Els governs català i valencià reclamen a l’Estat una “planificació real” per al Corredor Mediterrani

  • Ambdós governs exigeixen a l’Estat una programació conjunta de les obres i dels projectes i el compliment dels terminis

VilaWeb
Redacció
31.08.2016 - 19:19
Actualització: 01.09.2016 - 04:20

ACN Barcelona.-El secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, i el secretari autonòmic d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori del govern valencià, Josep Vicent Boira, han reclamat aquest dimecres des del País Valencià una “planificació real” del Corredor Mediterrani com a eix econòmic “cabdal” per a ambdós territoris. Els dos representants governamentals han exigit a l’executiu estatal “una planificació conjunta de les obres i projectes, el compliment de terminis i un coordinador del Corredor amb una visió global”. Font ha remarcat que “la capacitat exportadora, econòmica, turística i portuària dels territoris per on transcorre és única a l’Estat i mereix una inversió justa”.

Font també ha denunciat que “la nul·la planificació del Ministeri de Foment és una rèmora insuportable per al Corredor”. Per a Boira, de la seva banda, els problemes del Corredor no es circumscriuen només en l’àmbit de l’obra pública, “sinó a la gestió i planificació”. Per això ha afegit que la infraestructura “presenta diversos colls d’ampolla que Foment segueix sense solucionar”. Un exemple, ha explicat, és la gestió del túnel fronterer o les obres aturades al tram Tarragona-Castellbisbal. Model radial de mobilitat Per a ambdues administracions és “clau” que el Ministeri acabi les obres del tram Tarragona-Vandellòs, que han recordat que està en execució des de fa deu anys i que encara no té data de posada en servei. Aquesta actuació, indiquen, permetria reduir el temps de trajecte entre Barcelona i Alacant mitja hora. “Constatem que avui la manera més ràpida de connectar Alacant i Barcelona passa per anar fins a Madrid i d’allí a Alacant amb la línia d’AVE”, ha dit Font. “Això no és casual, respon a un model ideològic i polític de mobilitat radial irracional, incoherent i sobretot ineficient econòmicament que o bé respon a una intencionalitat política perversa o bé a una incompetència crònica”, ha conclòs. Obres al tram Tarragona-Castelló, sense data D’altra banda, els dos han denunciat que les obres de conversió a l’ample internacional del tram entre Tarragona i Castelló encara no han començat . “Havia d’estar enllestit el 2015 i avui no tenim cap informació”, ha posat de relleu Ricard Font.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any