
Per: Redacció


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

El líder del PP, Pablo Casado, ha reivindicat que, gràcies al seu partit, que també va recórrer l’estatut, el Tribunal Suprem jutja els presos polítics i la resta d’encausats. Si no, ha dit, serien jutjats al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya amb ‘magistrats nomenats pels partits independentistes al Parlament de Catalunya’. Durant el debat del pressupost espanyol al congrés, Casado ha acusat indirectament el tribunal català de ser parcial, després que un fiscal de l’Audiencia Nacional espanyola, Pedro Rubira, qüestionés igualment la imparcialitat dels tribunals catalans per a jutjar els presumptes delictes de rebel·lió i sedició. Aquell posicionament va generar llavors un pronunciament del mateix TSJC, que va qualificar d’‘atac molt greu’ les acusacions formulades pel fiscal. La sentència del Tribunal Constitucional contra l’estatut va impedir que es constituís el Consell de Justícia de Catalunya, que havia de ser l’òrgan de govern del poder judicial a Catalunya, ‘desconcentat’ del Consell General del Poder Judicial, i que participava en la designació del president o presidenta del TSJC.
🔴 @pablocasado_ (@PPopular), sobre el juicio del 'procés': "Gracias a este grupo parlamentario se recurrió el Estatut y están siendo juzgados en el Supremo y no en el TSJC"
📺 https://t.co/yxDAHs5ftl#PGE2019 pic.twitter.com/O9t5nxiXa9
— 24h (@24h_tve) February 12, 2019
Casado també ha tret pit de la destitució del govern de Carles Puigdemont amb l’aplicació de l’article 155 de la constitució espanyola. Un govern que ha qualificat de ‘colpista’. Gràcies a això, ara els seus líders són ara al Tribunal Suprem o ‘fugits de la justícia espanyola’, ha dit en referència a l’exili. Casado també ha agraït la feina del jutge instructor de la causa contra el procés, Pablo Llarena, i ha remarcat que pateix escarnis per part dels independentistes. A més, el líder del PP també ha volgut recordar les actuacions de José Manuel Maza, el fiscal general de l’estat que va presentar la querella per rebel·lió i sedició que va generar l’empresonament preventiu dels membres del govern català. Segons Casado, Maza va ser ‘injustament reprovat’ pel congrés espanyol.
La declaració de Casado sobre el TSJC arriba després de l’escàndol que va provocar la filtració del missatge d’Ignacio Cosidó, portaveu del PP al senat espanyol, on assegurava que controlarien el tribunal que jutja l’1-O ‘des del darrere’. Era un missatge compartit en un xat amb senadors del PP. Cosidó hi justificava el pacte amb el PSOE per a la composició del Consell General del Poder Judicial. La ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, ha retret a Casado que no forcés Cosidó a dimitir quan va admetre la manipulació de la justícia.
Ajudeu VilaWeb, fent-vos subscriptors
Si podeu llegir VilaWeb és perquè milers de persones en són subscriptors i fan possible que la feina de la redacció arribe a les vostres pantalles.
Vosaltres podeu unir-vos-hi també i fer, amb el vostre compromís, que aquest diari siga més lliure i independent encara. Perquè és molt difícil de sostenir un esforç editorial del nivell de VilaWeb, únicament amb la publicitat.
Vicent Partal
Director de VilaWeb
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells , clicant ací.
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací. Entre més avantatges, podreu participar en els debats a la Xarxa VilaWeb, rebreu cada vespre el VilaWeb Paper, podreu llegir en exclusiva les notícies de l'endemà i accedir a més serveis i avantatges especials. Més informació sobre tots els serveis de la subscripció a VilaWeb, clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits