Colau defensa que el túnel de les Glòries és una solució per als veïns i diu que les retencions només són en hores punta

La batllessa de Barcelona diu a l'estat espanyol i a la Generalitat que facin una altra proposta per a la T-usual si no els agrada la seva

VilaWeb
ACN
07.04.2022 - 18:25
Actualització: 07.04.2022 - 20:25

VilaWeb necessita el vostre suport

Aquest diari existeix perquè més de vint mil lectors han decidit que poden i volen pagar cinc euros al mes perquè tots rebeu tota la informació amb accés obert. Però no n’hi ha prou. En necessitem més. Tu ho vols i pots?

Fes-te’n subscriptor aquí.

La batllessa de Barcelona, Ada Colau, ha defensat la transformació de la plaça de les Glòries que ha soterrat el trànsit amb el túnel de doble sentit. Segons ha dit en una entrevista a SER Catalunya, és una solució per als veïns i infants que viuen en l’entorn i que ara pateixen menys soroll i contaminació. A més, ha assegurat que hi ha un amplíssim consens darrere del projecte i que en tot cas les retencions de trànsit només són en hores punta. A més, ha celebrat que qui més s’està beneficiant del túnel és precisament qui utilitza l’autobús.

Sobre el transport públic Colau, també ha demanat que si a l’estat espanyol o a la Generalitat no els agrada la proposta de rebaixa de la T-usual feta per ella, que en facin una altra. “El que m’agradaria és que parléssim del tema de fons, si no els agrada la meva proposta, o el problema és l’autoria de la proposta, que en facin una altra”, ha dit. Colau ha reiterat que no pot ser que el transport públic sigui el gran oblidat en un moment d’emergència social, econòmica i climàtica.

Sobre les Glòries, Colau ha recordat que és una àrea no menor on hi viuen uns 30.000 veïns, que ara es beneficien del soterrament del trànsit. També ha dit que la transformació és un canvi de model que és un mandat climàtic. La batllessa ha reconegut que hi ha un dèficit d’infraestructures a la ciutat que fa que hi hagi gent que hagi de recórrer al vehicle privat per arribar a Barcelona. Amb tot, ha atribuït la situació a la manca de polítiques durant anys per part de la Generalitat i per part de l’estat espanyol, que té un deute amb Rodalia i que va tard. “Si Barcelona fa la feina, les administracions que tenen responsabilitats en infraestructures de regió metropolitana es posaran més les piles”, ha confiat.

En paral·lel, ha explicat que des del 2015 fins ara Barcelona té un 63% més de despesa en transport públic i ha defensat les transformacions que s’estan fent a la ciutat, en línia amb altres capitals europees. Per tot plegat, ha conclòs que la transformació és una obligació.

Preguntada per la Copa Amèrica de Vela i si no hi ha riscos d’endeutament públic, Colau ha assegurat que a Barcelona no s’ha de fer cap endeutament ni obra faraònica i s’ha desmarcat del model del PP “de pelotazo” quan València va acollir l’esdeveniment. Segons la batllessa, la competició a Barcelona s’assimilarà al model del Mobile World Congress (MWC) de gran esdeveniment, amb una aportació i uns acords mínims per part de l’ajuntament, però amb un èxit econòmic que depèn de l’organització.

Junts encara podem anar molt més lluny. Amb VilaWeb.

Fes-te’n subscriptor i construeix amb VilaWeb el nou diari que els Països Catalans necessiten ara.
Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes
Ara també ens pots ajudar fent una donació única.
Fer una donació
a partir de 10 €

Més notícies