El periodisme que l'actualitat necessita

Aquest 2020 és un any de canvis arreu del món, i nosaltres us volem ajudar a entendre'ls. En temps de crisi, el periodisme compromès és més important que mai i el vostre suport és l'únic que pot assegurar la continuïtat de VilaWeb.
Si ho vols i ho pots fer, col·labora amb VilaWeb.

Les xarxes socials són una extensió de les protestes que hi ha als carrers de diferents ciutats dels Estats Units per l’assassinat del ciutadà afroamericà George Floyd en mans de la policia de Minneapolis (EUA). En les últimes hores ha fet forat, especialment a Twitter i Instagram, l’etiqueta #Blackouttuesday, que pot traduir-se com Dimarts d’apagada, en record a aquesta víctima que ha despertat una onada de protestes antiracistes.

La campanya solidària sobretot s’ha fet present en el sector cultural i musical americà. Gegants de la indústria musical s’han sumat a aquesta ‘apagada’, com el cas de Spotify, Apple Music, productores com Capitol Music Group, Empire, Warner Music i Sony/ATV, i desenes de personalitats com Mick Jagger, Jennifer López o Quincy Jones.

A Instagram el lema també ha tingut molt recorregut i moltes persones, anònimes i famoses, han penjat una fotografia de color negre per a solidaritzar-se amb la protesta.

View this post on Instagram

#blackout #blackouttuesday ✊

A post shared by Pau Alabajos (@paualabajos) on

View this post on Instagram

#blacklivesmatter #blackouttuesday

A post shared by Meritxell Budó Pla (@meritxellbudo) on

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.