La jutgessa de la gota freda reclama a Vilaplana el tiquet de l’aparcament on es va acomiadar de Mazón

VilaWeb
31.10.2025 - 12:01
Actualització: 31.10.2025 - 22:09

La jutgessa Nuria Ruiz Tobarra, que investiga les negligències durant l’emergència de la gota freda, ha reclamat a Maribel Vilaplana que aporti el tiquet de l’aparcament –Interparking Glorieta 24 hores de València, a la plaça de Tetuan– on suposadament es va acomiadar del president Carlos Mazón després del dinar a El Ventorro, segons que ha avançat El País i ha pogut confirmar VilaWeb.

La magistrada insta la periodista, que haurà de declarar el 3 de novembre al jutjat de Catarroja, que aporti “qualsevol altre element que corrobori documentalment el període en què la testimoni va ser al costat del president de la Generalitat”.

En la interlocutòria, diu que cal determinar “fins a quin moment” la periodista “va acompanyar el president i, en conseqüència, fins a quin moment podia haver estat present durant les telefonades” entre Mazón i l’ex-consellera de Justícia i Interior investigada, Salomé Pradas. Això, diu la jutgessa, fa “útil” la prova sol·licitada, que consisteix a obtenir el tiquet d’entrada i sortida de l’aparcament.

El moviment de la jutgessa es produeix arran de la petició d’una de les acusacions particulars, que exerceix l’advocat Joaquín Esteve, que representa a tres víctimes de la tragèdia. El lletrat també havia demanat que, en cas que Vilaplana no disposi del tiquet, la jutgessa reclami a la propietària de l’aparcament, Interparking Hispania S.A., el “tiquet, justificant o informe degudament acreditat de l’entrada i sortida del vehicle”.

obres
actors
  • Nuria Ruiz Tobarra
  • Carlos Mazón
  • Maribel Vilaplana
  • Salomé Pradas
  • Joaquín Esteve
  • Interparking Hispania S.A.
  • El País
  • VilaWeb
llocs
  • València
  • Catarroja
  • Plaça de Tetuan, València
  • Comunitat Valenciana
esdeveniments
  • Declaració de Maribel Vilaplana davant la jutgessa de Catarroja
temes
  • Justícia
  • Política
  • Medi ambient
subtemes
  • Investigació judicial
  • Proves documentals
  • Gestió de crisis climàtiques
VilaWeb ja ha explicat com la jutgessa de Catarroja va citar a declarar Maribel Vilaplana per aclarir el paper de Carlos Mazón i de l’ex-consellera Salomé Pradas en la gestió de la gota freda, especialment pel que fa a les telefonades i a la presa de decisions durant el dinar del 29 d’octubre . En aquest context, la nova resolució que li reclama el tiquet de l’aparcament per provar fins a quina hora va ser al costat del president s’afegeix a les revelacions sobre les dues trucades d’emergència que Mazón hauria cancel·lat i que, segons la Pissarreta d’en Partal, l’acorralen encara més .

Per una visió més àmplia, VilaWeb ha recollit també la pressió política creixent sobre l’entorn de Mazón, amb la defensa del currículum de Pradas malgrat les seues mancances en emergències i el trasllat de responsabilitats als tècnics . Alhora, el cas s’estén al territori amb peticions com la dels socialistes perquè s’impute el president de la Diputació, Vicent Mompó, per un possible fals testimoni sobre els avisos del temporal, fet que mostra com la investigació judicial va eixamplant el focus més enllà del Palau de la Generalitat .

Recomanem

Fer-me'n subscriptor