Foment insisteix en la construcció del Midcat: “Ha de ser una realitat”

El president de la patronal, Sánchez Llibre, ha incidit en la necessitat de convèncer el govern francès de la idoneïtat de l'estructura

VilaWeb
ACN
19.08.2022 - 13:36

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

El president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, ha insistit en la viabilitat de la construcció del Midcat tot i els recels del govern francès. “Ara que podem aconseguir-ho, no es tracta de posar pals a les rodes“, ha defensat el president de la patronal en una entrevista a ‘El matí de Catalunya Ràdio’.

En aquesta línia, Sánchez Llibre ha demanat que la diplomàcia europea avanci per tal d’obtenir el vistiplau del president francès, Emmanuel Macron. “S’ha de poder convèncer a França que el Midcat ha de ser una realitat i que és una gran solució per eliminar la dependència energètica de Rússia”, ha explicat. Alhora, l’empresari ha celebrat que la proposta de reactivació del gasoducte hagi vingut del canceller alemany, Olaf Scholz, que “és qui realment té el pes econòmic important de la UE.”

El president de la patronal també ha aïrat les seves discrepàncies amb el conseller d’Economia, Jaume Giró, que ha insistit avui en declaracions a El Punt Avui que el Midcat és una solució parcial i extremadament complexa. “Respecto la seva opinió, però no la comparteixo”, ha dit Sánchez Llibre.

I és que, segons el líder patronal, el cost de construir el tram restant del Midcat no superaria els 500 milions d’euros, una quantitat que seria finançada pel fons del programa europeu REPowerEU. En aquest sentit, Sánchez Llibre ha recordat que la compleció del gasoducte faria que l’estat espanyol passaria d’exportar 8.000 milions de metres cúbics de gas a uns 70.000 metres cúbics. “No podem desaprofitar aquesta oportunitat, que ha de liderar el president del govern espanyol”, ha afegit.

Ampliació de l’aeroport del Prat

Sánchez Llibre també s’ha referit a l’ampliació de l’aeroport de Barcelona-El Prat, tot explicat que Foment del Treball ha tingut accés a un document tècnic que li dóna viabilitat. Segons aquest informe, una ampliació d’entre 300 i 350 metres de pista no afectaria la Ricarda ni la Llacuna del Remolar, cosa que en garantiria els compromisos de sostenibilitat. La patronal calcula que aquesta ampliació implicaria passar de quaranta a setanta connectivitats des de l’aeroport.

El president de la patronal, finalment, ha apuntat que Foment crearà una comissió d’experts sobre l’ampliació de l’aeroport del Prat, i ha indicat que a partir del 5 de setembre en parlaran formalment amb el govern.

Més notícies

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes