Junts podem anar molt més lluny

Fa vint-i-cinc anys que VilaWeb va començar a caminar. Ara, amb tota l'experiència acumulada, sabem que si aconseguim prou suport podem elevar la potència a 25 i fer el millor diari del món. Digital, català i en català. Ens ajudeu a fer-ho possible?

Doneu suport a VilaWeb

El Consell Executiu ha declarat que el nou servei públic d’accés a les terminals 1 i 2 de l’Aeroport de Barcelona sigui un servei ferroviari de rodalia de Catalunya. El govern considera que és el ‘primer pas’ d’aquesta línia, que entrarà en funcionament un cop estigui enllestit el ramal ferroviari actualment en construcció per part d’Adif a partir de 2022. Així s’ha aprovat a la reunió del govern d’aquest dilluns al matí, tal com ha explicat la portaveu de l’executiu, Meritxell Budó, a la conferència de premsa posterior. La prestació del nou servei, doncs, s’ha atribuït a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC).

L’estatut de Catalunya atribueix a la Generalitat la competència exclusiva sobre els transports de ferrocarril que transcorrin íntegrament dins del territori de Catalunya, amb independència de la titularitat de la infraestructura. En aquest marc i en virtut del traspàs de l’estat a la Generalitat del servei de rodalies, el govern té assumides les funcions corresponents al servei de transport de viatgers per ferrocarril de rodalies.

Actualment, el Ministeri espanyol de Foment està executant les obres per a construir un nou ramal ferroviari, de 4,5 quilòmetres de longitud, des de l’estació del Prat de Llobregat fins a la terminal T1 de l’Aeroport. Aquesta actuació inclou la construcció de les noves estacions ferroviàries a la T1 i la T2, amb intercanvi amb la línia L9 del metro.

Una vegada dutes a terme les proves tècniques i de seguretat corresponents, es podrà establir un nou servei ferroviari entre la ciutat de Barcelona i l’aeroport. La Generalitat té la ‘voluntat’ de garantir uns serveis de viatgers amb unes condicions ‘adequades’ de freqüència i de qualitat, afavorir una mobilitat més sostenible i contribuir a la vertebració territorial. En aquest supòsit, el govern pot atribuir directament la gestió d’aquests serveis a un ens o operador públic.

L’acord del govern també faculta l’empresa pública Ferrocarrils de la Generalitat a portar a terme les actuacions necessàries per determinar les condicions d’explotació i de finançament per a la prestació del nou servei ferroviari a l’aeroport. El nou servei transcorrerà per vies de titularitat de l’estat, des de l’estació de Sant Andreu Comtal fins a les terminals de l’aeroport.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.