Kurosawa destaca els actors com a via per indagar en la condició humana: “És l’essència del cinema”

  • El director japonès s'estrena en la ciència ficció amb la història d'amor 'Before we vanish'

VilaWeb
Redacció
13.10.2017 - 17:07

El director japonès s’estrena en la ciència ficció amb la història d’amor ‘Before we vanish’

SITGES (BARCELONA), 13 (EUROPA PRESS)

El director japonès Kiyoshi Kurosawa ha destacat els actors com a clau per reflexionar sobre la condició humana, ja que quan crea un guió els personatges no existeixen i amb els intèrprets, que sí que existeixen, neix un personatge: “Per a mí això és l’essència del cinema. L’ésser humà al cinema és la confluència entre el personatge que existeix només en un guió i un ésser humà”.

Ho ha explicat a Europa Press aquest divendres al Sitges – Festival de Cinema Fantàstic de Catalunya, que se celebra a la localitat fins al diumenge, i en el qual ha presentat la seva pel·lícula ‘Before we vanish’, amb la qual ha utilitzat per primera vegada la ciència ficció i ha introduït l’element de la comèdia, la qual cosa ha estat “tot un repte”.

Sempre havia volgut provar amb la ciència ficció, i ha gaudit molt amb la comèdia: “Introduir aquest element còmic ha estat un repte encara molt més gran”, ha dit, i ha reflexionat que la ciència ficció, l’horror i la comèdia tenen en comú que suposen la introducció d’un element diferent a la vida quotidiana; si aquest element és l’humor, es converteix en una comèdia, si és alguna cosa física serà ciència ficció i si és por generarà terror.

“Al principi vaig viure la producció amb certa angoixa”, ja que no veia la forma concreta i com acabaria sortint, encara que ha destacat que l’element principal és una relació de parella, gira entorn de l’amor incommensurable que es tenen, sobre el que ha dit que sí que té experiència, que no va requerir molts efectes perquè té molta fe en els actors.

Protagonitzen la pel·lícula Narumi i el seu marit Shinji, que travessen una crisi, quan Shinji desapareix de sobte; uns dies més tard, torna completament transformat, convertit en un home diferent, tendre i atent i, alhora, una família és brutalment assassinada.

Sobre la indagació en la condició humana que realitza a la pel·lícula, ha afirmat que no és que quan faci pel·lícules pensi profundament i es pregunti sobre l’essència de l’ésser humà, sinó que treballa amb actors que són éssers humans, per la qual cosa són la via per a la reflexió.

VEU Al FESTIVAL CONSOLIDAT

Es tracta de la segona vegada que acudeix al festival, després d’una primera visita fa deu anys, quan va rebre el premi Màquina del Temps: “M’ha sorprès com s’ha consolidat i com ha crescut. Ara és tot Sitges”, ha dit.

Ha afegit que té moltes ganes de veure fins a quin punt pot arribar a ampliar-se i quin abast pot tenir, també a nivell de territori i d’arribar a altres municipis: “Ganes, i també una mica de por”, ha bromejat.

El director ha explicat que acaba de finalitzar la seva següent pel·lícula, un ‘spin off’ de ‘Before we vanish’ titulat ‘Pressentiment’, que actualment es pot veure a sales japoneses i que té un plantejament inicial com el de la pel·lícula que s’ha projectat a Sitges, encara que amb “més terror”.

Kurosawa va començar a rodar en super-8 a la Universitat de Rikkyo, i entre d’altres, ha signat films considerats com a obres mestres del fantàstic com ‘Guareixi’ (1997) i ‘Premi’ (2001), a més del suspens de ‘Charisma’ (2999) i el melodrama familiar ‘Tòquio Sonata’ (2008).

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any