Cap president de cap entitat del món econòmic català s’ha perdut la cita d’avui a ESADE on s’ha fet l’acte ‘Sí a l’acord d’ampliació de l’Aeroport’. Hi eren presents uns dos-cents agents econòmics que fan pinya conjunta per a pressionar les administracions i es decideixin a ampliar 500 metres la tercera pista de l’aeroport i es construeixi una terminal satèl·lit.

Hi eren els presidents de les patronals Foment del Treball i Pimec, Josep Sánchez Llibre i Antoni Cañete; el president del Cercle d’Economia, Javier Faus; a presidenta de la Cambra de Comerç de Barcelona, Mònica Roca; o l’ex-conseller d’Economia, Andreu Mas-Colell.

Tots ells han reblat l’oportunitat econòmica que pot suposar ampliar la infraestructura aeroportuària que incrementaria en 2 punts el PIB català. “Diguem sí a una inversió de 1.700 milions d’euros que està disposat a plantejar AENA, i a la creació de 350.000 llocs de treball, que no és broma”, ha dit Sánchez Llibre.

Els possibles danys ecològics que podria suposar per la biodiversitat del Delta del Llobregat, també han estat presents en les diferents intervencions del faristol. Entre elles, la de Mas-Colell: “Es pot fer sense implicacions mediambientals. Demano a AENA i el Govern que dissenyin uns espais protegits i que vagin plegats a Europa a negociar la modificació requerida”.

 

La plataforma Zeroport demana de paralitzar indefinidament l’ampliació de l’aeroport de Barcelona

Aquest acte respon a la crida que va fer el president d’AENA, Maurici Lucena, que va demanar al govern català i als municipis de l’entorn de l’aeroport a segellar “un front” per la seva ampliació, perquè si aquest bloc “és mínimament homogeni, i ho fem bé”, va dir, la Unió Europea també avalarà aquest projecte.

Però des del govern de moment no hi ha un posicionament únic. El president de la Generalitat, Pere Aragonès, de moment ha evitat de prendre partit i de moment ha dit que crearà una taula institucional per “ordenar” el debat sobre l’ampliació de l’Aeroport, en la qual es convocarà als ajuntaments implicats, al govern de l’Estat i a AENA, entre d’altres.

Del IESE a ESADE, amb l’aeroport de protagonista

Sánchez Llibre l’ha contestat de des de l’acte: “Tenim tot, menys temps. El temps no ens sobra,i l’acord ha de ser ràpid. Està molt bé l’acord que va fer el govern de la generalitat, però demanem educadament que tenim de tot, menys temps”.

Qui sí que ha pres partit en el govern és el vice-president del govern i conseller
de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat, Jordi Puigneró, que al ple del Parlament ha dit que Catalunya “no es pot permetre el luxe de no tenir un aeroport preparat per a l’economia del segle XXI”. Alhora també ha defensat la creació de la taula institucional.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any
120€/any
Si encara vols ajudar-nos més, pots fer-te'n com a Protector.

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.