24.04.2026 - 10:29
|
Actualització: 24.04.2026 - 11:27
Una trentena de persones han hagut de ser desallotjades avui a la nit a Badalona arran de l’esfondrament d’un edifici abandonat al carrer de Granada. Els bombers han precisat que els desallotjats vivien en edificis adjacents a l’immoble ensorrat.
L’avís als serveis d’emergència es va rebre ahir cap a tres quarts de nou del vespre i els bombers hi van enviar set dotacions. Segons que han explicat, no consta que hi hagués hagut ferits ni danys personals arran de l’incident.
Després d’haver-se assegurat que no hi havia cap persona atrapada ni ferida, els bombers van fer un reconeixement aeri amb drons per avaluar l’estat de l’edifici sinistrat i comprovar que la zona era segura.
Els veïns diuen que fa anys que demanen que s’hi actuï
Els veïns s’han queixat que fa quatre anys que reclamen al propietari i a l’ajuntament que actuïn a l’immoble. La part de la terrassa de l’edifici ja va cedir el 10 de març de 2022, quan vuit famílies que hi vivien van ser desallotjades.
D’aleshores ençà, els veïns dels blocs del costat diuen que han demanat de manera reiterada que s’hi posi remei. Davant la inacció de la propietat, l’ajuntament va obrir un expedient per enderrocar-lo de manera subsidiària. Arran de l’esfondrament d’aquesta nit, el consistori treballa en la declaració d’emergència per ruïna imminent per a poder enderrocar-lo del tot.

