Els bandolers del Lluçanès reviuen a la Fira d’en Rocaguinarda d’Olost

  • El poble viatja al segle XVII amb diverses recreacions històriques que representen actes públics i casaments

VilaWeb
07.11.2015 - 02:00

La llegenda d’en Perot Rocaguinarda diu que el bandoler operava amb els seus homes per les terres del Lluçanès i segurament per això a Olost ja fa temps que li han dedicat una fira, que es fa aquest cap de setmana. La recreació històrica, que comprèn diversos actes, es diferencia de les altres fires pel toc humorístic que impregna les aventures del cèlebre bandoler i els seus acompanyants. La fira comença avui amb la diada dels Nyerros i Cadells i arriba al punt culminant demà amb la representació d’un casament tradicional del segle XVII.

La diada dels Nyerros i Cadells s’inspira en la vella disputa entre els dos bàndols enfrontats però les activitats de la jornada hi tenen ben poc a veure. Al matí es farà una cursa popular, a la tarda hi haurà un correfoc infantil amb la participació del Drac d’Alpens i el dia es clourà amb la projecció de diversos audiovisuals sobre espeleologia.

Demà es representarà un casament tal com es feia al segle XVII. Però al tractar-se d’una fira de bandolers serrà una mica especial perquè en Perot Rocaguinarda i els seus homes en seran els convidats d’honor. Al llarg del dia es representaran diverses escenes en indrets ben diferents del poble: al carrer de Berga s’hi farà el comiat de solter del nuvi, a la plaça Major hi haurà una tortura pública que acabarà amb batussa i al migdia es farà un dinar popular inspirat en la cuina del barroc.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor