Joni Mitchell fa costat a Neil Young i també retirarà la seva música de Spotify

El motiu de la protesta, segons Young, és que Spotify acull podcasts que promouen notícies falses sobre els vaccins i el coronavirus

VilaWeb
Redacció
29.01.2022 - 10:47
Actualització: 29.01.2022 - 11:47

VilaWeb necessita el vostre suport

Aquest diari existeix perquè més de vint mil lectors han decidit que poden i volen pagar cinc euros al mes perquè tots rebeu tota la informació amb accés obert. Però no n’hi ha prou. En necessitem més. Tu ho vols i pots?

Fes-te’n subscriptor aquí.

Joni Mitchell ha anunciat que retirarà de Spotify tot el seu catàleg musical. La cantant canadenca secundarà així la protesta començada per Neil Young, que abans-d’ahir en va retirar les seves cançons perquè, segons que va dir, la plataforma acull uns quants podcasts que promouen notícies falses sobre la covid-19 i els vaccins.

“Hi ha irresponsables que escampen mentides que li costaran la vida a molta gent”, va dir ahir la cantant en un missatge a la seva pàgina web. “Em solidaritzo amb Neil Young i la comunitat científica mundial sobre aquest assumpte.”

Mitchell es converteix, doncs, en la primera artista de renom a afegir-se a la iniciativa de Young, però podria no ser l’última. Aquest matí, el cantant britànic James Blunt, més conegut per l’èxit “You’re beautiful”, ha anunciat en un piulet que també retirarà les seves cançons de la plataforma si els gestors no prenen mesures immediates.

En resposta a la protesta, Spotify ha anunciat que retirarà més de 20.000 episodis de podcasts sospitosos d’escampar desinformació sobre la covid-19. Així i tot, la plataforma sueca no s’ha pronunciat sobre l’objecte original de la controvèrsia, The Joe Rogan Experience, un dels podcasts més seguits a Spotify, però que ha promogut informació falsa sobre els vaccins unes quantes vegades. El presentador, Joe Rogan, és una de les grans estrelles de la plataforma, amb qui ha signat un contracte que li podria fer guanyar més de cent milions de dòlars.

La polèmica arriba en un moment turbulent per a Spotify, que aquesta setmana ha patit una allau de cancel·lacions després d’haver anunciat que els usuaris prèmium també rebrien anuncis entre cançó i cançó. La plataforma sueca també ha estat notícia darrerament perquè, segons diverses informacions periodístiques, és la companyia més ben posicionada per a adquirir els title rights del Camp Nou i patrocinar la samarreta del primer equip masculí del Futbol Club Barcelona a partir de la temporada vinent.

Junts encara podem anar molt més lluny. Amb VilaWeb.

Fes-te’n subscriptor i construeix amb VilaWeb el nou diari que els Països Catalans necessiten ara.
Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes
Ara també ens pots ajudar fent una donació única.
Fer una donació
a partir de 10 €

Més notícies