El govern cerca catorze locals per a delegacions de l’Agència Tributària arreu del país

  • El Departament d'Economia anuncia el desplegament de l'ATC

VilaWeb

Redacció

07.10.2016 - 12:58
Actualització: 07.10.2016 - 12:59

El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) publica avui la licitació dels 14 locals on s’ubicaran les noves oficines pròpies de l’Agència Tributària de Catalunya (ATC) arreu del Principat, d’acord amb el pla de desplegament de la hisenda catalana. D’aquesta forma, es fa el tret de sortida al nou model d’implantació territorial de l’agència, basat en una xarxa d’oficines pròpies preparades per prestar els mateixos serveis a tots els ciutadans de Catalunya.

El desplegament territorial d’oficines forma part de l’estratègia de creixement de l’ATC i respon a la voluntat del govern de preparar l’administració tributària per a l’assumpció de les plenes competències fiscals. Aquesta implantació arreu del territori serà imprescindible en el moment en què l’ATC assumeixi la recaptació executiva dels deutors de les sancions de trànsit i dels principals ajuntaments, i una vegada hagi denunciat el conveni amb els registradors de la propietat, vigent actualment.

El concurs públic especifica en 14 lots les dades d’ubicació, superfície construïda (entre els 200 i els 650 metres quadrats) i preu màxim (entre 4,5 euros i els 9 euros el metre quadrat mensual) que hauran de complir els locals.

Captura de pantalla 2016-10-07 a les 12.52.41

La formalització dels contractes es preveu pel mes de gener del 2017 i la seva vigència s’iniciarà en el moment de la firma, tot i que les obligacions econòmiques del lloguer no s’exigiran fins a tres mesos després, perquè abans s’hauran de dur a terme les obres d’adequació dels locals. L’ATC encarregarà aquests treballs a Infraestructures de la Generalitat de Catalunya, SAU (Infraestructures.cat).

Nova oficina al barcelonès nord
Com a pas previ a la presència territorial, l’ATC avançarà l’obertura de l’oficina del barcelonès nord, que completa la xarxa d’oficines pròpies fins a un total de 15, passant de les quatre delegacions actuals a les dinou previstes finalment. Concretament, es tracta d’un local d’uns 850 metres quadrats, amb capacitat per a 45 persones, situat al carrer Joan d’Àustria de la capital catalana.

El contracte està a punt de firmar-se i es preveu que iniciï l’activitat a principis del 2017. Aquesta oficina donarà servei als contribuents de la part nord de Barcelona i als municipis del barcelonès nord. La resta de ciutadans de la capital continuaran essent atesos per la delegació central ubicada al barri de La Marina.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem