El corredor mediterrani haurà d’esperar, com a mínim, dos anys més. El motiu és que ahir el Ministeri de Foment espanyol va licitar ahir els contractes per a la redacció d’estudis de dues obres fonamentals per aquesta infrastructura: la construcció del túnel passant de València i la connexió en ample europeu i alta velocitat a Castelló. El termini d’execució d’aquests contractes és de vint-i-quatre mesos, un període que ha sorprès molt i que xoca amb la suposada prioritat que havia verbalitzat el govern espanyol per accelerar el corredor.

Els estudis informatius, també coneguts com avantprojectes, és el document de valoració de les dades necessàries per a analitzar i definir, en línies generals, el traçat d’una obra pública i que descriu les opcions de traçat estudiades, l’anàlisi dels avantatges i els inconvenients, i els costos de cadascuna de les opcions. Aquest és un pas previ necessari perquè es pugui licitar una obra.

Tanmateix, aquest tram d’alta velocitat va arribar a tenir diversos trams d’obres adjudicats entre 2010 i 2011 que van haver d’anul·lar-se en els últims compassos del govern de José Luis Rodríguez Zapatero a causa de les retallades. Ara De la Serna posa el comptador a zero per a tornar a avaluar tota l’obra.

El secretari d’Obras Públicas de la Generalitat Valenciana, Josep Vicent Boira, es mostrava així d’indignat en unes piulades a Twitter:

[VilaWeb no és com els altres. Fer un diari compromès i de qualitat té un cost alt i només amb el vostre suport econòmic podrem continuar creixent. Cliqueu aquí.]