Taxistes i Aena es reuniran dimecres per tractar de la presència de conductors ‘pirata’ a l’aeroport de Barcelona

  • El govern s'ha compromès a reforçar amb més agents els controls a l'aeroport per a controlar els "taxistes il·legals"

VilaWeb
ACN
17.04.2023 - 10:32
Actualització: 17.04.2023 - 23:43

El sector del taxi i la directora de l’aeroport de Barcelona, Sònia Corrochano, es reuniran dimecres per tractar la presència de conductors ‘pirata’ a la zona de recollida de viatgers a l’aeroport. Així ho ha anunciat avui el portaveu d’Élite Taxi, Tito Álvarez, durant l’assemblea al vestíbul de la T1 de la zona d’arribades amb la participació de més d’un centenar de taxistes. El col·lectiu ha muntat patrulles formades per entre dues i tres persones en les darreres tres setmanes i ha detectat una cinquantena de conductors il·legals captant turistes il·legalment. Segons Álvarez, aquestes pràctiques suposen un perjudici econòmic als taxistes de l’AMB d’almenys 8 milions d’euros anuals.

Fonts de l’Institut Metropolità del Taxi (IMET) han confirmat la trobada, que se celebrarà a instàncies d’Aena i en la qual també hi seran presents els Mossos d’Esquadra, les associacions del taxi i el propi IMET. Per la seva banda, fonts d’Aena asseguren que les reunions amb l’IMET se celebren regularment i que l’organisme és el seu interlocutor oficial en les qüestions relacionades amb el taxi.

Tal com estava previst, aquest dilluns els taxistes s’han dirigit des de la seva zona d’espera, situada a uns 500 metres de la T1, fins a la zona de recollides de passatgers a la terminal en marxa lenta fent sonar els seus clàxons. Un cop allà, els taxistes han pujat el vestíbul de la zona d’arribades, on han celebrat una assemblea amb més d’un centenar de persones. Allà, és on Álvarez ha explicat que “s’han despenjat els telèfons” i que per a dimecres hi havia prevista una reunió amb la directora de l’aeroport, Sònia Corrochano.

A més els taxistes han decidit suspendre la marxa lenta prevista per aquest dimecres després que tant el conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, divendres passat, com la directora de l’aeroport, Sònia Corrochano, hagin accedit a reunir-se amb el col·lectiu. No obstant això, el sector manté la convocatòria per fer sonar els clàxons aquest dimarts cada mitja hora en intervals de dues hores a la zona on recullen els viatgers.

D’altra banda, els taxistes han insistit en altres reivindicacions com la retirada de les pilones de la rampa que dona accés a la planta -1 perquè els viatgers puguin baixar-hi amb els carretons i arribar-hi “no es converteixi en una carrera d’obstacles”, segons Álvarez; i una nova senyalització per diferenciar el servei ordinari de les recollides de viatgers dels serveis contractats amb antelació. Els taxistes denuncien que Aena no té intenció de canviar la senyalització fins a l’octubre.

“No podem permetre i no permetrem la falta de seguretat i el perill que hi ha. Si no ho fa Aena, vindrem amb pots de pintura. No tolerarem més abusos d’Aena”, ha manifestat el portaveu d’Élite Taxi en declaracions als mitjans minuts abans de l’assemblea.

L’assemblea s’ha aixecat poc després de les onze del matí, una hora abans del previst, i els taxistes han reprès el servei. Mentrestant, els turistes han hagut d’agafar vies alternatives per arribar al centre de la ciutat com l’Aerobus o l’L9 del metro.

En declaracions als mitjans el portaveu d’Élite Taxi, Tito Álvarez, ha tornat a denunciar la “deixadesa d’Aena” i problema que seguretat que comporta la presència de conductors ‘pirata’, que no tenen llicència i cobren preus molt per sobre dels regulats per traslladar els turistes al centre de la ciutat. Com a exemple, ha comentat que han aconseguit “neutralitzar” un grup que captava viatgers i donaven avís a altres membres sobre l’hotel on s’allotjaven i un cop allà els robaven l’equipatge.

Per la seva banda, el portaveu de l’associació Anget, Munir Hajoui, el col·lectiu ha detectat dos tipus de captació: un que treballa per a “multinacionals il·legals” i un altre format per conductors que “cobren el que sigui” als turistes que aterren al Prat.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any