La caiguda de Barrientos: Madrid no paga traïdors

  • Barrientos n’ha fetes de molt grosses, però en alguns altres moments el van deixar fer perquè políticament convenia

Vicent Partal
15.11.2022 - 21:40
Actualització: 16.11.2022 - 02:04
VilaWeb

La sala penal del Tribunal Suprem espanyol ha anul·lat el judici contra els independentistes que eren membres de la mesa del parlament l’1-O. El motiu és la manca d’imparcialitat de dos magistrats, Jesús Maria Barrientos –que també és el president del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya– i Carlos Ramos. Per tant, el judici contra Anna Simó, Lluís Maria Corominas, Ramona Maria Barrufet i Lluís Guinó s’haurà de tornar a fer amb una composició del tribunal neta de magistrats parcials.

Amb aquesta decisió, la figura del president del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, i el TSJC mateix, surten ben malparats, cada dia més desacreditats i més criticats per maldestres i potiners.

Barrientos n’ha fetes de molt grosses aquests anys, això és cert. I el Tribunal Europeu de Drets Humans ja s’encarregarà de fer-lo miquetes, quan siguen revisats els casos que s’han dut a Estrasburg. Potser és per això que el Suprem ha decidit de clavar-li ara un clatellot humiliant d’aquestes dimensions. Després de fer-lo servir, l’han deixat caure com un drap brut: Madrid no paga traïdors.

Tanmateix, aquesta manca d’imparcialitat del president del TSJC respecte del moviment independentista ha estat escandalosa tots aquests anys i avui cal recordar que els mateixos que ara l’humilien abans no ho van voler fer. Hom pot recordar, per exemple, aquella conferència de premsa a Tarragona en què Barrientos va afirmar que calia retirar tots els llaços grocs de les institucions, obeint la Junta Electoral. Opinió que, de manera descarada, prefigurava quina seria la sentència quan hagués de jutjar sobre aquell assumpte. Tècnicament, l’error era majúscul però la justícia espanyola aleshores es va estimar més de fer els ulls grossos, perquè en aquell moment, políticament, li convenia.

I li convenia perquè la feina encomanada a Barrientos era de fer plegar, com fos, el president Quim Torra. De manera que tot això no deixa de ser un exemple monumental de cinisme: els arguments que ahir va adduir el Suprem per justificar que s’ha de repetir el judici a la mesa del parlament es poden aplicar exactament igual en el cas del president Torra. La diferència és que, en aquell moment, fer fora el president –suplantar la política, la decisió popular i les eleccions– passava per damunt de tota altra consideració i ara ja no.

Què ha canviat, doncs? Hom pot suposar que hi ha coses que a Madrid no li perdonen i ara han vist l’ocasió adient de fer-les-hi pagar –potser que en el primer moment no s’atrevís a ser més dur, que no condemnàs el president Mas per malversació, que no inhabilitàs abans la presidenta Forcadell… Segurament l’ombra d’Estrasburg també pesa i, com que parlem del judici a cinc polítics bàsicament retirats de la política, és una bona avinentesa per a rentar-se les mans en públic i fer mèrits sense perill. O simplement que, de Madrid estant, veuen Barrientos com aquell lacai de províncies de qui pots desfer-te quan ja ha fet la feina bruta i a tu t’interessa quedar bé. Ves que no el vegen massa català i tot…

 

PS1. Després d’escriure aquest editorial un míssil que Polònia afirma que és rus ha caigut en aquest país de la Unió Europea causant la mort de dues persones. He escrit aquest anàlisi sobre els fets: El míssil caigut a Polònia crea una situació ideal per a Rússia que augmenta la por a una guerra a tot Europa.

PS2. Demà, dijous, a les 19.00, farem una altra sessió de l’Assemblea de Lectors de VilaWeb a Ca n’Alcover, a Palma. Serà oberta a tothom. Com dic tantes vegades, aquest diari està al servei dels governats i no dels governants i per això despleguem una activitat tan intensa, recorrent el país de dalt a baix, per escoltar-vos, per fer-vos partícips de la nostra faena i dels nostres projectes i per demanar-vos que ens ajudeu. Necessitem més subscriptors per a continuar existint. Per això us demane que, si encara no ho sou, us en feu, en aquesta pàgina.

Aquest editorial no és el d’avui i per això ja té tancada l’opció d’afegir un comentari.
joan rovira
joan rovira
15.11.2022  ·  22:14

Anem pelant les magranes dels altres; però, de moment, la nostra no. I mira, que ara és la temporada.

Sort que darrerament algun subscriptor treu notícies del que passava al 31, altres del 78 i poca cosa més.

No hi ha manera que les elits polítiques, mediàtiques i professionals expliquin com obrir la magrana colonial.

Josep Usó
Josep Usó
15.11.2022  ·  22:33

Com sempre, Espanya es mostra com el que és: un país manat per un nucli poderós que fa i desfà i que tracta els seus súbdits com a tals. Tant és quan valuosos hagen sigut els seus serveis. Bon vent a Barrientos.

Melitó Camprubí
Melitó Camprubí
15.11.2022  ·  23:17

És llei de vida: quan poden treure algun profit de tu, tot són moxaines….quan ja no en poden treure res més fan com que no et coneixen.

Josep Jallé
Josep Jallé
15.11.2022  ·  23:45

Un petit detall més a la “taula del pa-parrupeig”, amb maldestres ben amortitzats. I poca cosa més. Ni Madrid és Roma, ni es paga a traïdors perquè son empleats al servei dels amos de la colònia, on els destinen a fer feinetes com les d’habitud. Mal destrament fetes, com si ni axó no tingués cap transcendència, tant segurs de que mai els passa res. Com a molt enretirats rere les bambolines. I uns altres a seguir les passes, que tal dia farà … tres segles, llargs. Salut.

PAU BOLDU
PAU BOLDU
16.11.2022  ·  06:27

El TSJC va elegir Barrientos democraticament, i es el seu JEFE. No es barrientos, es el tsjc, que cal erradicar per tribunal de part, de justicia de part, de bruticia anticonstitucional

Jaume Riu
Jaume Riu
16.11.2022  ·  07:05

POLÍTICA REACTIVA
Sembla que no havíem arribat mai tan lluny perquè això de la caiguda del magistrat Barrientos del TSJC per no ser imparcial, sembla una bona notícia, com tantes des de la retirada de la Guàrdia Civil dels col·legis electorals aquell migdia de l’1-O de 2017, o l’indult dels presos polítics el 22 de juny de 2021, fins a l’eliminació del delicte de sedició. Però no.
No és gens el que sembla.
Totes aquestes decisions del regne d’Espanya s’han pres per força, quan no tenen més remei, perquè ja li veuen les orelles al llop.
No són decisions amb objectius polítics ben planificats, sinó improvisats a remolc del que es cou al TGUE i el TEDH, de manera que des de Madrid es veuen atrapats en una política reactiva.
La bona notícia és que practicar gaire temps una política reactiva porta a l’esfondrament inevitable.

Carles Serra
Carles Serra
16.11.2022  ·  07:25

Quanta raó Sr. Joan Rovira 22:14 quanta raó; l’editorial comenta sobre aquest franquista de Barrientos, però qui el va posar per fer tanta injustícia res de res; també qui/quins varen ser col.laboradors per fer plegat el president Quim Torra; el pobra president trucant durant mitja nit en el responsable de la mesa del parlament, aquest obedient i botifler Torrent, perquè se la veia a venir i no va agafar la trucada, el dia després va poder comprovar la traïció tant d’ER com de la CUP; ja que dir Vicent definir aquest Asens de bona persona, mentres aquest element forma part d’aquest govern que ells defineixen progressista i d’esquerres, varen condecorar entre altres fets els que ens varen apallissar i reprimir, ara no entraré amb la seva proposta/defensa sobre l’assumpte de la llei de sedició; doncs ja han sortit proutes entitats i juristes donant la seva opinió; segueix opinant que és bona persona/polític Vicent? ja que dir de la constarnada Carme Forcadell, per haver sigut xiulada l’1-O a l’Arc del Triomf, ha obert boca el respecte? ella que tant cridava posi les urnes Sr. Mas, però en Mas no era del seu partit, ara toca silenci i obediència.
Com diu el Sr Rovira, quant desgranarem les nostres magranes/podrimenta; podria ser que no en tinguessin tantes per desgranar per tant de botiflers i traïdors que tenim en aquesta colònia catalana.

Pep Agulló
Pep Agulló
16.11.2022  ·  08:50

RES DE NOU…

Ells, acostumats com estan a la feina bruta, és el seu funcionament en terra colonial, quan els posen el mirall d’Europa, els esquitxos de la brutícia són massa evidents. Han de depurar algun lacai de segona…

Això només és miseria d’una classe política que veu en la feblesa de l’agressor una victòria de la seva renúncia…

VICENÇ RICO
VICENÇ RICO
16.11.2022  ·  09:38

“La meva condemna será la vostra condemna” President Torra, Dec 2019.
Convé recordar-ho en dies com avui. Exemple de dignitat.

Gerard Palacín
Gerard Palacín
16.11.2022  ·  09:56

Els jutges podrien ser unes vellets venerables que a mesura que passés el temps guanyarien en bonhomia i rectitud, en les virtuts de l’ètica, perquè estan amb un peu a l’altre barri. Però no! Tot i pertànyer a la colla dels guanyadors del cop d’estat de 1936, han preferit anar acumulant una bilis i una mala llet contra tothom que no pensi com ells, i avui ja han perdut el nord. Mai han sabut què era l’ètica, i sempre que han pogut han potinejat les lleis i els procediments, i avui ja son material de desguàs. Els haurem de donar una empenteta perquè pleguin, o serà el pas dels anys i la senyora de la dalla qui els retirarà? Cap ciutadà confia en ells i s’ho han guanyat a pols.

Noemí Serra
Noemí Serra
16.11.2022  ·  10:31

P.S.1. Mal informat.
La Otan americana va disparar els míssils “erràtics”. A fora d’Ucraïna.
Són els reis de les falses banderes. Sobretot si ho diu la “intel·ligència”…

Joan F Ruiz
Joan F Ruiz
16.11.2022  ·  11:05

Cap llàgrima si defenestren Barrientos, però ell només és un peó del naZionalisme espanyol.

Com ben apuntes, Vicenç, la pregunta potser:
Perquè ara?
Perquè no també el judici contra el MHP Torra?

La IN-justicia espanyola, formada pels hereus del cop d’estat feixista del 1936, veu les orelles al llop de la Justícia europea i està cercant boxs expiatoris per a salvar-se ella del descrèdit que li ve a sobra. Això si la Justícia europea no cedeix a les pressions i xantatges de polítics i funcionaris infiltrats espanyolistes, no les tinc totes, em preocupen.

Pel que fa al judici del MHP Torra, crec veure aquí la mesquina ma del Gran Botifler Oriol Junqueras d’ER, que, mitjançant el seu lacai Roger Torrent, va aplanar el camí a la presidència al lacai Aragonès.
El que es tractava era d’obeir al seu amo espanyol fent totes les travetes possibles a l’independentisme, Catalunya se li en fot a la ER del rancuniòs Junqueras.

Ara amb el suport a la suposada derogació del delicte de sedició, Junqueras i acòlits el que estan fent és afavorir a la lacaia Marta Rovira, i fer la guitza a l’independentisme de a peu, acontentant així a regne d’espanya que vol també la peça gran, el MHP Carles Puigdemont.

Vomitiva la deriva de la ER de Junqueras, i vomitiva la actuació dels seus lacais Aragonès, Rufian, Rovira, Sergi Sabria,…. i el Goebbels Sergi Sol que controla els botiflers ARA, TV3 i CatRadio, al mes pur estil de república bananera.

Rafael Benavent
Rafael Benavent
16.11.2022  ·  11:11

A temps o destemps (gràcies, Vicent, per citar-lo), aprofite l’oportunitat de fer esment de reconeixement d’un gran M.H. EX-President de Catalunya, en la persona de QUIM TORRA: Tot un testimoni de dignitat per a la història d’un poble, malgrat el breu temps de pas que no pogueren evitar els seus enemics.

Lluís Paloma
Lluís Paloma
16.11.2022  ·  11:45

No és un boc expiatori, és un Vox expiatori.

Xavier Colon
Xavier Colon
16.11.2022  ·  12:29

Ningú no es pregunta com pot ser que un jutge, que els seus mateixos col·legues reconeixen públicament que no és imparcial, continuï exercint de jutge i, a més, presideixi el TSJC (sucursal de la inquisició suprema a casa nostra)?
Resposta: This is Fachilàndia!

Carles Benito
Carles Benito
16.11.2022  ·  12:52

PER AQUEST MATEIX MOTIU ES DESENTENDRÀ D’erd’ñ TAN PREST COM li SIGUI POSSIBLE…

Enric Orensanz
Enric Orensanz
16.11.2022  ·  15:25

Aquest individu es un militant de VOX, com és que un feixista estigui com a president del CSJC?, això sols pasa a l’españa feixista, ja que el dictador va deixar ben lligada la continuïtat del règim del 36

Pere Subirana
Pere Subirana
16.11.2022  ·  16:06

Un altre article que parla d’Espanya i ens distreu del que passa aquí. La gestió d’on va la nostra atenció és molt important. La palla del veí ens distreu de la viga que hi ha a casa nostra. No m’imagino que a Suècia els importés el que fa la justícia danesa.

Antoni Cuadrench
Antoni Cuadrench
16.11.2022  ·  16:42

Voldria afegir que mentre el jutge Barrientos feia la feina bruta, aquí, una periodista catalana ben coneguda pel seu sarcasme i posicionada a favor d’ERC, es mofava de la defensa que el MHP Quim Torra a favor de la llibertat d’expressió i els llaços grocs penjats al balcó de la Generalitat.

Jaume Sastre
Jaume Sastre
16.11.2022  ·  19:02

Cal parlar confrontar amb l’enemic espanyol: jutges fiscals, policies, inspectors d’hisenda, ATE, periodistes del CNI, sindicats colonials, empreses de l’IBEX-35 finançades pel BOE…

Joan López
Joan López
16.11.2022  ·  20:11

No es el mateix jutge que portara el judici de Laura Borras?

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes