CIÈNCIA I TECNOLOGIA > INTERNET
Facebook i WhatsApp s’enfronten a una rebel·lió pel canvi en les condicions de privacitat
El govern dels Estats Units estudiarà si Facebook ha violat les condicions de l'adquisició de WhatsApp

Per: Redacció


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
L’anunci que WhatsApp començarà a compartir amb Facebook, de la qual és propietat, els números de telèfon dels seus usuaris i els continguts dels seus missatges, ha desencadenat una onada d’indignació que pot acabar per causar importants problemes a la més important xarxa social del món.
Molts usuaris han reaccionat negant-se a acceptar la cessió de dades, actuació que de moment és possible si es segueixen aquestes instruccions. També les crítiques a les xarxes socials i la premsa han estat molt grans. Diversos analistes han apuntat la possibilitat que la indignació creada pel sobtat canvi de model pugui acabar per fer mal a Facebook però sobretot a WhatsApp, una xarxa social que té alternatives clares, com Telegram, que li disputen el mercat.
Però la reacció més important, i potencialment perillosa per a Facebook, ha arribat del govern dels Estats Units. La Federal Trade Comission, el regulador més important del país sobre les activitats comercials, ha anunciat que obrirà una investigació per saber si Facebook ha violat les condicions que se li van imposar quan va comprar WhatsApp. Quan Facebook va comprar WhatsApp la FTC va fer pública aquesta carta en la qual avisava Facebook de que no podria canviar les condicions d’ús de WhatsApp, cosa que clarament acaba de fer. Facebook ja ha estat investigada en diferents ocasions per la seva pràctica de vendre informació que els usuaris pensaven que era privada i ha estat advertida per la FTC al respecte. En la seva defensa Facebook argumenta ara que els usuaris han d’aprovar la cessió de dades acceptant les noves regulacions legals.
La polèmica decisió de cedir les dades de WhastApp té un transfons econòmic clar. WhatsApp va ser comprat per Facebook a un preu de vint i dos mil milions de dòlars però ni crea cap classe de benefici. No té publicitat i el preu simbòlic d’un euro a l’any per fer-lo servir ja no s’aplica. La manera de rendabilitzar-lo és venent a les empreses les dades dels usuaris per a que les facin servir com a Big Data per millorar la seva publicitat i les seves vendes.
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells .
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits