#Blackouttuesday: les xarxes socials s’apaguen en suport a la lluita antiracista
La campanya solidària sobretot s'ha fet present en el sector cultural i musical americà i també s'ha visibilitzat a Instagram

Per: Redacció


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
Les xarxes socials són una extensió de les protestes que hi ha als carrers de diferents ciutats dels Estats Units per l’assassinat del ciutadà afroamericà George Floyd en mans de la policia de Minneapolis (EUA). En les últimes hores ha fet forat, especialment a Twitter i Instagram, l’etiqueta #Blackouttuesday, que pot traduir-se com Dimarts d’apagada, en record a aquesta víctima que ha despertat una onada de protestes antiracistes.
La campanya solidària sobretot s’ha fet present en el sector cultural i musical americà. Gegants de la indústria musical s’han sumat a aquesta ‘apagada’, com el cas de Spotify, Apple Music, productores com Capitol Music Group, Empire, Warner Music i Sony/ATV, i desenes de personalitats com Mick Jagger, Jennifer López o Quincy Jones.
— Mick Jagger (@MickJagger) June 1, 2020
A Instagram el lema també ha tingut molt recorregut i moltes persones, anònimes i famoses, han penjat una fotografia de color negre per a solidaritzar-se amb la protesta.
View this post on InstagramA post shared by Pau Alabajos (@paualabajos) on
View this post on Instagram#blacklivesmatter #blackouttuesday
A post shared by Meritxell Budó Pla (@meritxellbudo) on
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells , clicant ací.
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits