El periodisme que l'actualitat necessita

Aquest 2020 és un any de canvis arreu del món, i nosaltres us volem ajudar a entendre'ls. En temps de crisi, el periodisme compromés és més important que mai i el vostre suport és l'únic que pot assegurar la continuïtat de VilaWeb.

Si ho vols i ho pots fer, col·labora amb VilaWeb.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, demana al ministeri espanyol de Foment ‘competències plenes i amb recursos’ perquè Catalunya pugui regular el sector del taxi i de les empreses de vehicles de transport amb conductor (VTC), com Uber i Cabify.

Calvet ho ha dit en una entrevista d’Europa Press: ‘Ens agradaria que aquesta competència plena sobre el taxi i els VTC sigui corresposta amb els recursos corresponents per a poder-la desenvolupar. No volem una competència sense els recursos per a aplicar-la, com ha passat històricament amb algunes altrse competències que ens ha traspassat el govern de l’estat espanyol. Estem a l’espera que es concreti’.

El ministre espanyol de Foment, José Luis Ábalos, va descartar finalment la seva proposta de transferir a les comunitats autònomes la competència d’atorgar llicències als VTC perquè frenessin l’expansió enfront del taxi, com aquest col·lectiu reclamava. El problema, tal com van destacar Catalunya i més comunitats autònomes, era que només els traspassaven el conflicte del sector perquè no es dotarien de tots els recursos necessaris.

En comptes de la transferència de competències, el ministre va proposar finalment d’habilitar la comunitat que ho demani de la regulació necessària perquè gestioni i reguli aquest sector en el seu territori.

El possible traspàs d’aquesta competència ha arribat després de les mobilitzacions que el sector del taxi va protagonitzar després de la suspensió per part del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya del reglament aprovat per l’Àrea Metropolitana de Barcelona i que limitava l’expansió dels VTC demanant-los una autorització addicional per a poder-hi operar.

El conseller Calvet ha manifestat la seva voluntat de regular aquesta mena de transport, per la qual cosa s’ha compromès a presentar el 19 de setembre un Pla Global del Taxi i VTC, que garantirà la proporció d’una llicència de taxi per cada 30 de VTC i que introduirà elements per modernitzar el sector.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.