L’UCO demana al jutge que investigui el patrimoni i els comptes corrents de Santos Cerdán

  • Considera que podria haver estat l’origen de la trama i reclama un informe tributari complet de l’ex-número tres del PSOE  

VilaWeb
Santos Cerdán, en una imatge d'arxiu al congrés espanyol (fotografia: EFE / Borja Sanchez-Trillo).
18.06.2025 - 16:33
Actualització: 18.06.2025 - 18:00

La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil ha demanat al jutge del Tribunal Suprem espanyol que instrueix el cas Koldo que sol·liciti a l’Agència Tributària espanyola un informe detallat sobre els comptes bancaris, els béns a l’estranger i tots els moviments fiduciaris de Santos Cerdán, ex-secretari d’Organització del PSOE. La petició inclou el període comprès entre el 2012 i el 2024.

Els agents recorden que Cerdán ja no té aforament i demanen que el magistrat remeti requeriments judicials a BBVA, CaixaBank i Caja Rural de Navarra perquè informin sobre cinc comptes bancaris en què ha figurat. Es demana d’excloure’n les vinculades amb el PSOE o amb la Fundació Pablo Iglesias.

El nom de Cerdán va aparèixer a la causa el 12 de juny passat, arran de la difusió d’un informe de l’UCO sobre algunes gravacions extretes del mòbil de Koldo García, ex-assessor de l’ex-ministre espanyol José Luis Ábalos.

Segons aquest informe, l’UCO situa Cerdán com a possible origen d’una presumpta trama de cobrament de comissions en contractes d’obra pública. Els agents afirmen que el seu paper va fluctuar: primer hauria minvat per dedicar-se a gestionar pagaments a Ábalos i a Koldo —només les suposades comissions procedents d’Acciona s’enfilarien fins als 620.000 euros—; però després hauria tornat a guanyar protagonisme en la trama.

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor