Ford tanca un acord amb la UGT per a aplicar un ERO a més de mil treballadors

  • La companyia va triar la fàbrica per a produir la nova plataforma de vehicles elèctrics a partir del 2025

VilaWeb
Europa Press
04.04.2023 - 16:46
Actualització: 04.04.2023 - 17:37

La direcció de Ford i el sindicat majoritari a la fàbrica d’Almussafes, la UGT, han arribat a un acord per aplicar un Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) que afectarà més de mil treballadors, a través de plans de prejubilacions a partir dels cinquanta-tres anys i un programa d’incentius.

La fàbrica, amb prop de cinc mil nou-cents empleats, acull d’ençà de les 15.00 la novena sessió de la comissió negociadora de l’ERO, que segueix en marxa, però de la qual ja es coneix que hi ha hagut un acord entre la direcció i el sindicat UGT després d’un mes de reunions en les quals organitzacions sindicals i empresa han debatut sobre l’edat de la prejubilació i les condicions de les indemnitzacions, amb l’objectiu d’aconseguir atraure un nombre suficient de treballadors de manera voluntària per a evitar sortides traumàtiques.

Ahir l’empresa va presentar una proposta d’acord en la qual accedia a rebaixar l’edat de les prejubilacions fins als cinquanta-tres anys, com demanaven els sindicats, però en condicions diferents de les de la resta de treballadors d’edat més avançada. Els sindicats la van rebutjar i la direcció va avançar que avui presentaria una proposta final.

L’acord per a aquest ERO arriba el mateix mes en el qual la factoria s’acomiada de la fabricació dels models S-Max i Galaxy perquè la multinacional està accelerant la seva estratègia envers l’electrificació total dels seus vehicles de passatgers el 2030 i de tota la seva cartera el 2035. Així, es quedarà amb la producció només del Kuga, el de més pes actualment, fins a la fabricació dels nous elèctrics que s’han assignat a la fàbrica valenciana.

Almussafes va ser la fàbrica triada per Ford per produir la nova plataforma de vehicles elèctrics de la companyia a partir del 2025, una decisió que va assegurar la càrrega de treball els anys vinents, la direcció de l’empresa va explicar que la transformació de la producció suposaria també reduir la plantilla perquè la fabricació de vehicles elèctrics requereix menys mà d’obra.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any