Ciència, cultura i humor al Festival d’Astronomia del Montsec

  • Tot un seguit d'activitats al Centre d'Observació de l'Univers del Montsec per acostar la ciència a petits i grans

VilaWeb
10.10.2019 - 17:00

Torna el Festival d’Astronomia del Montsec. Durant tres dies, el Centre d’Observació de l’Univers al Montsec acostarà la ciència a petits i grans. Per això s’oferiran un seguit d’activitats científiques, culturals i d’oci per a tota la família.

Entre les més destacades hi ha les visites al planetari. De divendres fins diumenge es faran sis sessions, pensades per a públics diferents.

Hi ha l’opció d’assistir a les visites nocturnes especials que es faran el divendres 11 a les 20.00 i a les 22.00, com també el dissabte 12 a les 20.00.  Així mateix, n’hi ha de pensades per als més petits de la casa, que es faran en horari diürn, dissabte i diumenge a les 11.00; aquesta visita, a més, serà amenitzada per una rondallaire. Els adults també tindran l’opció d’observar el sol, a la sessió al planetari el divendres 11 a les 18.00.

Dissabte a la tarda hi haurà activitats familiars sobre ciència. Per exemple, un taller d’artefactes interactius i una sessió d’experiments científics amb Dani Jiménez, el presentador del programa ‘Dinàmiks’, de TV3. També hi ha un berenar solidari, un concert amb música interstel·lar i monòlegs científics en clau d’humor.

El vespre serà un dels moments més especials: es farà un dels concerts del cicle ‘Música sota les estrelles’ al planetari Ull del Montsec, que dura fins al novembre. El concert de dissabte es titula ‘Temps de Pedrolo’ i anirà a càrrec de Patrícia McGill i Javier Juanco Quartet.

Diumenge hi haurà la gimcana astronòmica ‘Els enigmes de les estrelles’.

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor