El corredor mediterrani haurà d’esperar, com a mínim, dos anys més. El motiu és que ahir el Ministeri de Foment espanyol va licitar ahir els contractes per a la redacció d’estudis de dues obres fonamentals per aquesta infrastructura: la construcció del túnel passant de València i la connexió en ample europeu i alta velocitat a Castelló. El termini d’execució d’aquests contractes és de vint-i-quatre mesos, un període que ha sorprès molt i que xoca amb la suposada prioritat que havia verbalitzat el govern espanyol per accelerar el corredor.

Els estudis informatius, també coneguts com avantprojectes, és el document de valoració de les dades necessàries per a analitzar i definir, en línies generals, el traçat d’una obra pública i que descriu les opcions de traçat estudiades, l’anàlisi dels avantatges i els inconvenients, i els costos de cadascuna de les opcions. Aquest és un pas previ necessari perquè es pugui licitar una obra.

Tanmateix, aquest tram d’alta velocitat va arribar a tenir diversos trams d’obres adjudicats entre 2010 i 2011 que van haver d’anul·lar-se en els últims compassos del govern de José Luis Rodríguez Zapatero a causa de les retallades. Ara De la Serna posa el comptador a zero per a tornar a avaluar tota l’obra.

El secretari d’Obras Públicas de la Generalitat Valenciana, Josep Vicent Boira, es mostrava així d’indignat en unes piulades a Twitter:

Per a VilaWeb el vostre suport ho és tot

Sostenir un esforç editorial del nivell i el compromís de VilaWeb, únicament amb la publicitat, és molt difícil. Per això necessitem encara molts subscriptors nous per a allunyar qualsevol ombra de dificultats per al diari. Per a vosaltres aquest és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

Podeu fer-vos subscriptors de VilaWeb en aquesta pàgina.

Vicent Partal
Director de VilaWeb