EDITORIAL DE VICENT PARTAL

Feijóo avança que Mazón dimitirà com a president del PP valencià

VilaWeb
18.11.2025 - 11:00
Actualització: 18.11.2025 - 12:28

El dirigent del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha anticipat que el president en funcions de la Generalitat, Carlos Mazón, també dimitirà com a president del PP valencià, de manera que el partit haurà de cercar un relleu “en les setmanes vinents”. L’anunci es produeix l’endemà de la compareixença de Mazón a la comissió d’investigació de la gota freda del congrés espanyol –sense el suport de cap alt dirigent del PP–, en què va ser collat per tots els grups. “El senyor Mazón va posar el càrrec a disposició del partit. Em va notificar que creia que havia de deixar la presidència del partit i jo hi estic d’acord”, ha declarat.

Feijóo, que ha fet aquestes declaracions després d’un acte a Madrid, ha deixat clar que la carpeta prioritària per al PP és la investidura de Juanfran Pérez Llorca. Demà s’acaba el termini per a presentar candidat i, segons que detallen fonts de la formació, es presentarà la de l’actual secretari general, tot i que encara no hi ha un acord amb Vox.

“En les pròximes setmanes espero, una volta acabada la investidura, que fem el relleu adequat per al partit, a instància del senyor Mazón i de manera molt correcta i molt coherent amb la seva decisió de dimitir com a president de la Generalitat”, ha afegit.

Renunciant a la presidència del PP valencià, Mazón haurà deixat tots els càrrecs, tot i que continuarà com a diputat a les Corts, fet que li permetrà de preservar l’aforament i quedar al marge de la investigació de la jutgessa de Catarroja.

Negociació de la investidura

Feijóo ha dit que les negociacions de la investidura amb Vox es fan amb un “clima de respecte”, però no n’ha volgut donar més detalls.

obres
actors
  • Núñez Feijóo
  • Carlos Mazón
  • Juanfran Pérez Llorca
  • Vox
  • PP
  • Generalitat Valenciana
llocs
  • València
  • Madrid
  • Espanya
esdeveniments
  • Comissió d’investigació sobre la gota freda
  • Ple d'investidura de la Generalitat Valenciana
  • Dimissió de Carlos Mazón com a president de la Generalitat
temes
  • Política
subtemes
  • Política valenciana
  • Negociacions amb Vox
  • Investidura de Pérez Llorca
VilaWeb ja ha explicat com la dimissió de Carlos Mazón ha obert una doble crisi política al País Valencià: d’una banda, la negociació a contrarellotge amb Vox per a investir Juanfran Pérez Llorca, encara sense pacte tancat segons que adverteix l’extrema dreta ; de l’altra, el desmuntatge ordenat de l’era Mazón i la construcció del nou lideratge des de Madrid . En aquest marc, l’anunci de Núñez Feijóo que Mazón també deixarà la presidència del PP valencià confirma un relleu profund que el mateix aparell popular ja havia anticipat per boca de Miguel Tellado .

Per comprendre millor el rerefons, VilaWeb ha recollit tant la pressió ciutadana de les víctimes de la gota freda, que no es conformen amb la dimissió i exigeixen que Mazón perda l’aforament per respondre davant la justícia , com les maniobres internes d’un PP valencià on ja sonen noms alternatius i retorna l’ombra de Francisco Camps . Alhora, la batllessa María José Català reclama prudència sobre el relleu i defensa la continuïtat de la gestió mentre marca perfil propi dins el partit i en la relació amb Vox .

Recomanem

Fer-me'n subscriptor