[VÍDEO] El coet Starship d’Elon Musk, el més gran del món, s’enlaira i aterra amb èxit

  • Les tres darreres vegades, l'aeronau va esclatar pocs minuts després de l'enlairament o es va perdre durant el vol

VilaWeb
Redacció
06.06.2024 - 15:17
Actualització: 06.06.2024 - 16:05

El coet Starship de SpaceX, la companyia aeroespacial d’Elon Musk, s’ha enlairat i aterrat amb èxit. S’ha enlairat poc abans de les 15.00 –hora catalana. És la quarta vegada que Musk posa a prova el coet. Les darreres vegades, l’aeronau va esclatar pocs minuts després de l’enlairament o es va perdre a mig vol. Aquesta vegada, l’aeronau ha aterrat amb èxit en una plataforma ubicada al golf de Mèxic.

Vegeu les imatges de l’enlairament i l’aterratge.

La nau, la més gran i potent mai construïda, té una altura de 120 metres i una potència que multiplica per dos la dels coets Saturn V que van dur a la Lluna la missió Apollo. L’Starship, de fet, és la nau que haurà de transportar astronautes a la Lluna en la missió Artemis de la NASA, successora de l’Apollo.

L’Starship es va presentar el 2017 i s’ha desenvolupat d’ençà del 2005. L’objectiu és abaratir al màxim el cost dels llançaments, l’única manera perquè els humans puguin fer vols rutinaris a la Lluna, Mart i més enllà. Aquest ha estat el pla original d’Elon Musk d’ençà que va fundar SpaceX el 2002. El coet té un sistema reutilitzable, dissenyat per a portar gent i material.

Ha seguit una estratègia per passos molt semblant a la de Tesla, en què primer va presentar un cotxe d’edició limitada molt car (l’esportiu Roadster) que va permetre de finançar una producció molt més gran d’un cotxe menys car (el Model S), i, posteriorment, fabricar en massa els models 3 i Y. Finalment, Tesla desenvolupa el seu cotxe de 25.000 dòlars, una vegada ja ha assolit les economies d’escala necessàries.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any