La gastronomia, eix de la Festa de la Cirera de Torrelles de Llobregat
A més de la tradicional fira on comprar la cirera local, la festa programa més de 40 activitats

Per: Redacció


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
El Baix Llobregat és la principal comarca productora de cireres del Principat i, entre les poblacions que la formen, Torrelles és la que té més hectàrees de cireres. Per això la fira de la cirera que s’hi fa aquest cap de setmana és les més destacades del país. La principal atracció és el mercat on comprar cireres de proximitat però durant els tres dies de durada de la fira es fan activitats de tota mena i per a tots els públics.
En l’edició d’enguany de la festa, tindrà un paper destacat la gastronomia basada en els plats cuinats amb cireres, a través de la desena ruta gastronòmica. Hi participen una desena de bars i restaurants del poble compromesos amb els productes de proximitat que ofereixen una oferta molt creativa de plats, tasts i postres. Per un altre costat la xef Cristina Roig, professora de cuina i assessora gastronòmica del Parc Agrari del Baix Llobregat, farà una demostració de cuina en directe protagonitzada per la cirera.
La Festa de la Cirera comptarà amb més de 40 activitats, repartides en diferents espais del municipi. Hi seran els actes més tradicionals, com ara el mercat de la cirera, l’exposició de fruits o la mostra d’arts i oficis, que s’amplia a tot el cap de setmana. Entre les novetats més destacades hi ha un final de festa amb un espectacle d’improvisació i la recuperació de la festa de l’escuma, que no s’havia fet en els darrers anys.
Una altra proposta molt interessant és la ruta dels cirerers, que organitza el Centre Excursionista de Torrelles. És un passeig de dues hores i mitja pels camps de cireres que rodegen el poble per conèixer de ben a prop una part tan important del patrimoni de Torrelles. A més, al llarg de la passejada, es faran parades diverses per conèixer tot d’anècdotes i curiositats que el paisatge amaga.
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells .
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits