El Ctesc retreu el “retard” de la tramitació de dos plans de gestió de residus

  • El ple del Consell de Treball Econòmic i Social de Catalunya (Ctesc) ha constatat un "gran retard" en la tramitació definitiva del projecte de decret Pla territorial sectorial d'infraestructures de gestió de residus municipals (Pinfrecat20) i del Programa de prevenció i gestió de residus i recursos de Catalunya (Precat20), ja que la planificació anterior tenia un àmbit de vigència 2007-2012.

VilaWeb
Redacció
14.09.2017 - 19:11

BARCELONA, 14 (EUROPA PRESS)

El ple del Consell de Treball Econòmic i Social de Catalunya (Ctesc) ha constatat un “gran retard” en la tramitació definitiva del projecte de decret Pla territorial sectorial d’infraestructures de gestió de residus municipals (Pinfrecat20) i del Programa de prevenció i gestió de residus i recursos de Catalunya (Precat20), ja que la planificació anterior tenia un àmbit de vigència 2007-2012.

El Ctesc ha destacat la “anomalia” que ha suposat l’absència d’un marc d’actuació i planificació formalment aprovat a l’hora d’atorgar seguretat jurídica a l’administració i els administrats en la gestió de residus des del 2013 fins a l’actualitat, en el qual la tramitació es troba en procés, ha informat en sengles dictàmens.

L’organisme recomana incloure una referència explícita en l’exposició de motius al Paquet d’economia circular presentat per la Comissió Europea el 2015, malgrat que el Pifrecat20 recull implícitament els principis enunciats, i també incorporar com a referència el marc normatiu d’àmbit autonòmic de la Llei del canvi climàtic aprovada aquest any.

Respecte al Pinfrecat20, el dictamen suggereix que es calculi amb una major concreció la dada sobre ocupació laboral, així com, en la mesura del possible, estimacions sobre la qualitat.

En el dictamen sobre Precat20, el Ctesc recomana “esgotar la via” dels acords voluntaris entre l’administració i els agents implicats en el desplegament del pla, com a instrument de consens desitjable per a la consecució dels objectius fixats.

LLEI D’ORDENACIÓ DEL LITORAL

En un altre dictamen sobre l’avantprojecte de llei d’ordenació del litoral, el Ctesc destaca la voluntat de simplificació administrativa que inspira la cessió de competències als municipis, però remarca la necessitat de garantir la gestió integrada del litoral.

També assenyala la “contradicció” que suposa la superposició de figures tributàries sobre una mateixa activitat econòmica amb la voluntat de simplificació administrativa, i considera que la base imposable la quota del cànon d’explotació d’activitats que fixa la norma podria no ajustar-se a dret perquè podria gravar un fet imposable que es troba ja gravat a l’IRPF.

El Ctesc, en un dictamen sobre el projecte de dret sobre els règims d’intervenció ambiental atmosfèrica dels establiments on es desenvolupen activitats potencialment contaminants, considera que la contínua remissió a les instruccions tècniques crea “inseguretat jurídica” i recomana que s’especifiquin els criteris tècnics.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any