La crisi del Boeing Max no afecta cap de les aerolínies de la UE

  • L'Agència Europea de Seguretat Aèria assegura que cap aerolínia de la UE té el mateix model que l'afectat d'Alaska Airlines

VilaWeb
Redacció
09.01.2024 - 10:34
Actualització: 09.01.2024 - 11:13

L’Agència Europea de Seguretat Aèria (AESA) ha informat que la crisi del Boeing 737-9 (Max) no afecta cap aerolínia de la Unió Europea. Arran de l’incident d’un aparell d’Alaska Airlines, que va perdre part del buc en ple vol, les autoritats nord-americanes van activar una alerta per immobilitzar i inspeccionar tots els avions d’aquest model.

En un comunicat, l’AESA assegura que ha adoptat l’emergència, però que cap aerolínia europea opera amb el mateix model que Alaska Airlines, que presenta una configuració diferent: la sortida d’emergència a mig buc és substituïda per un panell. Aquest format, segons l’AESA, la fan servir companyies que operen vols de menor capacitat, de manera que aquesta sortida addicional no és necessària per a complir els requisits de seguretat.

D’aquesta manera, l’AESA insisteix que cap aerolínia europea disposa en la seva flota d’aquest model de Boeing 737-9 (Max), concretament Corendon Dutch Airlines i Icelandair disposen de la versió estàndard. “Estem en contacte amb les autoritats nord-americanes sobre aquest tema i seguirem de prop la investigació sobre l’esdeveniment d’Alaska Airlines”, afegeix el comunicat.

Avions sense portes centrals d’emergència

La porta d’emergència en el centre de l’incident se situa entre les ales i la porta de darrere de l’avió. Les aerolínies la poden deshabilitar i canviar-la per un panell si l’aparell transporta menys de 200 passatgers. En aquest sentit, Alaska Airlines va decidir de canviar totes les portes per panells en els seus Boeing 737-9 (Max), de manera que va limitar la capacitat dels avions a 178 seients.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any