SOCIETAT > CATALUNYA NORDEDUCACIÓ
Concentració a Perpinyà en defensa del català a l’educació pública
L'Aplec ha convocat un repic d'atuells al Castellet contra l'aplicació d'una reforma educativa el curs vinent que amenaça l'educació bilingüe

Per: Redacció


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
El curs vinent ha d’entrar en vigor a l’estat francès una nova reforma als col·legis de secundària. Tot i que el Ministeri d’Educació assegurava que l’ensenyament de les llengües pròpies que no són el francès no se’n veuria afectat, l’Associació de Professors de Llengua Catalana (Aplec) de Catalunya Nord ja ha constatat que el rectorat de Montpeller, del qual depenen els col·legis públics nord-catalans, no dóna el pressupost necessari als establiments perquè puguin mantenir el nombre d’hores de català, com també que hi ha disparitats en la interpretació entre centres educatius, cosa que ‘compromet greument el futur del català en l’ensenyament públic’. ‘Efectivament, constatem una reducció d’hores de llengua d’entre un 30% i un 75% segons l’establiment; fins i tot la supressió pura i simple de la secció bilingüe votada en el darrer consell d’administració del col·legi de Prada’, afegeix l’entitat en un comunicat.
Per a mostrar el rebuig a l’aplicació de la reforma a Catalunya Nord, l’Aplec ha convocat avui a les 14.30 una concentració amb repic d’atuells al Castellet de Perpinyà, seguida d’actuacions musicals. Anava adreçada als professors de català de les escoles, col·legis i liceus, les associacions i col·lectius per la defensa de la llengua, els pares d’alumnes, alumnes i ex-alumnes, i totes les persones que volguessin unir-s’hi.
A #Perpinyà manifestem per #escolaencatalà. Prou retallades linguístiques ! Contra la fi del català a l'escola pic.twitter.com/eGrb9tQEGF
— Brice Lafontaine (@bricelafontaine) February 6, 2016
L’ensenyament bilingüe és una secció que comença a l’escola maternal i que continua fins la terminal. Si al col·legi de secundària es veuen reduïdes les hores de manera important, considera l’Aplec, les escoles i els liceus es veuran afectats i pot significar ‘la mort de l’ensenyament del català’. Respecte a l’opció del català oberta a tots els alumnes a partir de sisè, la mateixa entitat creu que serà suprimida en alguns col·legis, amb ‘moltes conseqüències negatives’.
Més informació:
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells .
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits