17.05.2026 - 21:40
|
Actualització: 17.05.2026 - 21:45
Aquests darrers anys, l’aplicació per a telèfons mòbils Bizum s’ha consolidat com una eina per a enviar diners a amics, familiars i coneguts. Tot i que de primer era utilitzada sobretot per gent jove, especialment per pagar petites quantitats en despeses quotidianes, actualment ja té vint-i-tres milions d’usuaris a l’estat espanyol i supera els 1.600 milions d’operacions fetes.
Una de les claus de la gran implantació que ha tingut d’ençà que es va crear, el 2016, és la integració amb la majoria d’entitats bancàries que treballen al país i un funcionament senzill i còmode, que associa els pagaments als números de telèfon.
Darrerament, l’aplicació s’ha fet un lloc també com a eina de pagament en línia per a fer compres digitals, però a partir d’avui, farà un pas més per convertir-se en un sistema de pagament en botigues físiques.
Ara, la plataforma ha dit que la implantació d’aquest sistema seria progressiva. L’objectiu és que sigui plenament operativa a final d’any.
El pas a les botigues físiques
Els usuaris s’hauran de descarregar l’aplicació Bizum Pay –disponible quan el servei entri en funcionament–, malgrat que una part de les entitats financeres preveu d’integrar-la també dins les seves aplicacions.
A partir d’aquí, per als qui ja estan acostumats a pagar amb el telèfon mòbil, el canvi serà mínim. N’hi haurà prou d’acostar l’aparell al terminal de pagament per acabar la transacció. Com passa ara, en dispositius Android es farà desblocant el mòbil i, en el cas d’Apple, prement dues vegades el botó lateral i acostant l’aparell al datàfon o TPV.
El servei permetrà de pagar directament amb càrrec al compte bancari associat a Bizum o fer servir targetes bancàries d’entitats que hi participin. Per tant, es convertirà en una alternativa directa a aplicacions com ara Apple Pay o Google Pay.
Quin objectiu té la plataforma?
La posada en funcionament del servei implica una transformació en l’àmbit dels pagaments, perquè aspira a absorbir una part important del negoci de les targetes bancàries i a restar quota de mercat a gegants nord-americans del sector, com Mastercard o Visa.
Bizum és propietat de Sociedad de Procedimientos de Pago SL, una empresa creada el 2016 i amb participació de les principals entitats bancàries de l’estat espanyol. Per tant, aquesta expansió cap als pagaments en comerços físics també es pot interpretar com un intent de recuperar autonomia en matèria de pagaments i reduir la dependència de les multinacionals nord-americanes.

