El corredor mediterrani haurà d’esperar, com a mínim, dos anys més. El motiu és que ahir el Ministeri de Foment espanyol va licitar ahir els contractes per a la redacció d’estudis de dues obres fonamentals per aquesta infrastructura: la construcció del túnel passant de València i la connexió en ample europeu i alta velocitat a Castelló. El termini d’execució d’aquests contractes és de vint-i-quatre mesos, un període que ha sorprès molt i que xoca amb la suposada prioritat que havia verbalitzat el govern espanyol per accelerar el corredor.

Els estudis informatius, també coneguts com avantprojectes, és el document de valoració de les dades necessàries per a analitzar i definir, en línies generals, el traçat d’una obra pública i que descriu les opcions de traçat estudiades, l’anàlisi dels avantatges i els inconvenients, i els costos de cadascuna de les opcions. Aquest és un pas previ necessari perquè es pugui licitar una obra.

Tanmateix, aquest tram d’alta velocitat va arribar a tenir diversos trams d’obres adjudicats entre 2010 i 2011 que van haver d’anul·lar-se en els últims compassos del govern de José Luis Rodríguez Zapatero a causa de les retallades. Ara De la Serna posa el comptador a zero per a tornar a avaluar tota l’obra.

El secretari d’Obras Públicas de la Generalitat Valenciana, Josep Vicent Boira, es mostrava així d’indignat en unes piulades a Twitter:

Combined-Shape Created with Sketch.

Ajuda VilaWeb
Ajuda la premsa lliure

VilaWeb sempre parla clar, i això molesta. Ho fem perquè sempre ho hem fet, d'ençà del 1995, però també gràcies al fet que la nostra feina com a periodistes és protegida pels més de 20.000 lectors que han decidit d'ajudar-nos voluntàriament.

Gràcies a ells podem oferir els nostres continguts en obert per a tothom. Ens ajudes tu també a ser més forts i arribar a més gent?
En aquesta pàgina trobaràs tots els avantatges d'ésser subscriptor de VilaWeb, a què tindràs accés a partir d'avui.