La CUP denuncia que l’Ajuntament de Barcelona els ha negat una parada però n’ha autoritzat a la policia espanyola

  • La CUP no pot ser amb els altres partits a la rambla de Catalunya, però tindrà parades en uns altres barris de la ciutat

VilaWeb
Fotografia: CUP Barcelona.
23.04.2026 - 12:00
Actualització: 23.04.2026 - 12:06

La CUP de Barcelona ha denunciat públicament que l’ajuntament els havia negat la possibilitat de muntar una parada de Sant Jordi a la rambla de Catalunya, a la zona on hi ha els partits polítics. En canvi, afegeix, ha autoritzat una parada de la policia espanyola a la mateixa via urbana. Un fet que consideren un tracte discriminatori.

En un comunicat, el partit ho qualifica d’inadmissible i interpel·la directament el batlle de la ciutat, Jaume Collboni: “Quin model de ciutat és aquest?” Per a la CUP, la decisió evidencia “un biaix polític en la gestió de l’espai públic durant una diada popular”.

Tot i que han estat exclosos de la zona central dedicada als partits polítics, la CUP tindrà parades en uns altres punts de Barcelona: al Born, el Poblenou, Sants, Sant Andreu, Nou Barris i l’Eixample. “Mentre l’ajuntament posa facilitats a uns i en nega a uns altres, nosaltres hi serem igualment”, diu el partit.

Moltes d’aquestes parades, les munten amb la participació de casals i entitats locals, i en totes combinaran la celebració de Sant Jordi amb la reivindicació política.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor