La mesa de contractació de Girona proposa d’adjudicar el Truffaut a l’empresa de Cambrils

VilaWeb
05.05.2026 - 13:45
Actualització: 05.05.2026 - 14:15

La mesa de contractació de l’Ajuntament de Girona proposa d’adjudicar la gestió del Cinema Truffaut a l’empresa Rambla de l’Art-Cambrils AIE. Segons que recull l’acta, la puntuació final del concurs la situa al davant del Col·lectiu de Crítics per una diferència de tan sols 2,16 punts (90,75 i 88,59). El fet determinant a l’hora de decantar la balança ha estat la proposta econòmica.

La resolució de la mesa, que s’ha traslladat al servei de contractació, representa un pas més en els tràmits administratius per a adjudicar la gestió del Truffaut. Feia vint-i-cinc anys, d’ençà que va gestar el projecte –a partir del 19 d’abril, de manera temporal–, el Col·lectiu de Crítics s’havia fet càrrec del cinema, que projecta films d’autor en versió original.

La gestió del Truffaut, envoltada de polèmica, va sortir a concurs per 101.640 euros durant un termini de dos anys. La presentació de sol·licituds es va tancar a principi del març. S’hi van presentar el Col·lectiu de Crítics i Rambla de l’Art-Cambrils AIE (que gestiona el cinema d’aquest municipi i també programa el Casino de Begur).

El concurs valorava dos aspectes, un de subjectiu (amb 49 punts) i un altre d’econòmic (amb els 51 punts restants sobre 100). Entre més, el primer apartat incloïa aspectes com ara la programació –el Truffaut ha optat sempre per cinema d’autor i versions originals– i el foment de la llengua i la col·laboració amb més equipaments culturals.

En el primer bloc, el Col·lectiu de Crítics de Cinema de Girona, que va ser qui va gestar el projecte del Truffaut i se n’ha fet càrrec tots aquests anys, es va imposar per damunt de l’empresa de Cambrils. Però en l’aspecte econòmic, que ha acabat essent determinant, qui ha obtingut més puntuació ha estat Rambla de l’Art-Cambrils AIE.

L’empresa va presentar una oferta econòmica de 41.140 euros anuals per a gestionar el Truffaut. La del Col·lectiu de Crítics era de 45.980 euros. Tant en un cas com en l’altre, també es van comprometre a cobrir baixes del personal en un termini inferior a 24 hores (cosa que implicava obtenir dos punts en el concurs).

Per 2,16 punts

Ara la mesa de contractació de l’Ajuntament de Girona ha fet pública la puntuació global. Sobre 100, el Col·lectiu de Crítics ha obtingut 88,59 punts, 42,75 dels quals corresponen a criteris “que depenen d’un judici de valor” –és a dir, el primer apartat– i els altres 45,84 a aquells “avaluables mitjançant xifres o percentatges” –la proposta econòmica.

Per la seva banda, Rambla de l’Art-Cambrils AIE ha obtingut 90,75 punts. D’aquests, 39,75 fan referència a l’aspecte subjectiu i els 51 restants (és a dir, la puntuació màxima) a l’apartat econòmic. Per tant, l’avaluació final del concurs dóna com a guanyadora aquesta empresa per una diferència de només 2,16 punts.

Adjudicar-ne la gestió

La mesa de contractació del concurs del Truffaut la presideix la cap del servei de Contractació i Compres de l’ajuntament (que actua com a presidenta). En formen part el secretari, la interventora i el cap d’àrea de Cultura –aquests, com a vocals– i una tècnica de Contractació i Compres, que actua com a secretària.

A l’acta, la mesa acorda de proposar que s’adjudiqui el contracte del Truffaut a Rambla de l’Art-Cambrils AIE “perquè és l’oferta amb més puntuació i perquè no es troba en baixa temerària”. Ara l’expedient es traslladarà al servei de contractació “per efectuar el requeriment de documentació previ a l’adjudicació”, tal com estableix la llei de contractes del sector públic.

La decisió de la mesa representa un pas més en el tràmit administratiu per a resoldre la gestió del Cinema Truffaut de Girona. D’ençà del 19 d’abril, quan es va acabar el contracte actual i hi havia risc que l’equipament apagués els projectors i tanqués, el Col·lectiu de Crítics ha continuat fent-se’n càrrec temporalment.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor