Camarero no vol saber res de les mentides de Mazón: “Ha donat totes les explicacions”

VilaWeb
28.10.2025 - 14:37
Actualització: 28.10.2025 - 17:36

Les mentides de Carlos Mazón sobre el dinar a El Ventorro amb Maribel Vilaplana en ple pic de la gota freda han esclatat a la conferència de premsa de la vice-presidenta i portaveu del Consell, Susana Camarero. Els periodistes, un rere l’altre, han demanat explicacions sobre què va fer el cap del govern en aquelles hores de la vesprada. “Ha donat totes les explicacions. Jo no diré res més”, s’ha atrinxerat Camarero.

Segons la portaveu, Mazón ja ha dit tot el que havia de dir sobre l’afer, tot i que en els darrers dies han aparegut informacions que assenyalen mentides flagrants en la seva versió. Testimonis confirmen que va arribar una hora més tard del que va dir al Palau de la Generalitat i amb una roba diferent. Així mateix, s’assenyala –amb l’aval del mateix president– que va acompanyar Vilaplana fins a un aparcament pròxim a la Glorieta.

Tanmateix, Camarero ho ha obviat tot i ha fugit d’estudi. Ha assegurat que Mazón ha estat víctima d’una campanya de mentides i boles amb la voluntat d’embrutar la seva imatge. Sobre les citacions en les comissions d’investigació de les Corts, el senat i el congrés, la portaveu ha afirmat que el president “hi anirà i respondrà a tot. No com altres”.

La portaveu ha fet servir l’expressió “no aportaré res més” com a barrera defensiva a la insistència dels periodistes, però també ha fet servir altres fórmules, com ara “no entraré en el debat del minutatge”. De totes maneres, no ha pogut evitar de tensar-se a mesura que avançava la conferència de premsa.”Demanaria que s’apliqués el mateix nivell d’exigència mil·limètrica a altres dirigents que van tenir responsabilitats en el dia de la gota freda”, ha dit.

En aquest sentit, ha fet una llista de presumptes culpables de la tragèdia: membres de la confederació hidrogràfica del Xúquer, ministres del govern espanyol –s’ha referit a Diana Morant com “la ministra valenciana”–, l’eurocomissària Teresa Ribera i Pedro Sánchez, que ha recordat que era a l’Índia. “No han donat cap explicació”, ha clamat.

Finalment, Camarero s’ha negat a valorar les enquestes que mostren que fins i tot els votants del PP volen que Mazón faci un pas al costat. “Em quedo amb una altra part de les enquestes”, ha argumentat. “La que diu que els valencians i les valencianes continuen preferint el PP per a governar”, ha conclòs.

obres
actors
  • Carlos Mazón
  • Camarero
  • Maribel Vilaplana
  • Diana Morant
  • Teresa Ribera
  • Pedro Sánchez
llocs
  • Palau de la Generalitat
  • El Ventorro
  • Glorieta
  • Comunitat Valenciana
esdeveniments
  • Conferència de premsa de Susana Camarero
  • Gota freda
temes
  • Política
subtemes
  • Mentides polítiques
  • Investigació parlamentària
  • Gestió de crisi
  • Gestió de la crisi de la gota freda
VilaWeb ja ha explicat com Carlos Mazón ha convertit la seva versió sobre la gota freda en un relat de víctima, amb entrevistes a mida i un discurs molt calculat sobre el seu paper aquell 29 d’octubre . En aquest context, les evasives de Susana Camarero davant les preguntes sobre les mentides del president xoquen amb els nous testimonis que situen l’arribada de Mazón al Palau una hora més tard del que admet oficialment i amb les informacions que revelen que el govern encara no ha lliurat a la jutgessa totes les imatges enregistrades del CECOPI .

Per comprendre millor el rerefons polític d’aquesta fugida d’estudi, VilaWeb ha analitzat com el Consell ha articulat un autèntic manual de supervivència per blindar Mazón i diluir responsabilitats després d’una catàstrofe amb 229 morts . També podeu llegir l’anàlisi sobre el món paral·lel de mentides i autoficció que el president ha bastit al voltant d’aquell dia i el seguiment de les seves contradiccions a propòsit de l’alerta als mòbils i la gestió de l’emergència .

Recomanem

Fer-me'n subscriptor