
Per: Redacció


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
El govern espanyol ha estat dels primers a reaccionar a la retirada de la immunitat de Carles Puigdemont, Toni Comín i Clara Ponsatí. La ministra d’Afers Estrangers, Arancha González Laya, ha comparegut per dir que amb aquesta decisió el Parlament Europeu assenyalava que un eurodiputat no es pot valdre de la seva condició per esquivar la justícia i que “els problemes de Catalunya es resolen a Espanya, no a Europa”. “Aquesta és la línia del govern d’Espanya, allargant la mà a les forces catalanes per buscar una solució mitjançant el diàleg i la negociació”, ha dit. Però aquesta posició, que és la del PSOE, contrasta amb la del seu soci de govern a Madrid, Unides Podem, que ha votat a l’eurocambra contra el suplicatori. Perquè és incompatible, expliquen, amb la desjudicializació del conflicte entre Catalunya i Espanya.
Però la posició formal de l’executiu espanyol l’ha expressada en aquesta compareixença González Laya, que ha continuat el missatge que han anat donant altres membres del seu govern segons el qual “Espanya és una democràcia plena”.
Puigdemont, Comín i Ponsatí es podran moure lliurement per Europa?
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells , clicant ací.
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits