La Costa Daurada (Tarragona) preveu més turistes aquest estiu

  • La Costa Daurada preveu superar aquest estiu l'afluència de turistes del 2015, segons les previsions dels allotjaments de la zona, que aquest any han invertit uns 50 milions d'euros a millorar les seves instal·lacions.

VilaWeb
Redacció
14.06.2016 - 18:42

TARRAGONA/BARCELONA, 14 (EUROPA PRESS)

La Costa Daurada preveu superar aquest estiu l’afluència de turistes del 2015, segons les previsions dels allotjaments de la zona, que aquest any han invertit uns 50 milions d’euros a millorar les seves instal·lacions.

Així, els hotels han destinat uns 35 milions a renovar-se, i els càmpings 15, i són optimistes després de la tendència dels primers cinc mesos de l’any, si bé mantenen una “actitud prudent”, han exposat en un comunicat després de presentar la temporada a Barcelona.

Fins al mes de maig, l’ocupació als establiments hotelers de Salou, Cambrils i la Pineda ha estat del 46,7%, respecte del 44,3% del 2015, i la Costa Daurada en total ha registrat 4.576.580 pernoctacions, un 9% més que el mateix període del 2015.

Per a aquest any, dos factors tenen especial importància: la recuperació del mercat nacional per la millora econòmica i la inestabilitat de països competidors d’Espanya, com Turquia, Tunísia i Egipte, que fa que el turisme internacional se centri molt més a Espanya.

Els hotels observen un increment d’aquells mercats que acostumen a comprar amb més antelació com són el britànic, l’irlandès i el belga, segons ha explicat el president de l’Associació Hotelera Salou-Cambrils-la Pineda, Xavier Roig.

El secretari de l’Associació d’Apartaments Turístics de la Costa Daurada, Quim Cristià, ha augurat que la temporada alta –de mitjan juny a primers de setembre– anirà bé i les ocupacions seran lleugerament superiors a les del 2015, amb unes previsions del 75-80% el juliol (70% en 2015) i 90-95% l’agost (89% el 2015).

Pel que fa als càmpings, la presidenta de l’Associació de Càmpings de Tarragona i Terres de l’Ebre, Berta Cabré, ha assenyalat que s’espera que continuï la recuperació del mercat nacional, que ja des del 2013 recupera pes, i el manteniment dels mercats internacionals, sobretot francès i holandès.

La Costa Daurada es reivindica com a destinació de turisme familiar i destaca que té PortAventura World, i alhora veu en el projecte BCN World una ajuda per “crear nous al·licients”.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any