Després de l’Alguer: l’hora d’atacar i revertir el cop d’estat del 155

L'objectiu fixat per Puigdemont a l'Alguer és la reversió del cop d'estat i el retorn al 27 d'octubre de 2017

Vicent Partal
05.10.2021 - 07:07
Actualització: 05.10.2021 - 09:07
VilaWeb

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

El recorregut de les euroordres contra els exiliats catalans s’ha acabat. Formalment no encara, però a la pràctica Llarena i la justícia espanyola han topat finalment contra la paret. Després de la decisió de la cort sarda, serà molt complicat que cap tribunal europeu adopte una decisió diferent i accedesca a enviar el president Puigdemont –o els consellers Comín i Ponsatí– detinguts a Espanya.

I no solament això: amb la batalla de l’Alguer s’ha aconseguit de curtcircuitar qualsevol possible intent d’extradició que no passe pel Tribunal de Justícia de la Unió Europea. I això té un gran valor. En primer lloc, perquè als efectes del TJUE el president Puigdemont ja ha estat jutjat, a Alemanya, i allí deixaren clar que no hi havia ni rebel·lió ni sedició –cosa que la justícia espanyola pretén menystenir perquè té repercussions òbvies sobre el judici farsa que va orquestrar a Madrid i sobre les condemnes als nou presoners polítics. Però també perquè de les decisions que el TJUE ha pres fins avui es dedueix molt clarament que els tres eurodiputats tenen acreditada la immunitat i no poden ser detinguts en cap estat europeu. Tampoc a Espanya.

Si tot plegat es confirma amb les decisions que adoptarà l’alt tribunal europeu, aleshores haurem arribat a un tombant important del procés d’independència. El febrer del 2020 el president i els consellers ja van retornar al país com a persones lliures, quan entraren a Perpinyà. Després de guanyar-s’ho, batallant incansablement a Europa. Però ara es guanyen el retorn, també com a persones lliures, al Principat, a Barcelona.

I amb això l’època de defensar-se s’haurà acabat, després de quatre anys de lluita intensos. I deixarà pas a l’època d’atacar. Serà l’hora de presentar una batalla política, però també una batalla legal a Europa –que ja es veu quins resultats dóna– que no tinga per objectiu tan sols salvar les víctimes de la repressió, sinó que vaja al fons de l’afer, per a resoldre la crisi catalana.

I cride, per això, l’atenció, d’una manera molt especial, sobre aquell fragment de les declaracions del president a l’exili, ahir, en què recordava que ell i el seu govern havien estat destituïts de manera il·legítima per un colp d’estat, l’aplicació del 155. I en què fixava l’objectiu de l’atac que es desencadenarà dient que cal aconseguir, ni més ni menys, “la reversió d’aquell cop d’estat”. És a dir, el retorn de Catalunya, amb totes les conseqüències que això té i que no crec que calga explicar, allà on érem el 27 d’octubre de 2017 a la vesprada.

 

PS1. Ací teniu el vídeo del moment concret de què us parle. Ja podeu anar pensant…

 

Aquest editorial no és el d’avui i per això ja té tancada l’opció d’afegir un comentari.
Joan Benet
Joan Benet
04.10.2021  ·  22:12

El dia que el president Puigdemont aterri a Barcelona necessitarà tres dies per fer el camí fins la plaça Sant Jaume de la gentada que anirà a rebre’l…
Que vagin fent un pensament els que han d’anar a les manifestacions independentistes envoltats de policies o els que només poden sortir al balcó amb una claca de llepaculs

Bartomeu Mestre
Bartomeu Mestre
04.10.2021  ·  22:16

Totalment d’acord amb Vicent Partal, amb un afegit: crec igualment transcendental la lúcida intervenció de Boye. La seguretat jurídica que confereix no té preu. Amb les respostes als periodistes desemmascara l’absolutisme borbònic, comandin Cànoves o Sagasta, Rajoy o Sánchez, i posa en evidència que a Espanya no hi ha separació de poders i això la fa, com solem dir a Mallorca, una democràcia de pa amb fonteta!

Mònica Batlle
Mònica Batlle
04.10.2021  ·  22:20

Avui toca fer un brindis!

Carles Serra
Carles Serra
04.10.2021  ·  22:29

Gràcies Vicent per l’editorial; quina diferència de lluita, el mossèn i el seu partit ER se’n còmplices d’un govern PSO€+PODEMOS que reconeix perseguir en el president Puigdemont i els consellers Ponsatí i Comín.
Com bé diu el Sr.Joan Benet 22:12, si un dia el president Puigdemont i els consellers trepitjant la terra Catalana……per vergonya dels traïdors i butiflers d’ER i una part important dels mitjans de comunicació/tertulians com la mà dreta d’el mossèn en Sergi Sol.

joan guinarda
joan guinarda
04.10.2021  ·  22:30

A ERC no crec que l’interessi que retorni el president… El més normal és que retornés coma tal, com a president. I en cas de votacions em sembla que seria molt clar el resultat…

Josep Usó
Josep Usó
04.10.2021  ·  22:32

Quan els nazis van atacar la Unió Soviètica, van anar de victòria en victòria fins que van arribar a les rodalies de Kursk. Llavors, ja havien estat derrotats a Stalingrad; però després de la derrota de Kursk, només van anar reculant fins a la seua derrota final.
Ara la justícia espanyola, i amb ella l’Estat Espanyol en ple, s’ha estavellat contra un mur que sembla que no es pensaven que era de veritat. No deixa de ser significatiu que el President Puigdemont comence a parlar de contraatac. Ells ja no ataquen; es defensen. I recularan fins el final. Celebrem la diada de sant Francesc.

Matilde Font
Matilde Font
04.10.2021  ·  22:34

No surrender!
Seguim!
Salut i República Catalana!

Anna Batlle
Anna Batlle
04.10.2021  ·  22:42

Un colp d’estat, l’aplicació del 155, amb la col·laboració de tots els polítics que es van quedar aquí. Estic segura que algun s’hi va resistir i m’agradaria saber la seva història.

Jordi Bibolas
Jordi Bibolas
04.10.2021  ·  22:42

Quin goig sentir parlar a Carles Puigdemont amb tota la fermesa i contundència que ho ha fet avui…m’ha recordat el seu primer discurs al parlament com a President. Quin gran dia serà el del seu retorn! Visca Catalunya independent!

Fernando Almirante
Fernando Almirante
04.10.2021  ·  22:43

Ara, el que toca, com a mínim, és fer costat. I la manera més directa: el Consell per la República. Ja no hi-han excuses que valguin. Penseu que hem de portar el DNI espanyol per força a la butxaca ( una cosa del segle XX) donç almenys poder portar la nostra identitat catalana al mòbil per demostrar que nosaltres vivim al segle XXI

teresa labourdette
teresa labourdette
04.10.2021  ·  22:44

Molt contenta d’aquesta victòria i també pel fet que hagin despatxat Vox en 3 segons.

jaume vall
jaume vall
04.10.2021  ·  22:50

Amen !

Esperem que aquesta vegada ho manegem millor.

I que no ens haguem de conformar -de nou, com sempre- amb victòries morals.

Ester Rovira
Ester Rovira
04.10.2021  ·  22:53

Tenint en compte que Boye mai parla per parlar m’ha cridat molt l’atenció que en dos ocasions hagi dit “si España sigue en ese momento sigue dentro de la Unión…”

Ignasi de
Ignasi de
04.10.2021  ·  23:21

Quan retorni el president legítim, cal que el “enanitu manyo” deixi de ser president.

joan rovira
joan rovira
04.10.2021  ·  23:37

Totalment d’acord amb l’editorial perquè el 27 d’octubre de 2017 a la vesprada érem i (SOM), escrupolosament de la llei a la llei, com s’ha vist amb la defensa titànica a l’exili.

Perquè resulta que (llei), dialoga perfectament amb (Gesetz), (loi), (wet), (law) i, també (legge). Però, cap d’aquestes amb (ley).

PS. Com a indici suggereixo donar una ullada als fonaments de tota cultura: els mots.

a/ Si miren les primeres accepcions en el DIEC, Humboldt, Larousse, Glosbe, Cambridge i Trecanni, ho entendran.

Perquè el RAE diu això de:
ley
Del lat. lex, legis.
1. f. Regla fija a la que está sometido un fenómeno de la naturaleza.

b/ Fins i tot el mot (ley) en castellà, anomenat arbitràriament espanyol, sotmet -suposo que pel censor i acadèmic de torn- un fenomen de la naturalesa. Inaudit.

c/ Són tantes les manipulacions que han fet, també, mitjançant el llenguatge i la substitució de les llengües originals, que han perdut, probablement, l’origen propi.

d/ Els castellans, catalans, gallecs, bascs, canaris i d’altres són cultures confrontants que cadascuna hi ha de decidir el seu propi futur a la península. Catalunya ha de continuar la vesprada del 27 d’octubre de 2017.

e/ Per tal de viure de manera democràtica i plena amb la resta d’estats del continent i d’arreu; tot compartint els reptes enormes que el canvi de paradigma global suposa per a tots els pobles.

Rosa M.M.S.
Rosa M.M.S.
04.10.2021  ·  23:44

Per fi sembla que tot el mal que han fet i que els ha anat sortint gratis se’ls girarà en contra. Veure parlar així al President m’omple de la força que m’han anat treient els polítics de Catalunya estant.

Albert Poblet
Albert Poblet
04.10.2021  ·  23:57

Si algú vol fer detenir a un home perquè el considera un delinqüent i tots els tribunals diuen que no ho és, potser serà que és ell el delinqüent.

Melitó Camprubí
Melitó Camprubí
05.10.2021  ·  01:21

La notícia d’avui és una molt bona notícia. Malgrat tot, encara queda molt camí per còrrer. Durant aquests quatre anys han passat moltes coses, a l’interior i a l’exterior. Pensar que, com en el joc de l’oca, podrem tornar a la casella de sortida com si res hagués passat no sé si és gaire encertat. Més aviat crec que no. Mai les coses tornen a ser com eren.
És més plausible imaginar que, a cada moment, farem allò que puguem fer com a resultat de la lluita de cada dia.

ESTUDI D'ARQ. JOSEP BLESA, SLPU JOSEP
ESTUDI D'ARQ. JOSEP BLESA, SLPU JOSEP
05.10.2021  ·  01:57

No sols es tracta d’alliberar la nostra nació sinó que, a més a més, cal consolidar la nostra llibertat.
I això passa per la “conditio sine qua non” de fer desaparèixer l’estat que colonitza qualsevol dels nostres commatriotes.

No és igual la independència de Mèxic que la nostra. Estem massa aprop per a deixar operant letargicament uns ens tan perillosos.

Com deia aquell eslògan: la faena ben feta no té fronteres. La mal feta no té futur.

Josep Blesa (Valéncia)

Núria Castells
Núria Castells
05.10.2021  ·  02:53

Pas a pas.
1/ Ha d’arribar el dia en què la Justícia de la Unió Europea s’haurà de (fer) respectar. Perquè l’EU no podrà tolerar per més temps que es posin en qüestió els seus alts tribunals.
Li va la supervivència. I amb això no jugaran.

2/ Mentre l’Exili treballa impecablement (a cada poble i ciutat de Catalunya hi haurà d’haver un carrer de Gonzalo Boye!), nosaltres hem de fer tot el possible, també, per anar avançant. Res de desànim! Feina, feina i feina.
Associem-nos, organitzem-nos, apoderem-nos. Junts sempre serem més forts.
Hem defensat l’11 de setembre amb 400.000 persones al carrer. I l’1 i el 3 d’octubre contra l’oblit que alguns volen imposar.
El poble hi és.

3/ Ara tindrem -ja era hora!- eleccions al Consell x la República, una eina que pot ajudar molt, si la potenciem i la sabem fer servir. Es presenta gent molt interessant. I recordem que és quan la intel·ligència col·lectiva treballa, que s’obtenen resultats magnífics. L’1-O va ser fruit de la intel·ligència col·lectiva! Una col·lectivitat decidida és molt difícil d’aturar.

En resum: hi ha dies que és més fàcil tenir esperança.
Ara, sigui fàcil o difícil, la clau és PERSISTIR.
SEGUIM.

Enric Llauger
Enric Llauger
05.10.2021  ·  04:20

La roda de premsa d’avui del President Puigdemont és d’aquelles que cal guardar i emmarcar. Les seves declaracions polítiques, el toc al govern d’Espanya i a la (in)justícia espanyola, els seus advertiments de retorn al 27 d’octubre ja ha sigut quelcom més que una mera declaració d’intencions. Tot això, sumat, al fet que avui el Consell per la República aconsegueix la xifra dels 100.000 adherits!
ERC, desperta!!!

Joan López
Joan López
05.10.2021  ·  06:01

El nostre MHP Carles Puigdemont,i els consellers Ponsati,Comin i Puig,van triar lluitar i moltissima gent li fem costat,companys el Consell per la Republica es l’unica eina fora de les grapas dels ñols. Es el moment de fer-ho mes grand,que aquets lluitadors rebin escalf dels catalans que volem l’independencia.
Afiliat.

PAU BOLDU
PAU BOLDU
05.10.2021  ·  06:03

La justicia del CAUDILLO OMELLA i la seva putrefacta Radio COPE.ODI RACISTA contra Catalunya es un FIASCO, Felicitats franquista Omella, religió de l’odi, la venjança i el nou testament franquista. Cal una campanya per expulsar a aquest ODI OMELLA, i retornar.lo al seu paradis d’epaña de franco.,Omella es LLARENA, ES OPUS.DEI, ES COPEracistes

Carles Blas
Carles Blas
05.10.2021  ·  06:57

No vull ser aixafa guitarres, però no em cansaré de dir que durant quatre anys, la Comissió Europea, la garant dels tractats, ha xiulat, dient que tot plegat no anava amb ella. Tothom es deu recordar el vergonyós paper del portaveu de la comissió (per cert, actualment Comissari), esquivant les preguntes de TOTS els periodistes presents a la roda de premsa sobre la repressió del 1/oct.

Els colaboradors necessaris europeus d’aquesta flagrant violació de drets, recordem també el paper de Tsunami, precedent, i Sassoli, actual, presidents del parlament europeu, estan encara en actiu, i faran el possible per evitar que s’els pugui assenyalar.

No crec que ni amb una sentència del TJUE on clarament es digui que del 155 en avall tot es ilegal, puguem fer res. Només ens mourem per nosaltres mateixos, i per això no cal cap tribunal.

Teresa Pou
Teresa Pou
05.10.2021  ·  07:05

Sentir el nostre MHP es un gran goig , ell , la gent que l’envoltava , la coherència , persistència , superació del dia a dia , el treball constant des-de l’exili el fa molt i molt gran . Moltes gràcies .!
El CxR a de ser la nostra eina per fer-li costat en tots els moments , fer-lo créixer és indispensable per arribar lluny . Aquí hi ha un govern que no te res ni busca res , més que desinflar nos a tots per seguir enganxats al sistema .

Marcel Barbosa
Marcel Barbosa
05.10.2021  ·  07:10

Retorn i restitució del nostre govern. Ni oblit ni perdó, fins a les últimes conseqüències legals del cop d´estat espanyol(també pels empresonats i represaliats). Tenint present mitjans i personatges que han reforçat als franquistes.

Anna Maria Porta
Anna Maria Porta
05.10.2021  ·  07:32

I també cal afegir-hi, Pau Boldu,la patuleia er; el frare ploramiques, el seu llastimós escolar Opus botifler de Pineda, Jordi Sánchez. Etc, etc. Un cop el MHP Carles Puigdemont sigui aquí te dret ejercir com a tal, llavors, que n’hem de fer dels que han assaltat la Generalitat i no toquen hores ni quarts? Vull creure que caldrà que facin el salt a l’inrevés i deixin la Casa neta i polida. Estem vivint hores fascinants. Bon dia i bona hora.☮️

Alfons Tur
Alfons Tur
05.10.2021  ·  07:50

Endavant President, ara al contraatac

Esther Miquel
Esther Miquel
05.10.2021  ·  08:32
Víctor Torguet
Víctor Torguet
05.10.2021  ·  08:34

A banda de l’aplicació del 155, la repressió de l’estat ha vingut per la via judicial (baluard franquista que l’enganyifa de la Transició va preservar).
El 155 (amb més simbolisme i efectisme que efectivitat) no va ser sinó un cop de peu més fort dins del ja habitual maltractament autonòmic d’espanya a Catalunya. L’històric dèficit fiscal i d’inversions és un exemple.

espanya no sap fer política, el seu ADN autoritari i espoliador (sempre treballant pels poders fàctics i les elits extractives) li anul·la la capacitat negociadora. Des de l’Octubre de 2017 han estat els jutges, amb la seva policia (incloent els mossos) i amb l’aplaudiment dels polítics (també la Generalitat), qui ha fet la guerra bruta contra l’independentisme.

Si realment la justícia europea es confirma imparcial i separada dels altres poders, la guerra judicial (única a hores d’ara) la guanyarem i espero que més d’hora que tard. Com que de política no en saben ni a espanya ni els partits indepes catalans (covards i traïdors sense límit), una tornada al Principat del MHP Puigdemont hauria de ser un accelerador cap a la Independència.

Però atenció, si això passa, si Carles el Victoriós (també conegut com el de “la gran ensarronada del 10/Oct/2017”) torna a Catalunya i ho fa amb intenció de revertir la declaració suspesa d’Independència, es trobarà en front i sense màscara ni disfressa tots els col·laboracionistes d’ER i de Junts (amb la posició ambigua de la CUP) per plantar-li cara. I llavors començarem una etapa encara més fosca i penosa que l’actual. Que per descomptat, un cop tothom quedi retratat i els votants se n’adonin a qui han votat, la força del Poble organitzada i no manipulada no pot més que guanyar. Els miserables que actualment ens governen (i els pro-espanyolistes que hi son darrera) són massa ineptes com per guanyar la batalla final. No badem, preparem-nos per aquest nou escenari.

Jordi Torres
Jordi Torres
05.10.2021  ·  08:35

La millor manera de preparar el retorn del President Puigdemont és enfortir el Consell per la República. Està a les nostres mans.

Joan Cuscó
Joan Cuscó
05.10.2021  ·  08:54

El President Puigdemont té moltes qualitats humanes, doncs no va de víctima, no dóna lliçons morals, en cap moment diu i repeteix jo, jo ,jo,…no farda de les seves virtuts…

I a més a més fa una feina molt eficaç per la República Catalana.

Pep Agulló
Pep Agulló
05.10.2021  ·  08:58

DE COP PASSAR DEL SEGLE XVI AL SEGLE XXI NO HI HA JUSTÍCIA ESPANYOLA QUE RESISTEIXI EL TRAUMA

El front de l’exili està fent una tasca perfectament planificada amb un objectiu concret: revertir el cop d’estat. Que prengui nota el front, si se’n pot dir així, institucional. Se’n diu intel·ligència política que tant manca per aquests verals de l’interior…

Ara bé, la lluita de la legalitat a Europa per establir la innocència dels presos i dels exiliats no podrà anular mai del tot el 155. Perquè això és un tema polític que demana una AMNISTIA. Una amnistia que esborri del tot la barbaritat feixista dels suprems togats espanyols en col·laboració del govern de Sánchez.

Albert Miret
Albert Miret
05.10.2021  ·  09:02

Sort en tenim de vostè, MH President. La roda de premsa d’ahir va ser memorable i clara per si a algú necessitava que li aclarissin les coses. “Fins aquí i ni un pam més”. El dia de la vostra arribada a Catalunya serà la propera fita, i allà tornarem a posar les coses al seu lloc i a ordenar el país. Gràcies, president per la vostra immensa feina i també per al Toni Comin, la Clara Ponsatí i totes les persones que han ajudat durant aquests quatre anys terrorífics d’exili i persecucions. Entre vosaltres tres heu fet mil vegades més feina que els pseudopolítics vividors d’aquí, que sempre estan a punt per acabar de vendre’s el país a l’enemic en còmodes terminis. Diuen que aquest any farà fred. Per a suportar-lo millor, pensem cada dia amb les estelles de la ridícula tauleta.

Josep Ramon Noy
Josep Ramon Noy
05.10.2021  ·  09:07

Sí, sens dubte ha arribat l’hora del contratac. España segueix baixant pel pendent superior al critic, en el que ja no és poossible frenar, i s’estevallarà sense remei. La pregunta és què farà quan s’estavelli? Fer un altre cop d’estat i treure l’exercit al carrer a tirar trets? O haurà de seure i aquesta vegada sí, de veritat negociar com es fa la independència de Catalunya, sense que ningú prengui mal?

A part, quin goig sentir al president Puigdemont parlar de política i tornar a la lògica dels fets; per fi! Ja era hora que algú ho fes. I quin contrast tan colpidor amb el discurs de l’actual govern, ple de grisor i manca de horitzons! Seguim i seguirem!

Juan Martin ALEGRIA
Juan Martin ALEGRIA
05.10.2021  ·  09:13
Agnès Buscart
Agnès Buscart
05.10.2021  ·  09:24

AMUNT ELS CORS!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Si encara queden indepes que no saben on són i viuen desanimats es toparan en la realitat que altres estan treballant dia a dia per ser lliures per sempre.

Visca Puigdemont i tot el seu equip.

Teresa Puig
Teresa Puig
05.10.2021  ·  09:33

Bravo President!
Seguim!

Joan F Ruiz
Joan F Ruiz
05.10.2021  ·  09:38

Volem ajudar al MHP Carles Puigdemont?

Doncs comencem, abans de rebreu massivament si torna, apuntant-nos al Consell de la República, comencem per aquí i deixem d’escoltar les manipulacions partidistes d’en Sergi Sol, mà dreta de l’Oriol Junqueras.
El MHP Carles Puigdemont fou foragitat pel cop d’estat del 155, és el President a l’exili, per tant ha de presidir el CxR fins que Catalunya sigui independent, qualsevol matisació en contra és per rebaixar l’esperit de l’1-O.
Si tots els que vàrem votar l’1-O ens apuntessim, si que enviariem un missatge molt potent a Europa, missatge que taparia la boca als influencers espanyolistes.

Apunteu-vos:
https://consellrepublica.cat/

Alegria per la nova victòria i prudència per no caure en baixar la guàrdia.
No oblidem que Europa és, de moment, una unió d’interessos dels Estats, amb molt de pes del factor econòmic, de per se molt vinculat precisament als poders fàctics econòmics.
Sense Catalunya espanya davallarà a la tercera divisió i amb un deute monstruós, que, tot i que Catalunya assumeixi el 20%, continuarà essent monstruós per a una espanya que viu de l’espoli bàsicament. Això tindrà un pes important en la hipòcrita UE. Només espero que els polítics europeus tinguin visió de futur i que no es deixin manipular pels influencers espanyols. De lo contrari Europa pot acabar essent arrossegada per espanya al desastre. Només hi ha un futur sòlid, la Europa dels pobles, no dels estats. Ser europeu i català, i bretó, i escocès, i sard, i cors, i flamenc, i valon, i bàvar, etc., etc.

Cal revertir el cop d’estat del 155, clar, però no només això, si no també fer pedagogia aquí, i sobretot a Europa, que som un país envaït militarment des de fa 300 anys, al qual se li varen llevar els seus furs i lleis per la força. El Sr. José M Martin ho ha esmentat moltes vegades.

I un cop siguem independents, tampoc baixem la guardia, agafo les paraules del Sr. Josep Blesa:
“No és igual la independència de Mèxic que la nostra. Estem massa prop per a deixar operant letargicament uns ens tan perillosos”

Tenim la experiència d’aquests 4 anys, mirem qui és qui als mossos, per exemple.
Què s’en ha fet del Col·lectiu Guilleries? Possiblement arraconat pels comandaments i polítics espanyolistes que hi ha als mossos.
Cap fred però determinat, com diu el Sr Blesa, fem frontera amb el repressor, un colonitzador sense escrúpols.

Ed Garrido
Ed Garrido
05.10.2021  ·  09:56

Sempre amb el MHP Puigdemont, Carles “el gran”, soldats a les seves ordres. Res a veure amb el bocamoll i manipulador Jordi Sanchez, que nomes vol fer president al de Pineda per assegurar-se poltrones per als seus amics de JxC. JxC es Pdecat, es ER, es J Sanchez i Calvets varis. Calen nous partits. Gloria eterna al Sr Boye, autentic estratega que es juga la pell per els catalanets porucs.

Núria Feliu
Núria Feliu
05.10.2021  ·  09:57

Apunteu-vos al Consell de la República!!!!
Carles Puigdemont és el meu President!!!

enric llopis
enric llopis
05.10.2021  ·  09:58

Caldrà que ho tinguin clar els d’ER i els seus votants, col·laboracionistes del règim franquista espanyol instigador del colp d’estat del 155

Carles Ortiz
Carles Ortiz
05.10.2021  ·  10:04

A ERC deuen estar tremolant.

Sílvia Poll
Sílvia Poll
05.10.2021  ·  10:05

Avui i sempre amb el President legitim, amb els Consellers a l’exili, amb els advocats encapçalats pel G. Boye, amb tots els milers de represeliats. Anem per bon camí, gràcies a tots ells.
Per altra banda, avui no voldria ser a la pell del Llarena, deu estar a punt de prendres el verí que ell mateix reparteix, ell i tots els de la seva claca, amb felip el restrèt al capdavant!

Josep Maria Martín
Josep Maria Martín
05.10.2021  ·  10:19

La victòria que s’albira de Puigdemont no voldrà dir que Catalunya ja quedarà lliure del jou diabòlic_colonial de l’estat espanyol.

Els Països Catalans seguiran sotmesos a una constitució (votada i acceptada per tots els espanyols en ple franquisme).
Difícilment Europa acceptarà que la Nacio Catalana és un territori no-autòmom pendent de descolonitzar.
Les Nacions Unides consideren Catalunya com una part d’Espanya tant espanyola com Extremadura, Aragó o Castella-la Mancha.
És dir que NO som un territori destinat a ser descolonitzat.

Encara que Puigdemont guanyi la seva causa personal, Catalunya seguirà sotmesa a Espanya íntimament lligada per una CONSTITUCIÓ QUE NO QÜESTIONA NINGÚ.

És molt fàcil d’entendre però ningú ho vol acceptar perquè és una dolorosa realitat. És més fàcil no pensar-hi per poder seguir dins del conte de fades (enganyós conte feliç).

Quan Puigdemont guanyi començarà una etapa més tant o més dura que l’actual.

Maria Villarroya
Maria Villarroya
05.10.2021  ·  10:23

Somio amb candeletes el dia que el MHP Puigdemont torni a Catalunya
Ara bé…sospito que encara ens espera una ALTA TRAÏCIÓ (que no vindrà precisament dels espanyols)
Vicenç confio que a partir dels fets d’aquests darrers dies Vilaweb abandoni l’equidistància i sigui CLARAMENT el digital del President Puigdemont

Adrià Arboix
Adrià Arboix
05.10.2021  ·  10:35

Un luxe poder sentir i veure el MHP Puigdemont

Francesc Villagrasa
Francesc Villagrasa
05.10.2021  ·  12:08

La feina que està fent el MHP Puigdemont i el seu entorn és tan important, que només cal sentir els brams del PP per caçar-lo per veure ben clar quin és el camí cap a la independència

PEPE PEDREGAL
PEPE PEDREGAL
05.10.2021  ·  12:16

La unitat és una quimera. La taula de diàleg, una ofensa a l’independentisme valent, el que vol avançar sense mirar als vorals del camí on hi ha elements que emeten cants de sirenes per distreure l’atenció de l’objectiu final: la independència. El Govern i el Parlament s’han d’afegir sense cap complexe a la confrontació intel·ligent amb l’Estat proposada pel Consell per la República, amb fets formals, visibles i amb significat. Les formes són molt importants per assolir els objectius i el poble esperem gestos i iniciatives per afegir-nos a defensar el que calgui al carrer.

Joan Ferrús
Joan Ferrús
05.10.2021  ·  13:41

Jo quan sigui gran vull ser com el Boye!
Quin tip de riure ahir!
A Madrid no el deuen poder veure.

ernest ramos
ernest ramos
05.10.2021  ·  13:42

Si, com el Sr. Boye insinua que pot passar, Ñ sortís d’Europa, ben segur que tindriem tancs a la Diagonal.

teresa nebot
teresa nebot
05.10.2021  ·  13:54

Rueda de prensa inconmensurable y sobre todo clarificadora. Me ha gustado mucho. Creo que nosotros debemos continuar este gran paso Primero apuntarse al Consell y animar que lo hagan otros ( Yo fui de las primeras) Segundo hacer ver que los independentistas seguimos estando y para ello debemos hacernos ver en grandes manifestaciones que sean pacificas (evitar alborotadores)

Núria Nadal
Núria Nadal
05.10.2021  ·  14:12

Persones com el MHP Puigdemont mereixen tot el meu respecte.Vençuda la ñ encara li quedarà per vencer erc que s’ha venut al enemic.Deu em guardi dels amics que dels enemics em guardo jo.

Enric Vilar
Enric Vilar
05.10.2021  ·  14:23

Josep M Martin. Sisplau; per qui deixes el patrimoni del 1 O 97?
Per res?
Au, no fotem . Varis països van ser a punt de recon.néixer l’Estat Català
La vinguda del MHP Puigdemont serà el començament de l’autèntica política. Res és pot preveure. Certament res de piolins.
Espero viure.ho (82!!).
Força Catalunya.

Montserrat P.
Montserrat P.
05.10.2021  ·  14:33

Gràcies President Puigdemont!
Gràcies als Consellers que encara són a l’exili, Toni Comín, Clara Ponsatí I Lluís Puig!
Sempre amb vosaltres.

Tot aquell que vulgui de veritat la Independència hauria de ser al Consell per la República.

Visca Catalunya lliure!

Berta Carulla
Berta Carulla
05.10.2021  ·  15:10

Que pesats els Josep Maries Martins de torn destinats a esclafar la moral amb la seva bola de vidre, impotència personal mediant, irresponsabilitat i egoïsme.

Som grandets, no necessitem que ens llegeixin l’oracle ni ens dictin el que cal o no esperar ni ens arrabassin l’esperança com uniformats de patrulla exhibint-se.

Molts submarins a les nostres platges.

Cal que hi siguem, això sí. El que ha passat a L’Alguer per sí sol no constitueix un país propi. Cal que hi siguem amb els cossos i tota la determinació. Només de nosaltres depèn. La confrontació durà més repressió i aquesta ens ajudarà a esperonar-nos les forces i obtenir finalment el suport exterior.

ramon Feixas
ramon Feixas
05.10.2021  ·  15:19

Els que injustament eren presoners han fet i fan la seva feina d’una manera excel·lent. el govern actual de la pseudo-autonomia està fent la seva feina amb moltes pedres que entrebanquen pel camí, comprensibles donat el cas de que l’Estat espanyol només sap vèncer i només deixarà de treure la ràbia si és vençut. Dialogar amb gent que menysprea el diàleg és normal que sigui infructuós, encara que sigui imprescindible. Els exiliats, que són els candidats ideals per emprendre el camí de la unilateralitat, també estan fent la seva, almenys en el terreny judicial, ja que per sort a Europa la justícia té uns principis que no s’assemblen d eres a la justícia espanyola. Però, així com la unilateralitat és tan reclamada, els inscrits al Consell de la República són quatre gats. Hi ha una incoherència entre el que es diu i el suport a l’entitat. O és que l’aprovació de la Constitució catalana només l’han d e votar 100.0000 persones? O és que els capitells no han de tenir el suport físic de les columnes?

Roser Caminals
Roser Caminals
05.10.2021  ·  16:24

Sense treure ferro a la darrera victòria judicial a Europa, una advertència. Tal com era d’esperar, el TC acaba de ratificar la vigència de les euroordres de Llarena. amb la clara intenció de mantenir-les vigents a Espanya. Si Puigdemont torna a Catalunya, maldaran per detenir-lo. L’èxit de la maniobra dependrà de la resposta europea, i la resposta europea dependrà de la resposta de la societat civil catalana.
Hem d’estar preparats per generar una Catalunya ingovernable, una pedra tan grossa a la sabata que no se la pugui ignorar. Les victòries judicials són essencials però insuficients sense una mobilització massiva que arrossegui institucions i partits.
Mentrestant, apuntem-nos al CxR.

Aleix Gaus
Aleix Gaus
05.10.2021  ·  16:26

quan el President Puigdemont i tots tornin aquell dia el sol brillara i el mar tindra una extrema calma. Esperem que sigui aviat

Joan Royo
Joan Royo
05.10.2021  ·  16:53

No voldria pecar de pessimista i de tirar aigua al vi. Dubte que Espanya respecte les sentències europees. Si Europa recobra un mínim de dignitat i amenaça que tallarà els fons, potser els espanyols s’ho repensarien. Europa per a Espanya no és altra cosa que una mamella a xuplar i espoliar.

Josep Pasqual Gil
Josep Pasqual Gil
05.10.2021  ·  18:27

A Europa, jutges i institucions judicials són lliures dels prejudicis i interessos dels polítics dels estats (comissió, parlament), al contrari que a l’estat espanyol que, si ja hi costa trobar polítics decents, els jutges -amb honroses excepcions- i les seues institucions, repressives, caduques i, sovint, caducades, semblen ancorats mig segle enrrere. Mira que els hi foten revolcons i no hi ha manera d’aprendre i esmenar-se.

Més notícies

Junts encara podem anar molt més lluny. Amb VilaWeb.

Fes-te’n subscriptor i construeix amb VilaWeb el nou diari que els Països Catalans necessiten ara.
Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes
Ara també ens pots ajudar fent una donació única.
Fer una donació
a partir de 10 €