lo que pasó en Gran Bretaña cuando se celebró el referéndum de Escocia y ganó el unionismo…
Y también es lo que pasó en Canadá cuando se celebró el referéndum de Quebec e igualmente ganó el unionismo.
A este punto es evidente que la única explicación a que la izquierda española de PSOE y PODEMOS no cumple con esta vía maestra de hacer las cosas es porqué no tiene ninguna intención de garantizar el Respeto y la Dignidad al Pueblo Catalán, condición indispensable por una civilizada y auténticamente democrática convivencia y lo que quieren es imponerse con la prepotencia, la mentira, el engaño y todo acto criminal, en el mismo idéntico modo de la más repugnante derecha fascista del. PP, CS y VOX.
En otras palabras el PSOE y PODEMOS son partidos antidemocraticos y auténticamente fascistas.
Eso ya lo sabíamos… Este razonamiento solo puede comprobarlo sin dejar ningún lugar a duda.
Pero hay más que esto
ER que se opone a la evidencia y a exigir antes de cualquier otra cosa, montando un escándalo si sirve, la celebración del referéndum en Catalunya es porque su dirigencia de partido también es corrupta por el egoísmo obtuso y prepotente, por la codicia del poder conquistado en modo deshonesto robando en el plato de la menestra de los trabajadores más vulnerables, destrozando el sueño de Libertad de generaciones de Catalanes humillados por la crueldad criminal de una España vergüenza de la humanidad…
Si, vosotros más de todos que os distingueis por vuestra falta de escrúpulos morales, por vuestra obtusidad mental, por vuestra espantosa ignorancia… Vosotros sucios dirigentes de ER con vuestra cabeza sucia de criminales sois unos repugnantes fascistas.
Siempre habéis vivido en vuestro país pozo de obtusidad mental y criminalidad… Y así vuestros padres y los padres de vuestros padres… Para vosotros esta suciedad es la normalidad… Pensáis que todos los países del mundo son sucios como vosotros… Pero os equivocáis, sois la pocilga sucia de la humanidad … Cada día más hay más gente que se da cuenta y se queda más asqueada.

Berta Carulla
15.12.2020 | 01:34
Diu el President Pujol:
“A l’època en què jo veia gent del PP perquè havíem de discutir temes polítics i econòmics, per exemple la llei Wert, i vaig entrar en confrontació amb l’Aznar, m’ho deien molt clar: “De tot això; llengua, cultura, memòria històrica, d’aquí a quaranta anys ja no se’n recordarà ningú. Farem una política de contenció de les seves reivindicacions, vostès rebran molta immigració i el món anirà cap una altra direcció.”

Francesc Aguilar
15.12.2020 | 02:10
Desprès de l’Otegui: Quan faran un nou consell de guerra a Companys i el tornaran a afusellar?

Jaume Subirachs
15.12.2020 | 06:38
Això passa amb el vist i plau d’Europa, no siguem ingenus.

jordi Rovira
15.12.2020 | 07:02
Hem de descomptar que la deriva de l’Estat espanyol ja és irreversible. L’Estat fa tot això perquè no en té d’altra. La seva cohesió interna està en joc. I té raó l’editorial no ho està pas per uns pressupostos, ho està perquè la seva pròpia solvència depèn hores d’ara del concurs dels perifèrics en una governabilitat que d’altra manera; no ho sabem… Europa no diu res, i diu molt. La pressió sobre l’Estat espanyol s’ha mantingut constant. Un doble front intern i extern ( que valida i dona forma encara que de forma molt tímida a tot el que passa ). I és que per caçar una bèstia grossa i refomuda cal ( com en l’art de la tauromàquia ) cansar-la. En veiem de grosses, i en veurem més. I per això mateix, el sentit últim de l’editorial d’ahir mateix, queda del tot reforçat. Això ja no és gestió, simplement és violència pura i dura. I en tota guerra, encara que aquesta sigui ambigua, cal tenir l’estómac preparat per assistir a l’espectacle que se’n derivarà. Queda molt lluny aquella Espanya on es podia creure amb un canvi democràtic. Ja es veu que de tot plegat, res de res.

Albert Ventura
15.12.2020 | 07:13
Doncs no. Jo no estic d’acord en absolut. Si que els passa aixo per independentistes pero no s’acaba tot aqui, aixo es el primer pas. Un cop parlant amb un amic frances li vaig preguntar si es podia imaginar a un ex ministre del Petain de president d’una regio i em va contestar. No, no puc… perque els van afusellar a tots. Tambe em ve al cap que als jutges alemanys els van muntar un Nuremberg especial nomes per a ells. Tambe recordo als pobres bosnians fent vagues i manifestacions davant de les accions de l’exercit serbi. Aqui, imbuits de la papanatada pacifista amb els que tenen les armes vam perdre una oportunitat a la mort del Franco de posar-los les peres a quarto com van fer a França, de nou amb el Tejero no es va fer una purga, com a Alemania i, finalment, l’u d’octubre vam fer com els pobres bosnis potser pensant que Europa faria com va fer el Clinton amb el Milosevic, es a dir, parlar-li en l’idioma que entenen. Es d’aixo que ve tot, de xiular i mirar cap a una altra banda i tirant de la rifeta del “mentrestant”. I esperi’s que no hem acabat, ja es poden posar les barbes en remull, els Coscubieles, Albiachs, Icetes i Arfonzoguerres i fins i tot els Von Pappen o Gil Robles de torn, es diguin Casado, Rajoy o Carrizosa. Quan la bestia ha trencat les cadenes ja no hi ha qui l’aturi. I menys amb bones paraules, copets a l’esquena i resistencia pacifica. Prepareu-vos, que encara no hem vist res.

Albert Miret
15.12.2020 | 08:23
Que els feixistes espanyols estan embogint en veure que se’ls pot acabar la moma, no és res estrany. Que la Unió Europea caigués a la mateixa claveguera espanyola, no haguera dit mai que podia passar, per què Alemanya -que és qui mana a Europa-, mentre demana perdó encara pel genocidi anterior amb una mà, en protegeix un altre al sud d’Europa amb l’altra? O és que, com la vegada anterior, tornen a utilitzar espanya (el femer d’Europa), com a camp d’entrenament per veure com reacciona la gent davant l’opressió i la mort? Estem demostrant en pròpia pell que no som capaços de respondre ni a la mofa de les seves pròpies lleis feixistes? Estan comprovant que poden fer de la dissidència política el passadís de la mort política o física sense cap oposició? Estem tornant a ser els conillets d’índies d’una altra guerra, aquesta vegada sense canonades, encara que amb el mateix nombre de morts i de misèria? La vegada anterior tampoc s’ho podia creure ningú. Si fos així, llavors s’entendria molt més el comportament d’una Unió Europea, que ja no en te res de demòcrata, sinó que l’han tornat un bastió antidemocràtic.

Oriol Ribera
15.12.2020 | 08:30
Gobierno progresista i de izquierdas avala per ER i Bildu
Inaudit i estupit
ER ha de pagar car el seu posat submis

Cristina Guasch
15.12.2020 | 08:33
La naturalesa del conflicte es una decadència total dels valors democràtics a Europa. Tot i que a Espanya no hi es aquesta decadència pq no ha tingut mai uns valors democràtics, sempre ha estat un “país” estructuralment feudalista.
L oligarquia espanyola fa i ferà el que sigui per no perdre els seus feus mes importants i a Europa ja li està bé, mentres u, hi hagi estabilitat política, dos, Espanya no els porti mes problemes econòmics dels que ja els hi porta i tres, els europeus del nord puguin fer vacances econòmiques i ben tranquils a un paradís climàtic. Com Espanya aconsegueixi aquests tres requisits, des d explotar els treballadors fins la opressió econòmica política i cultural de les seves nacions t’ en els hi fa. De fet no ens hauria de venir de nou, això encara era una dictadura i els països democràtics d Europa convivien feliçment amb ella fent negocis i enviant milers de turistes ajudant a que es pogués mantenir fins que el dictador va morir tranquil·lament al seu llitet mentres havia assassinat a milers de persones.
En fi, Europa es el que es, un complexe de països majoritàriament artificials mogut totalment per interessos econòmics, ple de burocràcia i corrupció pagada pel poble, que juga a ser demòcrata amb institucions com el seu tribunal de justícia, les resolucions del qual qualsevol estat membre es pot passar per on li vingui de gust, però clar bonic si que queda…

Francisco Sánchez
15.12.2020 | 08:46
Ara que tornin a aprovar els pressupostos generals de l’estat! “Roma traditoribus non praemiat.”

Joan Begue
15.12.2020 | 09:03
En Arnaldo Otegui no és un passarell, la jugada de Bildu d’aprovar els PGE ho veig com una jugada a seguir.
No així mateix el joc d’ERC que ja està derrotada,
Jugada vers al seu rival PNB ( Clerical) i a C’s que els deixa sense necessitat de ser-hi, per això han buscat altre companya els hispànics anomenada VOX al menys al parlament de Catalunya.
Hem ve ser observadors tant sols observadors i no participar com a Poble Català.
Però la “Grande y Libre” també malgrat no surt als noticieros te una guerra interna.
O no ho veieu així, la revolta Catalana ha fet saltar moltes costures a la cotilla més de la que va representar ETA que en el fons ja els hi anava be als del sabre.
Si fan l’intent de jutjar al Sr. Otegui els esclatarà la Sta Barbara al damunt i la viad’aigua actual serà poca cosa. Però no tenen altre opció i la faran esclatar perquè se la jugan a tot o res.

Pep Agulló
15.12.2020 | 09:22
EL LAFWARE CONTRA L’ENEMIC
Me sembla indigne algun comentari de “els hi està bé”, o d’aprofitar la barbaritat judicial per un atac polític en aprovar els pressupostos d’en Sánchez. El fet és només una cruel barbaritat antidemocràtica dels togats suprems contra els independentistes.
Llegint l’article imprescindible d’ahir d’en Ramon Resina i continuant amb la Newspeak, el tribunal Suprem dirà cínicament que vol rescabalar la justícia per Otegi, quan en newspeak vol dir carregar-li uns quan anys més de condemna. Anem aprenent aquest idioma tan espanyol.
Al segle XXI ho emblanquim parlant d'”una nova condemna”, quan en realitat és una forma de tortura, un destruir l’individu físicament i psíquicament per la seva forma de pensar. Ells també en llenguatge newspeak diuen de la pena presó per revenja, un procés de redempció de la pena…
Europa, pels enemics de l’Estat i els migrants desnonats, és una gran presó “democràtica”, on hi ha uns “barracons” on es tortura i els altres fan els ulls grossos.

Joan Royo
15.12.2020 | 09:24
Acabe de sentir Montserrat Bassa (germana de Dolors Bassa d’ERC) a Catradio, insistint en la mesa de diàleg, defensant la seua política de negociació amb el PSOE. Han perdut el seny, la dignitat i només els queda l’arrossegament i la baixesa moral. Votants independentistes realistes no poden donar ni un vot a aquest partit.

Pere Grau
15.12.2020 | 09:27
Si Europa calla (Tribunals, Parlament, etc-) serà lliurar-se a un virus (el “morbo hispanicus) que un dia no gaire llunyà portarà la UE a una epidèmia de falta de respecte general (intern i extern) de conseqüències imprevisibles. De moment esperem què diu el tribunal al que ara han clavat bufetada. I no parem, com fan Vilaweb i els altres mitjans catalans de debò de burxar i de posar-los-hi els drapets al sol…

josep soler
15.12.2020 | 09:57
I amb aquest règim franquista i els seu Gobierno que es fa dir d’esquerres però els fets documentats demostren que és de dretes, els generals i jutges feixistes: els nostres representants polítics de ‘via àmplia” han pactat.
Diuen que ho fan perquè els altres franquistes encara “són més dolents” i perquè volen fer la independència amb els “NO independentistes” perquè “els molt independentistes” no “som prous”.
“ El mentrestant: ells amorrats al piló dels “Governs efectius” (pels autònoms) de les “Intitucions enfortides” (com el parlament) per poder “eixamplar la base” (dels militants endollats als càrrecs)
Ni Grouxo Marx faria un guió més surrealista.

Carles Serra
15.12.2020 | 10:12
Quanta raó Sr. Josep Soler; Ja veu, Otegui i el seu partit no en varen tenir prou amb aquells que ara recolzant PSO€ montant els GAL i tota la repressió que varen patir i pateixen.
Ja veus Otegui, Abalos portaveu del govern progressista i d’esquerres comparant-lo amb el lladre i franquista Rei; en fi Sr. Otegui, li desitjo sort

Joan López
15.12.2020 | 10:15
Vist per sentencia !!! Es cagan d’amunt la justicia,fan cartas dient que afusellarian millions de humans,fan al que volan,I ancara hem de llegir I sentir parlar de dialec. Això acabara malament I tenim que buscar paisos amics o fer amics a camvi de…..,però això acabarà mal.
Espanya morirà perque als franquistas l’ofegaran.

Maria Cinta Comet
15.12.2020 | 10:48
Ñ i la seva justícia està embogida, enrabiada i….. uns quants adjectius més, de to emblant.
Els dos partits BILDU i ER (també els altres, eh) que van donar suport al PSOE-Podem, en votar els pressupostos deuen estar flipant i la resta de les persones assenyades de Ñ també.
No sé si Europa i la UE hi diran alguna cosa, però entre les mil i una trifulques de l’emèrit, el silenci sepulcral del fill, les divagacions del “gobierno más progresista”, els escrits dels dels sabres, la intensificació de la repressió judicial contra l’independentisme català, etc, etc. tot ben AMANIT amb la PANDÈMIA i les seves severes conseqüències socials, sanitàries i econòmiques, Ñ farà un pet com un aglà.
Però nosaltres encara hi som, a dins d’aquest estat de fèrum profund.
Toca marxar, fugir. I fer-ho ja!

Salvador Aregall
15.12.2020 | 10:57
El ‘deep state’ actua igual que un marcapassos, no deixa que s’aturi la repressió i la venjança, quan baixa d’intensitat actua per tornar al ritme normal. El govern de l’estat, si no forma part d’aquest ‘deep state’, no li costaria primer indultar i després eliminar el delicte de sedició, té els vots al Congrés per fer-ho. Si no ho fa és que és part orgànica d’aquest estat profund i aleshores els pactes que ha fet ERC són massa humiliants i feridors. Si el 14F els presos polítics no són fora i el delicte de sedició no ha caigut, no hi haurà cap motiu substancial per votar ERC.

PERE SIO
15.12.2020 | 11:02
La decisió del Tribunal de la Suprema Inquisició espanyola és un avís per a navegants. La llei és seva i s’adapta i s’interpreta a la seva pura conveniència ideològica.
Pedro Sánchez, el supervivent, és només un ninot que fa de President, teledirigit pels barons històrics i retrògrads del PSOE que a la Transició van acordar perpetuar i col·laborar amb el franquisme. Sánchez ens vol vendre la falsa imatge que mana molt, que és molt progressista i que ho canviarà tot, però la realitat és totalment oposada. Ni té capacitat per canviar res, ni mana en cap els temes importants, és un polític que com diem els catalans, té el cul llogat.
Cada dia hi han proves fefaents de qui mana realment. I aquests són els poders de l’Estat de l’Espanya de sempre d’ideologia franquista, com són la monarquia, la judicatura, la policia, els militars i l’alt funcionariat, acompanyants sempre de les oligarquies econòmiques que treuen un gran rèdit de la situació.
Tots aquests són els guardians de les essències de la rancia Espanya i no permetran que el seu cortal de sempre es modifiqui.
Podemos i els Comuns estan encantats i anestesiats de poder tocar el poder i bufar cullera, i no cal esperar res d’ells, perquè s’acomodaran a fer el que calgui perquè la seva situació es perllongui quan més temps millor.
I els que donen suport al Govern com ERC, PDCAT, que confien i aposten per un diàleg amb el PSOE per resoldre el conflicte nacional català, només hi caben dues hipòtesi, o són rucs i no han après res dels darrers 40 anys de peix al cove, o són uns botiflers que enganyen a la gent, perquè el seu únic objectiu no és Catalunya, sinó la seva subsistència dins de la política i ja es conformen amb anar tirant amb l’autonomia de fireta i que, de tant en tant, els vagin donant quatre molles de pa com a propina.

Victor Serra
15.12.2020 | 11:52
Es evident que s’ha d’acabar amb el Deep State espanyol i amb tots els seus tentacles franquistes ( i per tant feixistes). El problema és com ho fem i amb quins suports comptem, però ho hem de fer més aviat que tard. Si fóssim capaços d’unir-nos amb aquest objectiu, són més dèbils dels que aparenten.

Jordi Alou
15.12.2020 | 11:53
Aprovar els pressupostos ens ha deixat despullats per obtenir algunes concessions.
Ara coneixem com les gasta l´Imperi Ñol, no fa 300 anys es ara que l´hem de situar. Els polítics nostres podien explicar que votar NO que podia passar. Ja coneixem els sicaris es podia explicar que podia passar. Molt probable el mateix d´ara, pero no hauríem pintat de demòcrata L. Imperi.

Gerard Palacín
15.12.2020 | 12:13
La violència que exerceix l’estament judicial sobre els ciutadans, determinats ciutadans, és d’una crueltat supina. Estem davant d’una justícia embogida que és capaç de qualsevol cosa con tal de preservar la seva llibertat de sentenciar de la manera que li surti de la barretina i sempre per fer mal als que consideren els seus enemics, que són els que pensen de forma diferent al seu pensament caspós i antidemocràtic.
És urgent fer alguna cosa. Cessar tota aquesta gent i posar jutges de veritat, que imparteixin justícia i no venjança.

Miquel Urquizu
15.12.2020 | 13:42
Un cop mes Manuel Marchena ha demostrat qui mana a Espanya i l’absurd que és intentar fer acords en taules de diàleg, en gen que no pinta res. Pere Sio, fa una anàlisis precís de la situació que comparteixo al 100%. El primer gran objectiu en aquesta llarga lluita que ens espera ha de ser no perdre ni un sol vot independentista el 14 F. L’independentisme pragmàtic només porta a la humiliació i a que l’enemic s’ens pixi a sobra

Jaume Soler
15.12.2020 | 14:28
Jaume Soler
Recomano veure (o tornar a veure) la pel·lícula “Section Spéciale”, dirigida per Costa-Gavras el 1975. La França de Vichy jutja per segona vegada i condemna a mort a persones que ja han estat jutjades i que estan a la presó, per tal de demostrar que els de Vichy són bons companys de viatge del III Reich. Fins i tot l’oficial d’enllaç alemany (!) a la pel·li es fa creus que prohoms de Vichy puguin justificar aital animalada.
Evidentment això del Tribunal Supremo no és cap novetat, venint com ve del franquisme que va enviar la División Azul a lluitar al costat dels nazis. I després els suposats progres del PSOE diuen que els nazis som els catalans (Alfonso Guerra dixit).
Acabada la guerra, la França alliberada va jutjar l’ex-primer ministre de Vichy Pierre Laval i el resultat va ser… empat 1 a 1. No sé si nosaltres tindrem tanta sort.

enric llopis
15.12.2020 | 14:40
Insisteixo UNIÓ “ECONÒMICA” EUROPEA. Els únics interessos que mouen els estats són els diners i el poder. Els rics fan lleis per protegir-se. Els drets humans són una capa de vernís. L’unica esperança vindrà dels immigrants.

Montserrat Puig
15.12.2020 | 15:00
La naturalesa del conflicte és l’opressió nacional.
España és això i ho ha estat sempre. I ho seguirà sent.
Si sabent això algú (ER i Bildu) aprova els Pressupostos del seu carceller, del seu enemic i l’estabilitza o és molt i molt tonto o té inteŕessos molt amagats.
Tant en un cas com en l’altre, aquí a Catalunya no ens interessa que un partit com aquest, ER, tingui cap poder (al país basc és cosa d’ells).
Només si ER s’enfonsa el 14 de febrer podrem tirar endavant alguna cosa.
I això només ho podem fer nosaltres. No esperem ajuda de ningú, ni d’Europa ni de cap mitjà de comunicació.

Lluïsa Miret
15.12.2020 | 17:26
Em sembla que alguns comentaris no corresponen al que jo he entès.
Em sembla que el Tribunal d’Estrasburg diu que el judici no ha estat just, i que no està d’acord amb la condemna. El Tribunal Suprem passa totalment i el que diu, que s’ho treu de no se sap on, es que s’ha de repetir el judici, cosa que no entenc ni em sembla que pot entendre ningú, ja que segons diuen els entesos això no s’havia vist mai, que es pugui tornar a jutjar un fet quan ja s’havia jutjat i quan ja s’ha complert la pena.
Es totalment insòlit i es clar que l’únic motiu per voler fer aquesta bestiesa és que hi ha gent que no suporten que d’altres persones puguin pensar coses diferents a les que ells creuen son inamovibles, i perquè es tracta d’independentistes. D’acord Vicent.

David Mascarella
15.12.2020 | 17:57
Diu Partal:
“I el sentit polític que té no és que Bildu haja votat a favor del pressupost de Pedro Sánchez, com algú ha corregut a dir. És evident que després de l’aprovació del pressupost la repressió ha caigut durament sobre els dos grups independentistes que van decidir d’atorgar els vots al PSOE.
Però no és per aquest motiu que els passa tot això, perquè la naturalesa del conflicte és l’opressió nacional que Espanya exerceix sobre els Països Catalans i sobre el País Basc. I és per això que la justícia espanyola actua com actua. Convertir-ho en un episodi de bons contra dolents dins l’estat espanyol.”
Si es fa tot això, és perquè Arnaldo Otegi és independentista. I si fan tot això que han fet a Carme Forcadell i Dolors Bassa, i a la resta de presoners polítics catalans, és perquè són independentistes. la resta, fins i tot la situació personal O ALLÒ QUE PUGUEN PENSAR AVUI SOBRE LES POSSIBILITATS REALS DEL PROCÉS D’INDEPENDÈNCIA, TOT ÉS MOLT SECUNDARI.
És això el què els preocupa? perquè els divideix a ells? Perquè s’han de posar en evidència davant Europa? (no cal) perquè els obliga a mostrar-se tal com són?

Carles Pastor
15.12.2020 | 18:46
L’acte que vol dur a terme Marchena no solament és una aberració jurídica (no es pot jutjar dues vegades a un encausat, pel mateix delicte) sinó que també és tirar un guant a la Justícia europea. I ara la pregunta que em ve és: Com reaccionarà La justícia europea? Ho deixarà passar com ha fet amb el cas Junqueras? Renyarà una mica a l’estat espanyol? O li muntarà un bon sidral?
La jugada de Marchena és un avís a navegants. Als navegants catalans. Que sàpiguen que digui el que digui Estrasburg o Luxemburg o la ONU s’ho fotran a l’esquena.

Marti March
15.12.2020 | 18:59
Tothom que no vulgui tancar els ulls sap què passa.
El retrovisor de la història ens diu què ha passat.
Podem fer una presumpció del que molt probablement pot passar.
El que no podem dir és que no estàvem avisats.
L’home ensopega més d’una vegada en la mateixa pedra.
Els catalans som campions de l’ensopegada.
Ves que, mentre eixamplem bases, no ens vingui amb els canons.
Europa? Ja no els fem ni pena, es pensen que som burros

Josep Pasqual Gil
15.12.2020 | 19:20
Qui pense que EU ho censurarà, que mire còm deixa Jonqueras amb la popa al vent -mentre PsoE s’uneix a PP i Bocs en protegir el fugit- perquè puga anar ampliant la base pel forat. Si veiés Franco aquest sainet es faria un fart de riure.

joan guinarda
15.12.2020 | 19:40
No veig tant clar un concepte que es repeteix manta vegada a l’editorial i als comentaris: “Espanya està embogida” o “va cap a l’abisme”… A mi em sembla que Ñ sempre ha estat així, és el seu tarannà. Signar la carta dels drets humans i acceptar la justícia europea va ser un error, un lapsus.
D’una manera continuada i indissimuladament els togats es passen pel forro el que diguin “allà”, com fa poc reafirmar-se amb “l’ultratge a la bandera”. És més, amb molta “puteria” aprofiten la sentència europea: Teniu raó, no va ser un judici just per tant el tornarem a fer…Si es certa la informació que cita Berta Carulla, podem dir que saben molt bé el que fan i el que volen. Però no és el govern “más progresista”, aquest es sols un titella precisament de cara a Europa, per fer veure que són democràtics, mentre esmolen sabres, afinen lleis i recolzen les FFAA.
I, no, Europa si no és per diners no farà res…

Daniel Mir
15.12.2020 | 19:43
Que 40 milions de paios es pixin a 7 milions de persones es pot, fins a cert punt, entendre. Que s’en vulguin pixar 400 milions, ja em sembla molta gosadia i molta pixera. Ara, el que és totalment kafquià, es que tots, tots i tots, diguin que plou

Carles Viñals
15.12.2020 | 19:46
Sr. Antoni Sala: No veu que Espanya no té altre poder que el que li permet una Europa de feixisme encorbatat, que fa els ulls grossos a les actuacions arbitràries del desacomplexat feixisme espanyol; un feixisme que fa por a tothom i que, per tant, ja li va bé ?
Respongui’s vosté mateix: Sostindría Europa amb un riu de diners un estat que realment la perjudiqués ? Podría Espanya passar-se per l’arc de triomf les resolucions d’una Europa decidida a fer-la passar per l’adreçador ?
De veritat veu Europa com el santuari de la democràcia i la defensora dels drets dels seus ciutadans ? No recorda que les potències capitalistes de fa 80 anys afavoriren els feixismes europeus, tal com l’Europa capitalista d’avui afavoreix el feixisme espanyol ?
Per a més informació li recomano llegir el comentari d’Albert Miret (08:23).

Jesús Albiol
15.12.2020 | 21:57
Primer es va despullar el rei i la infausts monarquia, que ja ni els seus la veuen decent.
Amb això es despulla encara més (ja ho ha estat a l’exterior) a dins l’estat, un estat de podrimer colossal d’una cúpula judicial que fa de tot … menys justícia i compliment de la llei; simplement sé la inventa, fent una espècie de poder legislatiu-judicial-executiu d’última instància en les decisions polítiques, en resum, un òrgan colpista com pocs.

Gemma R.
15.12.2020 | 22:58
Entre això i la decisió del Tribunal europeu de no acceptar el recurs d’ Oriol Junqueras contra la decisió del PE de no protegir-li la inmunitat, i l’ esclafament a molts llocs del món de minories ètniques, religioses o nacionals, em fa témer que la pandèmia està essent una excusa per a renacionalitzar Estats autoritàris i acabar amb les vertaderes dissidències als règims disfressats de pseudo-democràcies o comunismes. Estem assistint a un moment molt més decisiu del que ens pensem. Hi ha una lluita ferotge per imposar un nou model econòmic mundial. Globalistes i anti-globalistes. I al mig estem les minories, que fem nosa a tothom. O sortim a defendre la democràcia, els drets i les llibertats, o ens en penadirem molt i molt. No podem esperar a que no hi hagi pandèmia. Les pandèmies han vingut per quedar-se, no siguem il.lusos. Tenim un paper molt més important del que ens pensem a Europa i al futur del món. Despertem!!!!
S'ha afegit la noticia a Favorits