El ‘short sea shipping’ des del Port de Barcelona creix un 6% en càrrega i un 11% en passatgers

  • Pel que fa al trànsit de mercaderies, el més voluminós és el de les línies entre Barcelona i Itàlia, amb 80.172 UTI

VilaWeb
Europa Press
09.08.2017 - 11:36
Actualització: 09.08.2017 - 12:00

El trànsit del transport marítim de curta distància -conegut com ‘short sea shipping’- des del Port de Barcelona ha crescut un 6% en càrrega de mercaderies i un 11% en passatgers entre el gener i el juliol respecte al mateix període de l’any passat.

Segons ha informat el Port de Barcelona aquest dimecres en un comunicat, la cooperació entre el port, navilieres, terminals, empreses consignatàries, cossos de seguretat i la Duana de Barcelona ha facilitat el creixement del trànsit amb el nord d’Àfrica i Itàlia, i també ha destacat la tasca de la Policia Nacional en el control de passaports i de la Guàrdia Civil en el de vehicles i mercaderies.

Pel que fa al trànsit de mercaderies, el més voluminós és el de les línies entre Barcelona i Itàlia, amb 80.172 UTI -unitat de transport intermodal- mogudes en els set primers mesos, la qual cosa suposa un increment del 8% respecte a l’any passat.

En relació al trànsit de passatgers, destaca el creixement en les línies que connecten amb el Nord d’Àfrica, amb un augment del 52% respecte als primers set mesos del 2016.

Segons el Port de Barcelona, aquest increment ha vingut afavorit pels canvis en les rutes i les noves línies regulars posades en servei durant els darrers mesos, com la línia posada en servei al juny per la companyia ENTMV-Algérie Ferries per a passatgers i vehicles amb el Port de Mostaganem (Algèria).

L’altre país que ha experimentat un creixement important de trànsit de mercaderies amb Barcelona ha estat el Marroc, especialment el Port de TangerMed; la companyia Grandi Navi Veloci, que opera rutes amb Gènova i amb TangerMed, està duent a terme una aposta per les línies que connecten Barcelona i el país magrebí, reforçant les quatre connexions setmanals que ofereix amb Tànger amb una nova amb el Port de Nador.

A més, Grimaldi Lines, l’altra companyia que havia operat històricament les línies regulars entre Barcelona i TangerMed, segueix oferint el servei amb una freqüència setmanal.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any